Beebje heeft de hik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lunacy, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Heeey,

Mijn kleintje heeft de laatste twee weken constant de hik en ik word er helemaal gek van! Ik vind het eerlijk gezegd 'vies' voelen, zulk ritmisch getik. 't Voelt als luchtbelletjes o.i.d. die om de seconde ploppen. Ook vind ik het sneu voor haar (hoewel ze geen bewustzijn heeft en dit totaal misplaatst is, maar toch...) en voel ik me schuldig dat ik me er aan erger.

Nu heeft m'n vriend m'n buik al een paar keer laten schrikken (hahaha wanhoop??), maar daar werd ze ook nog eens hyper van.

Is er eigenlijk wat aan te doen?

2. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Jouw kind ’ademt’ nu dus vruchtwater in en uit. Toch haalt je baby geen zuurstof uit het vruchtwater; die krijgt hij via de navelstreng. Mocht de ongeboren baby zich verslikken bij het ’inademen’ van het vruchtwater, krijgt het de hik.

even gegoogled voor je :D het is heel normaal hoor dat jullie kleine meid de hik heeft en zal nog vaker terug keren tijdens de zwangerschap en er is helaas niets aan te doen

3. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    mijn kindje heeft er ook een paar keer per dag last van van...
    naja ik heb er meer last van..
    ik kan ook niet zo goed tegen het tikken van een klok.
    aaaaaah!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed hoe je je daaraan kunt ergeren :) ik vond het juist schattig. Maar goed, je kunt je er maar beter niet aan ergeren, want er is toch niets aan te doen behalve afwachten tot het weer over is.

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier ook zo een beebje die vaak de hik heeft en ik snap wel dat je je er aan kan gaan ergeren. Dat heb ik soms al met de schopjes. Vooral als ik wil slapen.
    Maar idd, je kan er niks aan doen, dus lekker laten hikken.

6. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik weet niet waarom, maar ik moet ineens denken aan die oude reclame van Rollo (jongetje vs olifantje). Pas maar op dat de kleine als ze later groot en sterk is papa niet de stuipen op het lijf jaagt hoor! 'Zo, en dat is voor al die keren dat je me liet schrikken in mama's buik' Hahaha...
    Mijn kleintje heeft (nog steeds) vaak de hik. Als ik van houding verander of even ga lopen gaat het vaak weer weg, maar soms kan ze wel een kwartier lang de hik hebben. Vind het ook erg sneu voor haar en zeg troostende woordjes tegen haar. Misschien zou je dat eens kunnen proberen? Jouw stem is namelijk heel belangrijk voor haar en misschien reageert ze er zelfs op! Je kunt ook gelijk wennen, want ik heb gehoord dat kindjes die in de buik vaak de hik hebben, het er buiten ook vaak hebben...succes!

Deel Deze Pagina