Spoed: borstvoeding en salmonellabesmetting

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

ik heb waarschijnlijk een salmonellabesmetting te pakken en vraag me nu dus af of ik gewoon door kan gaan met borstvoeding geven...
    Zoek me suf op internet, maar kan er niets over vinden :(

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Geen idee, maar ik zou ff je ha bellen of het cb. Die weten het meteen. cb is ook 24 uur per dag te bereiken! Succes!

3. raspberry

Dat had ik dus al gedaan en mijn huisarts werkt niet op dinsdag en de assistente wist het niet en raadde aan zelf even te zoeken op internet :(
    Ze zou wel een andere arts even vragen en dan terug bellen, maar dat duurt nogal...

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik geloof dat dit kan. Bel anders een vrijwilliger van LLL of VBN. Een lk kan je natuurlijk ook raadplegen.

Beterschap!!

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wat vervelend Rozemarijke!! Ik kan je helaas niet helpen.. maar wellicht het BV-forum?? Daar zitten ook vrijwilligers van VBN en LLL.
    Sterkte!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lijkt mij geen probleem. Je maakt nu antistoffen aan en die geef je weer door dmv borstvoeding. Als je medicijnen krijgt dan wel even goed opletten of die wel samen gaan met bv.
    Beterschap ! En let goed op de hygriene nu ( dus handen wassen en wc goed schoon houden, vaak nieuwe handdoeken ophangen)

7. raspberry

Thanks meiden :)
    Was er inmiddels achter dat het wel kan. Assistente belde pas eind van de middag terug, ik kon wel borstvoeding geven en sowieso was het waarschijnlijk toch geen salmonella, want dat kwam bijna niet meer voor. Tja, ik heb toch gisteren (stom, stom, stom, helemaal omdat Thirza zo op ei reageert) toch echt de beslaglepel af staan likken en dus rauw ei binnen.
    Nouja, morgenochtend een afspraak en dan gaat het even getest worden. Ben benieuwd. Knap wel wat meer op inmiddels, maar eten moet ik nog even niet. Net na een halve boterham het idee dat ik een 7-gangendiner op had, hahaha.

Met medicatie zal het wel loslopen, (zeker omdat ik alweer opknap): van internet begrijp ik dat dat niet snel gegeven wordt bij gezonde volwassenen... dan kun je op eigen kracht gewoon opknappen.
    Nogmaals bedankt voor de reacties!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of het nou salmonella is of niet, gewoon doorvoeden!
    Als het iets besmettelijks is dan maak je antistoffen die je kind beschermen tegen een besmetting van jou.
    Als je een voedselvergiftiging hebt dan zul jij je belabberd voelen en kan je melk wat lastiger toeschieten, maar kan het totaal geen kwaad voor je kind.

Deel Deze Pagina