Hoi hoi, Wil graag wat voorleggen aan jullie. Ik kan al vier weken bijna niet slapen (of wordt steeds wakker) omdat mijn neus verstopt zit. Nu weet ik dat neuspray niet goed is maar zoutoplossing helpt niet. Nu heb ik otrivin met 0,5% metzoline (weet even niet hoe je het schijft) erin i.p.v. 1%. Ik gebruik hiervan alleen voor het slapen gaan 1 pufje in beide neusgaten. Dit dan ook al enkele weken. Porbeer er wel rekening mee te houden dat ik steeds om de 30 dagen een nieuw flesje neem i.v.m. de houdbaarheid. Nu is het wel zo dat ik 1 keer vergeten ben om het flesje te vernieuwen na 30 dagen (1 week langer gebruikt dan de houdbaarheid). Zou dit kwaad kunnen? Zou dit kwaad kunnen als ik dit zo nog even doe? Sorry voor het lange verhaal. Groetjes Karin
Ik gebruik al vijf jaar neusspray en het enige wat je van neusspray kan krijgen is dat het de bloedvaten doet krimpen en dat kan dan ook bij de placenta gebeuren waardoor er minder zuurstof en voeding naar de baby gaat geloof ik en je kan er hoge bloeddruk van krijgen. Ik had tijdens deze zwangerschap heel erg de griep en van de HA mocht ik gewoon neusspray gebruiken. Ook bij mijn eerste heb ik gewoon neusspray gebruikt. Maak je maar niet te veel zorgen.
over de houdbaarheid: ik denk dat de werking minder wordt. Oogdruppels zijn ook maar een maand houdbaar.
Ik gebruik al mijn hele zwangerschap een neusspray. Helaas ben ik een van de enkelingen bij wie een verstopte neus een zwangerschapskwaal is. Na overleg met vk gebruik ik de otrivin voor kinderen van 2 tot 6. Die bevat ook minder dan de volwassen versie, maar is niet zoals die voor baby's een zoutoplossing. Volgens mijn VK kan dit geen kwaad. En over die ene week zou ik me niet druk maken hoor. De fabrikant van een medicijn dekt zichzelf zo in. Ik denk dat een spray van 3 maanden ook nog geen kwaad kan.
Ik heb ook een verstopte (en bloed-) neus. Ik word er gek van maar neusdruppels raak ik niet meer aan. Het heeft me in het verleden 6 maanden gekost om er weer vanaf te 'kicken'. Ik spoel nu 2 keer per dag met spoelvloeistof mijn neus uit en slaap op 2 kussens. 't Schijnt te helpen want volgens manlief heb ik al 2 nachten niet meer gesnurkt.