cola light

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen291982, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik drink weleens cola light. Normaal drink ik dat niet echt, maar nu ik zwanger ben heb ik er opeens veel zin in. Nu had ik vandaag een vriendin aan de lijn die zei dat ik dat nu echt niet moest drinken dat dat slecht is als je zwanger bent. Is dat zo?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee dat is onzin. Je moet echt een vrachtwagen vol flessen cola light leegdrinken voor het een beetje schadelijk is. Dit verhaal duikt af en toe op. Net als dat kaneel schadelijk zou zijn, ook onzin.

3. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik drink de hele zwangerschap al zo'n 1 a 2 liter cola per week en heb een perfecte zwangerschap...kleine doet het prima;)

4. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Het schijnt dat je ongeveer 1,5 liter light frisdrank op moet drinken om aan je limiet van zoetstoffen te komen. Maar daar zijn de meningen erg over verdeeld. Cola light is mijn koffie en heb mezelf een limiet van twee glazen per dag gegeven ;)....

5. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Gelukkig ik drink iedere dag cola light zou ik echt moeten gaan afkicken als ik zwanger word:D

6. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ik drink ook Cola en niet eens light. Heb een gezonde zoon op de wereld gezet. Drink t in deze zwangerschap ook gewoon. Niet dat ik flessen aan sleep. Denk 3 a 4 glazen per dag.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    als je er geen liters van ondrinkt is er niks aan de hand

8. Tese

Tese Niet meer actief

Ben het met iedereen eens hier. Ook ik drink gewoon lightprodukten

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier drink ik relatief veel cola light. Helemaal nu want gek genoeg is dat het enige waar ik geen maagzuur van krijg. Zelfs van water krijg ik maagzuur.

Ik probeer wel altijd de caffeine vrije te nemen, maar dat moet je maar net lekker vinden.
    De reden dat ik light drink is omdat ik gewone cola gewoon niet lekker vind. Wij drinken altijd light cola.

10. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Gelukkig! Meiden, we gaan lekker genieten van ons glaasje Cola Light ;)

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Heb begrepen dat je beter geen light kan drinken omdat light producten vroeggeboorte kunnen uitlokken maar hoeveel dan slecht is weet ik niet. Gewone cola kan gewoon

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Er is inmiddels bewezen dat er geen verband is tussen aspartaam en vroeggeboorte. Aspartaam is voor een zwangere net zo slecht als voor een niet-zwangere.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik drink ook nog regelmatig cola light, ben blij dat het gewoon kan, anders zou ik het ech missen! Ik mis geen alcohol, verse kaas, biefstuk of iets, maar cola light zou ik zeker missen;)
    Ik probeer wel ook af en toe de caffeine vrij te nemen, voor mijn idee weer ietsje gezonder dan

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ahahah wat grappig deze topic had ik kunnen starten, ik dronk namelijk nooit cola maar heb nu steeds zin in . Drink nu ook light maar vroeg me ook af of het schadelijk kan zijn:D En ook koffie kan ik bekers van drinken nu ik zwanger ben erg vreemd

15. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Sinds mijn zwangerschap heb ik ook een enorme zin in cola. terwijl ik dat ook niet zo vaak dronk. heb sowieso veel dorst nu hoor...

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

gezonder zal ie echt niet zijn. er zit in cola light bakken met suiker alleen dat proef je er niet aan af, maar kwaad kan het iig niet zolang je er idd geen hele kratten per dag van leegdrinkt

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

nee drink zeker geen kratten. ik kom hooguit op 2 glazen per dag en dat nie teens elke dag. ik ben gerustgesteld. dank jullie wel meiden

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaliter ben ik geen cola-drinker, eens een keertje voor een Baco-tje of een Charlie (cola-cognac) maar verder kom ik vrijwel niet aan de cola.... tot het zwanger zijn dus....
    ben normaal een vreselijke koffieleut, en tijdens zwangerschap dus minder......maar ja ik moet die cafeïne toch ergens vandaan halen. :D

Dus hier staan ook weer flessen cola in huis. Maar ik denk dat er bij ons hooguit een fles in de week doorgaat en dan drinkt hubbie ook nog mee.

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik drink ook veel cola light en heb 't dus even aan mijn gynaecoloog gevraagd of het slecht is. Volgens haar kan het totaal geen kwaad!
    Goed nieuws voor ons cola (light) drinkers! :D

Groetjes
    Masu

20. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zit natuurlijk wel aspartaam in cola light, dat is sowieso zooi, of je nou zwanger bent of niet ;)

Deel Deze Pagina