Mag je blij zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joep, 29 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Sommige mensen denken nu eenmaal erg bekrompen en vinden het vaak de normaalste zaak van de wereld om een kindje te krijgen, voor jou (en alle zwangeren) is het gelukkig wel héél bijzonder geniet ervan en wees blij met het kleine wondertje in je buik, ik hoop voor jou dat ook de rest van jou omgeving wel blij voor je kan zijn.
     
  2. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Hoi

    Natuurlijk zit achter elke reactie een verhaal.
    Mijn zus heeft een man met kinderen van zijn ex en heeft er toen de tijd een knoop in laten leggen. En nu hebben ze dit terug gedraaid, en lukt het niet zo goed. vervelend voor hun maar, daar kan ik niets aan doen en dan kun je nog blij zijn voor een ander. En m'n schoonvader is gewoon een norse boer, we zullen maar zeggen dat hij zo is. Maar dan kan iedereen wel een goede rede hebben om zo te reageren. Ik heb al 10 jaar een goede relatie, verkeer in alleen maar de juiste omstandigheden om een kind te krijgen. Ik durf gewoon in het bijzijn van hun niet gelukkig te zijn, en dat maakt me juist heel ongelukkig. En dat had ik nooit gedacht, dat je je zo rot kon voelen bij je eerste zwangerschap, en alleen maar omdat een ander je dit gevoel geeft. Ik ben al zo onzeker en dan krijg je dit ook nog eens. Ech jammer.
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    erg moeilijk zo zeg.
    Nou ik vind echt dat je er alle recht toe hebt om gelukkig te zijn , en er trots op mag zijn dat je nu mama word!!
    En ja het is heel moeilijk maar jij bent degene die nu belangrijk is, geniet daar dan ook maar van!
    Het zou zonde zijn om deze bijzondere gebeurtenis te overschaduwen met hun ideeen hierover.
    Je zwangerschap is zo voorbij, echt negen maanden lijken nu nog ver, maar het zosnel voorbij, en die tijd die je nu mist doordat je verdrietig bent dat mensen zo reageren, die tijd krijg je niet meer terug.

    Ik hoop dat die mensen zich bedenken, maar het is jou gezinnetje en dat mag ten aller tijde voorgaan.

    Sterkte meid
    Liefs
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Erg vervelend voor je zeg!
    Ik hoop echt dat je er lekker van gaat genieten, en trek je er niet teveel van aan...Het is JULLIE leven! En als jij blij en gelukkig bent moeten ze dat maar accepteren toch??
    Heel veel succes en sterkte en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
     
  5. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Van arte gefeliciteerd!!!! :)
    Niet leuk hoe ze reageren. Mijn schoonmoeder kocht me voor mijn verjaardag een warmwaterkruik met cadeaupapier en een sticker van een babywinkel. We dachten wat leuk ze verheugd zich op oma te worden. Mijn moeder en mijn zus hadden het op mijn verjaardag dat ze het spannend vonden wanneer ik zwanger zou zijn, mijn man zei toen we bellen onze ouders de zelfde dag nog als we een test gedaan heben. Hij was heel blij. Toen mijn man haar belde dat we een negatieve zwangerschapstest hadden zei ze meteen. Jullie moet er niet zo bezig mee zijn, en die warmwaterkruik is voor de koude voeten van Nancy en niet voor een baby bedoeld. :(
    Leuk he??? :(
    Ik weet hoe je voelt, bij mij wordt regelmatig negatief door familie gereageerd als we kenbaar dat we nu echt kindern willen. Dat alles omdat ik door een spieraandoening botox gepoten moet krijgen.
    Dat is erg frustrerend hoor.
    Heel veel succes met je zwangerschap.
    Nancy
     
  6. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ja, soms snap je niet waarom mensen zo reageren, en zeker niet omdat ik zo niet in elkaar zit. En ik denk steeds weer ach laat maar, maar toch houd het je bezig. Maar goed, als wij maar gelukkig zijn toch.
     

Deel Deze Pagina