lekker raar weer, al die versch. adviezen. ik heb vandaag ook amoxicilline gekregen van de apotheek omdat mijn kindje gebeten is op de peuterspeelzaal door een ander kindje heb vanmiddag gevraagd of het ergens door mag, bv door een hapje yoghurt, en dat was geen enkel probleem zeiden ze bij mij! heb veel vertrouwen in onze apotheek, vriendelijke deskundige mensen dus... ik heb het vanavond voor t eerst gegeven (heb ook geen frambozensmaak hoor..) en dat ging via het spuitje in de mond nu nog goed bij onze meid van 2,5..ze vind het wel interessant omdat haar kleine broertje het laatst had.. Yara zeurde zelfs om nog een spuitje ze "mag" 3x per dag haha, maar morgen komt ze er vast achter dat het heel smerig is eigenlijk..
Wat een gedoe he... Er zijn 2 dosis rechtsomkeerd naar buiten gekomen, met het bodempje aan eten wat ze op had. kHeb ook nog met gele vla geprobeerd, met yoghurt (DOL op yoghurt, maar nu... ze vertrouwt NIKS meer), niks werkt. We zullen zowiezo een nieuw flesje AB moeten halen over een paar dagen, want er is nu 14 ml uitgekotst en geweigerd. MAAR, het is uiteindelijk gelukt 2x 4ml binnen te krijgen!!!! (Ze moet 2x 4ml per dag) Hoe? 2x 2ml geven ipv 1x meteen 4, en NIET na/tijdens het eten want dan wordt het kotsen. Eerst 2ml, uit laten huilen en boeren en kuchen, even laten spelen en dan nog een keer 2ml... dan zelfde verhaal: geklots en geborrel, maar het blijft binnen. Daarna kan ze eten wat ze wil ... Yeah right, dan heeft ze lekker trek hoor, met die chemische smaak in dr mond... ze dronk wat bv en heeft een paar stukje aardappel van mn bord geplukt. Ik ben zoooo blij dat dag 1 erop zit. Nog 6 te gaan.... :S
O, ik begrijp zooo wat je bedoeld. Volhouden meid, we hebben gisterochtend hier de laatste AB. gehad. En ik deed het door een beetje drinken heen. Zoals ijsthee. Normaal krijgt hij dit niet vaak maar de zoetheid overstemde de smaak van de kuur. En hoe gemeen dit ook klinkt, hem gewoon even dorst laten krijgen en dan drinkt ze het echt wel op. Hier zijden ze bij de huisarts dat het ook gewoon door de vla mocht. En door de fles. O,ja hou wel rekening met de billen want zo`n kuur kilt de darm flora en ze hebben dus extra kans op een flinke schimmel infectie. Sucses Janna
Mooi dat het kuurtje bij jullie af is! Vanmorgen ging het goed. Ze had wat gegeten, en een uurtje erna hebben we heeeeeeel rustig 2x2ml gegeven. Is hier toch de beste methode: met een spuitje in haar mondje doen (wel stevig vasthouden, maar kan even niet anders). Het bleef allemaal binnen deze keer. Komt denk ik ook omdat het vanmorgen gelukt was de ibuprofen erin te krijgen en binnen te houden (OOK een drankje... ) dus ze voelde zich een stuk beter (ze had de hele nacht koorts gehad en liggen woelen). MAAR, we dwalen van het topic af AB met yoghurt/ melkproducten? Bij mij weten wordt er altijd heel nadrukkelijk vermeld indien er een interactie is met andere medicijnen of een verminderde werking met voedsel. Bij ons geeft de amox verpakking+info niks bijzonders aan mbt melk(producten).