Mag je als persoonlijk begeleider vrienden worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 12 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Een collega van mij is maatschappelijk werker. Ze kwam tijdens de intake haar grote liefde tegen. Zij besefte meteen dat zij niet zijn maatschappelijk werker kon blijven want ze werd op slag verliefd. Ze heeft zijn begeleiding overgedragen aan een collega. Ze zijn nog steeds samen. Dus ja zodra de ongelijkwaardige hulpverlener - patiënt er niet meer is dan is een vriendschap of liefdesrelatie mogelijk.

Syane vindt dit leuk.
  2. Chechi

Chechi Niet meer actief

Als psycholoog mag je ook niet ná de behandeling voor tenminste een jaar niet op die manier contact hebben. ik vind het persoonlijk wel raar en grens overschrijdend als er psychisch kwetsbare mensen in het spel zijn. Geen idee wat de verhouding hier is.

bosi333 vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Dat vind ik ook. Ik ben daarom benieuwd wat voor begeleider hij/zij was.

4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.574
    3.904
    113
    Vrouw
    Dit ongeveer, mijn fysio is mijn broer en die ken ik ook buiten zijn werk om. Is gezellig net :D die weet nu dus ook iets meer over mij dan ik normaal zou delen.

Ik denk wel dat het gelijkwaardig vanuit de 2partijen moet komen. Maar als het dan toevallig heel goed klikt tussen de 2 zou ik niet weten waarom ze geen vriendschap kunnen hebben. Genoeg koppels zelfs die zo ontstaan.

Man moet soms wel patiënten wat afkappen die vb teveel beginnen sturen. Voor hem zijn dat geen vrienden, de patiënt zelf ziet dat soms wel zo. Dat zou dan geen gelijkwaardige vriendschap zijn dus.

Deel Deze Pagina