Ik heb een vraagje. Mijn mannetje is nu bijna 10 weken. Hij krijgt nu 5 flessen van 150+5 zit daarbij echt aan zijn maximale van wat hij mag hebben. Nu krijgt hij om 23.00 zijn laatste fles en om 6.00 de volgende (daarna om 11.00 15.00. 19.00). Maar nu wordt hij standaard om 4.00 snachts wakker. Hij heeft dan geen honger want zodra ik hem vastheb is het huilen over en slaapt hij weer verder. Nu lukt het soms om hem met zijn speentje in zijn eigen bed verder te laten slapen. Alleen moet ik dan wel ieder half uur zijn speentje opnieuw geven waardoor ik ook niet meer echt slaap. Wanneer dit niet lukt en hij ligt in mijn arm tussen ons op bed dan slaapt hij zo tot 6 uur verder. Maar ook dan slaap ik niet goed uit angst dat er iets gebeurt. Het maakt ook niet uit hoe laat ik de laatste fles geef. Om 23.00 of 00.45 geeft geen verschil... Wat kan ik het beste doen? - Toch een flesje geven om 4.00, maar dan kom ik niet meer uit met de 5 flessen... Maar dan maar gewoon kijken of er een nieuw ritme komt? - Gewoon zo doorgaan en hopen dat hij vanzelf doorslaapt tot 6 uur? Buiten dit slaapt hij verder echt super in zijn eigen bedje, gaat rond 21.00 in zijn bedje en komt er rond 9.00 pas weer uit. Alleen het probleem rond 4.00 is er dus.... -
Dan doet hij het super hoor! Ik zou zeker geen fles geven om 04.00 uur als hij geen honger heeft. Dan ga je hem volproppen omdat jij lekker wilt slapen haha. Ik zou even doorzetten om hem toch lekker in zijn bedje te laten. Dan er zelf maar iets vaker uit.
Als hij geen honger heeft, niet geven. Maar je zit niet aan je max hoor. Je mag 6x150+5 geven en 5x 180+6. Max 1 liter per 24 uur. Anders moet je eens proberen de 5 voedingen op te hogen naar 180+6. Misschien slaapt hij dan wel door?
Ok dan bevestigen jullie toch mijn gevoel. Gewoon lekker zo doorgaan. Ik vind het niet erg hoor om er steeds uit te moeten. Slaap overdag wel weer wat bij. Hij is pas 4 kg (met 35 weken geboren), dus als je dan naar de hoeveelheid gaat kijken is 150+5 wel het maximale. Ze gaan uit van 150-180 ml per kg per dag. 4x180/5= 144. En omdat hij eigenlijk pas om 6 uur honger heeft denk ik niet dat het echt zin heeft om te verhogen...
Zou idd echt niet verhogen hoor! Is echt zat wat hij krijgt...dan zou ik eerder flessen verkleinen en frequentie vehogen als je denkt dat honger echt het probleem is. Maar het hoeft natuurlijk geen honger te zijn Ik heb nu drie spenen in dr bedje elke nacht...ze is nu oud genoeg om er zelf 1 te pakken en in dr mondje te doen. Dat scheelt weer wat
Je doet t super! Ik zou hem alleen niet meer uit bed halen maar het speentje blijven geven. Mijn dochter deed precies hetzelfde, 4 uur wakker, stil met speen. Speen eruit, ik eruit en ga zo maar door. Na een week hoefde ik er nog maar 1 x per nacht uit en na 2 weken sliep ze perfect door. Nu heel af en toe nog wakker om 4.00. Dan stop ik haar opnieuw in, geef haar een aai over haar bol en ga weer. Ik doe ook nooit het licht aan.
@wachtende ik denk dus dat het geen honger is, dus was nog niet van plan iets aan de flessen te veranderen. Tjah 10 weken is wat vroeg he om zelf een speentje te pakken helaas... @baibey ik probeer hem ook eigenlijk altijd te laten liggen, maar soms blijft hij iedere 5 minuten huilen en dan ben ik het na een half uur, 3 kwartier wel beu en leg ik hem tussen ons in en dan is het goed. Het licht doe ik ook nooit aan. Vannacht een goede nacht. Om 4 uur wakker, speentje gegeven, half 5 weer eruit om speentje te geven en toen was het ineens half 6! toen nog een keer speentje gegeven maar toen was het kwart voor 6 weer huilen, dus speentje gegeven en flesje gemaakt. Ondertussen was meneer eigenlijk alweer in slaap gevallen. Na de fles weer in bed gelegd en meneer slaapt zonder problemen weer verder....