Mag je dit eisen van een man?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KnuffeltjeKnuf, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hmm het is wel redelijk normaal voor de meeste mannen om dit te doen (op een uitzondering na)
    Ik denk ook niet dat je dat mag verbieden.
    Wij hebben gesprek op voorhand gehad wat slecht en goed is om de kansen te verhogen. Manlief is toen zelf gaan googelen wat het beste voor hem was, kwam er zelf achter dat het beste is om ongeveer 1 keer per 2 dagen een zaadlozing te hebben. Dus zijn eigen idee om zich in te houden.
    Hij vond het wel fijn als ik ongesteld was dan mocht hij FF los ;)
    Misschien toch ff goed bespreken met jouw man?

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Nou verbieden is een groot woord.. maar jullie willen toch allebei graag dat je snel zwanger bent? dus dan kan hij dat er toch wel voor over hebben?
    Net of het een levensbehoefte is van een man om het met zichzelf te doen;)
    Mijn man heeft niet eens behoefte om het met zichzelf te doen.

3. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Verbieden kun je het in feite niet. Maar een goed gesprek zou wel op zijn plaats zijn, snap je reactie heel erg goed. We hadden ooit hetzelfde 'probleempje'. Vriendlief is zich toen idd ook gaan inlezen om onze kansen te vergroten en kwam gelukkig zelf met het idee om ermee te stoppen rond mijn vruchtbare periode.

4. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    We proberen er een spelletje van te maken.
    Nu we in het iuitraject zitten, weten we toch wel wat de doe dagen zijn en wat niet en in die tijd mag hij z'n gang gaan of mij zn gang laten gaan.
    Juist door de tijd er omheen het leuk te houden en er ontspannen mee om te gaan, gaat het het moment suprème ook ontspannen.

5. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Wij hebben het er destijds over gehad en afgesproken dat hij tot we zwanger waren niet zou masturberen. Dat heeft hij netjes gedaan.

Ook hier problemen zodra hij wist wanneer ik in de feestdagen zat. Dus gewoon dat allemaal afgeschaft en gedaan waar we zin in hadden. Ik probeerde de dag van en de dag na mijn ovu hem zover te krijgen dat we het nog eens deden.

En uiteindelijk met succes.
    Blijven praten zal je helpen!

6. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Volledig mee eens...
    Je man heeft het er duidelijk moeilijk, ik zou er met hem eens over praten. En dan niet over dat aftrekken maar over jullie kinderwens en over hoe hij het ervaart en hoe hij er zich bij voelt. Ik zou zeker niet nog meer druk op hem leggen.
    Succes!

7. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Ik vind persoonlijk dat je daar gerust je man mag over aanspreken, en een afspraak maken, waarom niet? Zeker als het wat moeilijker gaat of langer duurt, is mijn advies naar de mannen toe om radicaal te stoppen - op voorwaarde dat er buiten de vruchtbare dagen ook nog (minstens) een keertje per week wordt gevreeën.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dit dus.

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Nee, je kan dit niet van hem EISEN. Wel kun je het natuurlijk met hem bespreken. Dat hij masturbeert lijkt mij niets raars, dat doet bijna iedereen. Dat het net in je vruchtbare dagen viel en hij daardoor niet meer kon, ja, dat is een beetje jammer.
    Je zegt dat hij er niet goed tegen kan als je hem letterlijk zegt wanneer je vruchtbare dagen zijn, soort 'prestatiedruk'. Overigens ook heel normaal. Hadden wij hier ook weleens.
    We hebben toen op een gegeven moment gezegd dat we er wat minder mee bezig moesten. Niet dat je het helemaal kan loslaten (kan namelijk niet), maar wel iets minder obsessief. En zo werd het ook weer leuker. Ik zei dan toen ook niet meer wanneer mijn vruchtbare dagen waren.
    Misschien kun je een soort tussenoplossing met hem afspreken? Je geeft hem niet echt letterlijk je vruchtbare dagen aan, maar wel een deel van je onvruchtbare? En dan moet hij dan maar lekker doen waar hij zin in heeft. En trouwens, als je tijdens de onvruchtbare dagen maar 1x p/w seks hebt, en tijdens de vruchtbare dagen veel vaker, dan kan hij toch sowieso wel ongeveer nagaan wanneer je vruchtbare dagen zijn?

Hoe dan ook; samengevat; nee je kan het echt niet van hem eisen, en het moet ook wel leuk blijven. Probeer er toch allemaal een beetje ontspannener mee om te gaan. Er zijn meerdere vruchtbare dagen, dus lukt het vandaag niet dan morgen misschien wel. En in het ergste geval mis je een keer een ronde. Dan gebeuren er ook geen rampen...

10. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Als jullie al zo lang bezig zijn is het niet normaal dat hij op de vruchtbare dagen met zichzelf bezig is. Dat zorgt ervoor dat je man minder sperma cellen heeft, waardoor de kans op zwangerschap kleiner word.
    Daarnaast neem ik aan dat je man ook graag een kindje wilt? Zo ja?, laat hij het in ieder geval niet goed blijken.

Het is overigens wel goed dat je hem niet meer verteld wanneer je vruchtbare dagen zijn, want dat maakt de seks zo.. Uhmm.. Geforceerd. Hij heeft het idee dat het dan "moet". En dat werkt niet bij een man.

Wat je wel zou kunnen bespreken is of hij in de week van jouw vruchtbare dagen niet met zichzelf bezig is.. Dat zou wel een optie kunnen zijn. Dan heeft hij wel een beetje een idee wanneer jouw vruchtbare dagen zijn, maar omdat hij minder bezig is met zichzelf; heeft hij misschien meer behoefte in jou.

11. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Was je op 'dat' moment ook aanwezig?
    Hij had zich dan toch ook op jou kunnen storten?

Eisen kun je het niet, jammer vinden wel. Ik zou teleurgesteld zijn.

12. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Idd...ik dacht ook gelijk...was jij in de buurt? Anders vind ik het persoonlijk echt niet kunnen en zou ik echt super pissed zijn! Gelukkig heb ik ook zo'n man die echt niet wil masturberen, maar mij gewoon bespringt :p

13. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Vind persoonlijk wel dat je dat met hem kan afspreken... vind dat mannen zich best snel vergrijpen aan hunzelf ipv aan hun vrouw.

Je moet het samen leuk houden en als je er achter komt dat je man t elke keer zelf doet... neeuh ik vind t niks.

Mijn man is er eerlijk over... maar probeert het echt niet te doen. Nu ik zwanger ben kan ik er weinig issue van maken maar vind dan nog dat ie t eerst bij mij zou moeten komen proberen.

Ik begrijp heel goed dat je boos bent geworden.. zou ik ook absoluut zijn.

14. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik vind wel dat je samen een afspraak kunt maken voor in je vruchtbare dagen is best logisch.

Maar je kan van een man niet verwachten dat hij alleen teert op de sex momenten samen....want af dat nu niet zoveel is hobbyen ze er toch wat naast...mannen doen het gewoon ook zonder ons erbij ...en wij ook zonder hun als we zin hebben:D

Je moet het niet zien als dat hij tekort komt ...en voel je dit wel zo dan bespreekbaar maken...

Succes

15. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Vorige maand deed mijn man hetzelfde. Hij kwam kwam uit de douche maar had daarna totaal geen zin (normaal is hij altijd gelijk "in the mood"). Puntje bij paaltje bleek het goedje al door het doucheputje te zijn gespoeld.
    Ik was helemaal in de put, ovu-testen waren pas een paar dagen later positief dus er was uiteindelijk niks aan de hand maar ik was er op het moment dat het gebeurde helemaal kapot van.
    Voor jou is het nog wat lastiger omdat je niet aan je man kan aankondigen wanneer hij "moet" klussen, dat kan ik gelukkig wel. Maar boos of verdrietig zijn om het feit dat hij af en toe even zelf stoom af moet blazen ben ik echt niet hoor. Alleen dat het net op een ongelukkig moment gebeurde vond ik erg vervelend.

Eisen gaat misschien wat ver, maar in goed overleg afspraken maken is natuurlijk niet verkeerd.

16. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ik vind niet dat je dat kan verbieden.
    dat jij daar geen behoefte aan wil niet zeggen dat hij dat niet heeft.

je zegt dat je niet wist dat hij het deed. Dat kan natuurlijk maar geloof me elke man doet t. Een man heeft nu eenmaal meer behoeftes dan een vrouw.

maar ik snap dat je het niet kan waarderen in je vruchtbare periode.
    maar als je hebt afgesproken dit niet te zeggen dan kan hij het ook niet weten dus er ook geen rekening mee houden helaas

17. Mawe

Mawe Lid

19 mei 2014
    77
    0
    0
    Hier ben ik het ook wel een beetje mee eens. Ook al snap ik best dat je zo gereageerd hebt, omdat je wens natuurlijk heel groot is. Maar wat Tempus zegt, misschien doet hij dit normaal ook wel. Er zijn genoeg mannen die dit doen ondanks een super seksleven! Voel je niet tekort doen!
    Misschien kun je er gewoon over te praten waarom je zo hebt gereageerd, waarschijnlijk begrijpt hij het wel. En misschien kunnen jullie er toch enigszins afspraken over maken..

Probeer vooral te genieten! Seks moet leuk en lekker zijn en geen 'babymaak opdracht' worden. Succes!:)

18. Kim008

Kim008 Actief lid

28 mei 2014
    271
    12
    18
    Vrouw
    Assistent Filiaalmanager bij HEMA
    Belgie
    hier sluit ik me bij aan :) succes alvast!

19. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Dit klinkt wel erg veralgemenend, niet? Nogmaals, ik vind écht wel dat die "hobbyactiviteiten" zoals die hier werden genoemd, best een paar maandjes in de koelkast kunnen tijdens het 'oefenen'. Je hebt dan al zowiezo meer seks dan anders, op een dagje meer of minder komt het dan toch ook niet aan als je weet dat jullie aan een kindje werken? Net alsof mannen omkomen van onbering als ze een paar dagen moeten wachten...

20. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    echt eisen kan je het niet, maar als ik het zo lees dat je man er last van heeft als hij weet dat hij moet presteren, zou ik als ik hem was het niet doen, want je weet maar nooit....... Je was gewoon thuis dus dat het echt moest is het ook niet.
    ik kan me voorstellen dat je daar heel boos om bent geworden. je kunt het natuurlijk erover hebben, dat hij dat beter niet kan doen. zeker als hij ook graag en kindje wil zal hij dat helemaal met je eens zijn.
    overigens is het wel normaal dat je man dit doet. enkel is het nu erg ongelegen.

Deel Deze Pagina