Hallo Linda en Ilse, Ik heb even een vraagje: 2 weken geleden had mijn zoontje de regeldagen, dit heeft 3 dagen geduurd en daarna hield hij een perfect schema aan: 0600 - 1100 - 1500 - 1845 - 2300. Helaas heeft dit maar een paar dagen geduurd, hij krijgt nu om 11 uur zijn laatste voeding en komt steeds vroeger, vannacht zelfs al om half 3, dit heb ik even kunnen rekken tot 3 uur met zijn speentje maar hij wil toch echt drinken. Daarna kwam hij alweer om half 6. Gisteren en eergisteren zat ik alweer op 8 voedingen. Nogal een verschil dus. Heeft hij nou weer regeldagen of moet ik aan iets anders denken? Hij is wel wat huileriger dan normaal, verder is hij wel tevreden. Ik heb vanmorgen gekolfd omdat ik bang was dat mijn productie misschien aan het teruglopen was, maar ik kolf uit elke borst 150ml. Dit lijkt me ruim voldoende toch? Hebben jullie tips/adviezen/ideeen?? Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes, Agatha
Hoi Agatha, Dat is inderdaad lastig; zeker als je hebt meegemaakt hoe het ook kan. Op zich is er niets mis mee om nog 8 voedingen te geven, maar ik begrijp dat je het vooral 's nachts heel vervelend vindt. Kan het misschien zijn dat je borstvoeding in de loop van de dag wat terugloopt? Dat je dus 's morgens wel veel voeding hebt, maar in de middag en avond minder? Je zou nog eens een paar extra kolfsessies in kunnen lassen. Doe dat dan zo snel mogelijk nadat je voeding hebt gegeven. Je borsten krijgen dan even weer signalen dat ze meer moeten maken. Miischien ben je pas weer aan het werk gegaan en zorgt dat voor wat terugloop van je melk? Dit komt heel vaak voor. Een paar regeldagen creeren: dagen waarop je veel kolft en/of aanlegt zou de oplossing kunnen zijn. Maar soms blijft het een beetje hangen en wurgen. Succes linda
Hoi Linda, Bedankt voor je reactie. Ruben heeft vannacht weer tot 6 uur aan een stuk doorgeslapen en is vandaag ook veel rustiger....ik ben de afgelopen dagen wat gestresst geweest, misschien dat ik daardoor inderdaad wat minder voeding had....ik kijk het nu even aan en mocht het toch weer minder goed gaan ga ik inderdaad extra kolven. Bedankt voor het meedenken! Groetjes, Agatha