Afbouwen borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amy1234, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy1234

Amy1234 Nieuw lid

14 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kindje is nu 6 maanden en ik wil graag stoppen met het geven van borstvoeding. Sinds een paar maanden kolf ik alle voedingen en krijgt mijn dochter de melk uit een flesje. Ik ben al een maand aan het afbouwen en zit nu met moeite op 3x kolven per dag (en vaak weer 4x omdat ik zere borsten heb). De "productie" is erg hoog (heb ook ongeveer 8 liter in de vriezer) en heel moeilijk om te stoppen. Wie heeft er tips voor mij want op deze manier wordt het niks met het stoppen :(

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    hoihoi, kolf je dan die 4e x helemaal? ik ben ook aan het afbouwen en ik kolf dan alleen de spanning eraf zodat het weer prettig aanvoelt, maar dus niet een hele voeding, want zo blijf je het stimuleren. volgens mij is er ook thee die de melktoevoer remt...maar welke weet ik niet.
    succes!!

3. Amy1234

Amy1234 Nieuw lid

14 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer die 4e keer niet helemaal te kolven, maar snel toch 100 ml. De meeste dagen kolf ik nu 3x, rond de 180/200 ml. Dat is voor mij al heel weinig, had een tijdje geleden vaak 300 ml per keer. Misschien dat het daarom zo lang duurt om af te bouwen. Doordat ik al maanden alle voedingen (5x per dag) kolf, heb ik het denk ik te veel gestimuleerd.

Om nu verder naar 2x per dag af te bouwen vind ik heel moeilijk en pijnlijk. Ben bang voor een borstontsteking.

Bedankt voor je reactie. Ook succes met afbouwen!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijf rustig aandoen met afbouwen. Waarschijnlijk werkt het in jouw geval beter om nog wel 4x te kolven voorlopig, maar om steeds per keer te proberen een beetje minder te kolven, dus niet de borst helemaal leeg, maar net voor dat moment stoppen. En dan voor een kolfbeurt per dag alleen de spanning wegkolven.

Daarnaast, saliethee kan je ook helpen. Wees daar wel voorzichtig mee, neem nooit meer dan 1 kopje (100-150cc) per dag. Gewoon salie kopen bij de winkel en een of twee blaasjes in een kop en heet water er op.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

echt heel langzaam afbouwen!
    Voeding per voeding en per CC.
    Dus nu kolf je 200 cc. De volgende keer stop je bij 170 cc en doe je 2 dagen. Dan 140 cc en doe je 2 dagen. Ze voeding voor voeding laten vallen.
    Ja en het kan dus echt 1 1/2 week per voeding zijn.
    Succes.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O ja zeker! Ook als je life voedt is het het beste om zeker 10-14 dagen uit te trekken voor elke voeding die je afbouwt. Mooie van kolven afbouwen is inderdaad dat je het geleidelijker kunt doen, steeds een paar cc minder.

7. Amy1234

Amy1234 Nieuw lid

14 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik dacht zelf dat ik wel "even" zou stoppen in een maandje omdat je vaak hoort dat als je 1 voeding laat vallen dat de rest ook snel terugloopt. 1 tot 2 weken per voeding klopt bij mij wel een beetje, ben nu een maand aan het afbouwen en zit nu op 3x kolven per dag (als ik geluk heb). Dus nu maar rustig aan de volgende voeding proberen af te bouwen.
    Moet dus gewoon iets meer geduld hebben...

Deel Deze Pagina