vraag obstipatie En persen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bengeltje86, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ff een domme vraag van mij hoor
    maar ik heb dus last van obstipatie ben afgelopen donderdag voor het laatst na de toilet geweest voor een grotew boodschap nu heb ik van de dokter vandaag lactulosestroop gekregen.

maar ik heb hiervoor op de wc lopen persen :oops: stom stom om toch te kijken of ik het zelf kon kan dit nou kwaad voor het vruchtje :oops: of is dit een domme vraag? ben zo bang dat de vrucht afgestoten word hierdoor of wat dan ook :oops: :oops:

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    meid geen zorgen ik was door ook zo ontzettend bang voor dat het niet goed voor de beeb zou zijn maar dit kan echt geen kwaad.
    Maar je kan zo wel aambeien krijgen en dat is erg pijnlijk probeer dus niet teveel zelf te persen want dat helpt vrij weinig.
    Veel laxerende middelen eten en drinken!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    welke laxerende middelen ? eten want lust neit echt veel en drinken zoals? lust geen dingen waas yogurth in zit ofzo in ieder geval thnx

ohja nog 1 vraagje kan het als je dus geperst heb dat je wat steken voelt in de buik? op 1 plek bij mij dus beetje aan de zeikant

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Bengeltje, vervelend zeg! Veel water drinken helpt, veel vezels eten en pruimen, roosvicee laxo drinken, lauw water op je nuchtere maag, en veel bewegen. Heb ook wel eens gehoord over kiwi's voor het ontbijt. Er zijn zoveel tips, misschien dat je met de zoekfunctie nog veel meer vindt.

Niet hard persen in ieder geval en als je ook maar een beetje voelt dat je naar de wc moet: metéén gaan! Desnoods een stapeltje boeken onder je voeten als je een hoge pot hebt, zodat je beter zit, heb ik wel eens gelezen. En rustig de tijd nemen (tijdschriftje mee?)

Als je hard perst, komt er veel druk op je onderlichaam. Misschien dat er dan iets een beetje verkeerd schiet, wat pijnlijk aanvoelt. Of je banden ofzo. Je kindje zit in ieder geval veilig in je baarmoeder, die merkt er niks van, groeit lekker door en zorgt dat jij met nog veel meer kwaaltjes te maken krijgt! ;)

5. spawater

spawater Actief lid

14 mrt 2008
    120
    0
    0
    kantiene medewerker
    nieuwegein
    hoi hoi

ik ken het probleem al te goed
    maar wat ik doe is voor het slaapen gaan een apel eten en als ik waker word idd dat glas lauw water oke is niet pretig maar het werkt wel

en idd neem wat te lezen mee als je het gevoel heb dat je moet gaan
    een goed boek ik heb er al 2 uit dus vandaar ;)
    wat afleidign kan ook nog helpen

ik zou zeggen veel plezier en ik hoop dat het beter gaat

spawater

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    thnx ik ga dan gewoon idd lauw water proberen sochtends
    nou ik zit idd al soms 15 tot 30 minuten op de wc en er komt niets en dat is zo frustrerend en dan ga je automatische persen :oops: en ben dan gewoon bang da ik dan spontaan miskraam krijg ofzo ja gek he die gedachtes mja is al 2 keer eerder mis gegaan MK en BBZ dus dan let je wel op

bedankt voor de tips

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nu heb ik gister dus dielactulosestroop gehad en dus ook flink zitten persen
    nu heb ik vandaag best veel bruinverlies :cry: zou het dan toch door het persen gekomen zijn

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Bengeltje,
    hoe is het nu met je? Al iets gevonden dat helpt?
    Nog gefeliciteerd met het kloppende hartje!
    Groetjes, Chantico

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hey hey ja ik heb lactulosestroop gehad alleen daar kreeg ik zo erge buikpijn van niet alleen de eerste keer nadat ik goed heb kunnen gaan maar ook de dagen erna als ik dat in nam zoals ik elke dag moest continu buikpijn gehad ben er toen mee gestopt op advies van de gyneacoloog.

tot nu toe gaat het sinds een aantal dagen redelijk uit zich zelf.
    wel wat aan de dunne kant :oops: (sorry) hahaha

thnx ik moet 23 mei weer terug hopen dat het hartje dan nog klopt

10. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Tjee, vervelend allemaal zeg! Ik had ook behoorlijk last van obstipatie. Hier ergens opgepikt dat Roosvicee laxo (ranja, staat meestal bij het gezondheidsschap) helpt en dat geprobeerd. Iedere dag een glas deed bij mij wonderen. De laatste week heb ik iets met Fries roggebrood en eet dat elke dag, sindsdien helemaal geen problemen meer! Maar dat moet je net lekker vinden. Succes met alles!

Deel Deze Pagina