Mag je bij een keizersnede de datum zelf kiezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Duveldraakje22, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    We hebben nu besloten om voor een keizersnede te gaan. Nu is alleen mijn vraag of je zelf de datum mag kiezen of wordt dit door het ziekenhuis gedaan?

Liefs,
    Duveldraakje

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Door het ziekenhuis. Wordt ingepland tussen andere keizersnede / operaties. Volgens mij kun je alleen bij een hele bijzondere datum aangeven dat je die liever niet wilt.

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    't Zou wel heel handig zijn dit zelf te kunnen bepalen! :)

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Mijn schoonzus is uitgerekend op 22 december en zij mag kiezen wanneer ze haar kindje terwereld brengt. Dit ivm feestdagen.

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    gelood dat dat per ziekenhuis verschilt. Mijn gynaecologe zei dat ik de volgende keer de agenda maar mee moest nemen, dan konden we indien nodig de keizersnede plannen rond week 39. Hoef hem niet mee te nemen als het voor hun toch al vast staat!

Schoonzusje van mijn schoonbroer had een keizersnede, maar die werden maar op een bepaalde dag gedaan........

Bel anders gewoon ff en vraag het als je niet nog zo lang in onzekerheid wil zitten.....

twinny

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Ik vind het op zich niet erg als het ziekenhuis het bepaalt, maar ik zou het leuk vinden als het bijvoorbeeld 5-6-07 wordt.
    Het heeft geen speciale waarde zeg maar.
    Ik neem a.s. dinsdag sowieso mn agenda mee, dan kan ik het alvast erin zetten.
    We zien wel of we mogen kiezen! Ik denk dat dat het beste is.

Liefs,
    Duveldraakje

7. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wij kregen een datum waarop hij nog een plekje had. Hij vroeg nog wel of wij het ook goed vonden. Achteraf had het niet uitgemaakt want hij meldde zich 2 dagen eerder.

8. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Heb je toen wel een keizersnede gehad? Of werd dit een spoed?

liefs,
    Duveldraakje

9. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ja ik heb toen 's nachts een keizersnede gehad. Ik moet zeggen dat had ook wel wat hoor. En ik ben heel blij dat ik weeen heb gehad. (tot 8 cm)

10. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Tegen vrienden werd gezegd;; "o, nee, dit kind is veel te groot, dat gaat nooit passen op de normale manier, komt 5 juli goed uit?"

Prima, tot dan!

11. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Ik ben bang dat als het vanzelf aan de gang gaat ik toch gewoon moet bevallen of dat de spoedkeizersnede dan niet goed gaat of zo.
    Zal misschien ook wel te maken hebben met het feit dat ik vorige week weeen heb gehad, maar toch is er een bepaalde angst.

Is dit herkenbaar?

Liefs,
    Duveldraakje

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    duveldraakje, ik was vorige week ff voor de zekeheid langs de verlos gegaan toen ik iets niet vertrouwde en toen stond al in mijn dossier dat ik mogelijk keizersnee zou krijgen, dus zodra jij het meldt aan de gyno dan wordt daar ook aan voldaan.

twinny

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Spoedks is niet echt heel anders hoor... pas een echte spoedspoed dus bij levensgevaar ed gaat echt heel anders. Dan kan je kind er in 5 min zijn als je in het ziekenhuis bent maar maar dan krijg je ook een algehele narcose, breken je vliezen eerder dan krijg je gewoon die dag ergens je keizersnede.

ik zou 16feb een keizersnede krijgen maar de 8ste braken mn vliezen en heb mn keizersnede toen die avond gekregen. Moest wel ff wachten want het was natuurlijk niet echt spoed en er stonden gewoon operaties gepland. Dus heb ong 5u weeën gehad maar was allemaal goed te doen. Vind het wel fijn dat het zelf begon.

Ik mocht zelf niet kiezen, was gewoon nog een plekje vrij de 16de.

14. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik was eerlijk gezegd helemaal niet bang, ik vond het alleen ontzettend jammer dat ik de bevalling niet mee zou maken.
    Bij mij braken om 2 uur 's nachts mijn vliezen, om 3 uur begonnen de weeen. Toen was de planning dat ik de volgende dag overdag ertussen geplaatst zou worden. Om 5 uur hebben ze toch maar de Gyn uit zijn bed gebeld omdat ik binnen een uur van om de 5 minuten naar om de minut weeen had. Hij was er om kwart over 5 toen had ik al 5 tot 6 cm ontsluiting en konden ze niet langer meer wachten. Het heeft toen nog een uur geduurd voordat ik helemaal klaargemaakt was voor de operatie en iedereen op de OK opgetrommeld was. Uiteindelijk heb ik 8 tot 9 cm ontsluiting gehad toen ze me opereerden. Ik vond het eerlijk gezegd wel wat hebben zo 's nachts. Iedereen slaapt. Het was toen bijna kerst dus alles was versierd. Als ik de volgende keer weer een keizersnede zou moeten zou ik het weer zo willen hebben.

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik was ook 1e kerstdag uitgerekend en dat werd bij ons ook gevraagd. Ik stond met mijn mond vol tanden hihi. en heeft ze al een keus gemaakt of ze het eerder laat komen?

Bij Daan heb ik een spoedkeizersnede gehad du viel er niet zoveel te plannen.
    Bij de 2e hoor ik maarliefst morgen al wanneer ik zal gaan bevallen haha. In ieder geval een week voor de kerst. Maar de datum houden we geheim.

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik mocht kiezen, alle data van de 39e tot de 40e week was mogelijk (behalve zaterdag en zondag)
    Wij hebben toen gekozen voor 20 april, omdat ook de 1e op 20 is geboren.
    Voor een eventueel 3e hoop ik stiekem weer op een 20e van een maand :D

Groet van Kiki

17. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik was ook eerste kerstdag uitgerekend, bij mij is er nooit wat gevraagd. Waarschijnlijk hadden ze personeel over met kerst. ;)

Deel Deze Pagina