na miskraam direct weer zwanger, nu vervelende opmerkingen van omgeving

Discussie in 'Miskraam' gestart door mel78, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    5 Weken geleden heb ik een miskraam gehad. Omdat we zo blij waren met die zwangerschap hebben we het na een week al verteld. Helaas ging het niet lang daarna mis.
    Nu ben ik direct weer aangeteld. En omdat ik in de zorg werk heb ik het mijn collega's al verteld (ivm misselijkheid en medicatie delen).
    Nu krijg ik echt vervelende opmerkingen naar mijn hoofd als:" weet je wel zeker dat je zwanger bent?", "ik ga je niet feliciteren hoor, eerst maar eens kijken of dit wel goed gaat" en "je bent overtijd, en nog niet zwanger, dat ben je na 12 weken pas".

Ik ben daar erg van geschrokken. En ben nu al bang misschien te moeten bellen dat het niet goed gaat. Waarom kunnen mensen niet gewoon blij zijn? En met ons hopen dat we nu wel een gezonde zwangerschap mogen hebben?

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wat een belachelijke reacties zeg. Je verteld het ivm je werk en dan krijg je zulk soort opmerkingen. Een MK is heel erg pijnlijk, maar als je daarna meteen weer aanteld is dat toch juist heel erg positief.
    Heel erg gefeliciteerd en geniet ervan.

Liefs,
    DD

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik zat je verhaal met stomme verbazing te lezen. Ik wil je iig wel feliciteren en ik duim voor je dat alles goed zal gaan.

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat een nare opmerkingen kunnen mensen soms maken zeg. misschien is het ook wel omdat ze zich geen houding weten te geven, maar de opmerking dat je pas echt zwanger bent na 12 weken.... *schud met haar hoofd*

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent, gefeliciteerd! Hopelijk blijft het nu goed zitten.
    Wat belachelijk zeg dat je zulke opmerkingen krijgt. Ze mogen juist blij zijn (en het natuurlijk spannend vinden). Misschien kun je met je leidinggevende bespreken dat je graag wat steun van je collega's nodig hebt ipv rotopmerkingen. Laatt je niet gekmaken hoor!

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    idd stomme reacties.. maar ik herken ze wel.

als je iemand verteld dat je zwanger bent, ook al is het gewoon pril en maanden na een MK.. dan reageren ze zo.. alsof je minder zwanger bent althans zo voelde het.
    je bent gewoon zwanger.. of het nu pril is of niet..

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Moet vanavond werken, maar heb eigenlijk helemaal geen zin na gisteren... 2 jaar geleden heb ik 3 vroege miskramen gehad, en dat heb ik niet gedeeld met collega's met als gevolg dat ik er aan onderdoor ging omdat er verschillende collega's zwanger werden. Nu deel ik het, en voel ik me er nog niet lekker bij.
    Misschien inderdaad eens met mijn leidinggevende over hebben.

8. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb ik die ervaring niet, bij 2 verschillende werkgevers kreeg ik alleen maar hartverwarmende reacties en steun. Ik hoop dat hun houding snel warm en begripvol wordt.

9. sandra

sandra Fanatiek lid

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Echt super voor je dat het zo snel weer is gelukt (ik ben stiekem een beetje jaloers;))

En die collega's weten echt niet wat ze zeggen, pff heb het echt met verbazing gelezen. Hopelijk kan je het een beetje van je afzetten.

10. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hey meid...
    Gefeliciteerd meid!
    Ook ik kreeg gisteren een rotopmerking..
    Niet omdat ik al zwanger ben maar omdat ik het met een collega over mijn MK had en zei we gaan gewoon weer verder proberen...waarop zij zegt...en nu wel je mond houden tot na 13 weken he...:$
    Ik heb het mijn collega's verteld toen ik 10 weken was en ik moest het ook wel vertellen want liep inmiddels al in positiekleding omdat ik mijn eigen broeken niet meer dicht kreeg en collega's me zelfs vroegen of ik zwanger was...

Niets van aantrekken en gewoon lekker genieten!

Liefs Joy

11. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Herkenbaar hoor. Ik heb 13/8 een miskraam gehad en ben vorige week woensdag weer gaan werken. Sindsdien negeert mijn baas mij gewoon. Heeft geen woord meer gezegd of gevraagd hoe het nu gaat. Enige dat hij tegen collega's zei was: wat denk je, zouden ze het weer opnieuw gaan proberen?

Ze hebben gewoon geen idee hoe pijnlijk zulke enorm lompe acties/reacties zijn.

Sterkte vanavond op je werk. Laat je niet gek maken. Je bent zwanger en dat is gewoon supermooi nieuws.

12. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangeschap, en ik hoop met je mee dat alles deze keer goed blijft gaan.

Deze opmerking kan ik niet snappen, als collega's ben je toch blij als iemand zwanger is en ga je ze niet herrineren aan een vervelende gebeurtenis die zo dicht bij de blije gebeurtenis ligt.

13. Rosalietje 79

28 jul 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk hoe mensen kunnen reageren. Lees ook mijn post van vandaag! Ze hebben geen idee wat dit met je doet. Misschien is het wel jaloezie ofzo, ik weet het niet.
    Meid, geniet van je zwangerschap! Het komt allemaal goed!

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Thanks. Gelukkig is het nog steeds oke hier, dus kan morgen met opgehevn hoofd naar mijn werk.

Deel Deze Pagina