Hallo wanneer kun je problemen krijgen met je rhesus? Ik kreeg vanavond een harde klap in mijn onderrug, ben 12 weken zwanger, kan dit kwaad voor het kindje? En is dit ook erg omdat ik met mijn rhesus zit? Groetjes
Bij 12 weken hoef je je geen zorgen te maken want de baarmoeder en dus het kindje zitten nog veilig in je bekken. Je kunt dus vanaf de buitenkant bij deze termijn nog geen schade aan richten. Hierdoor hoef je je ook geen zorgen te maken mbt de rhesus. Groetjes Gea
Dank voor je antwoord! Wanneer moet je wel anti d krijgen? Ik zit blijkbaar in de ongelukken hoek want mijn zoontje van 1 is ook heel hard op mijn buik beland met zijn billen toen ik op bed lag. Hij sprong echt omhoog en viel met zijn billen op mijn buik. Ik heb toen de vk gebeld en eerst zou ik wel anti d moeten en later niet.. Dus ik maak me hier zorgen om. En als er nu wel bloedcontact is geweest maakt dat dan uit? Of is die spuit in week 27 voldoende dan?
Ik zou me bij deze termijn echt geen zorgen maken aangezien de baarmoeder nog in het bekken zit. Als je richting 13-14 weken gaat komt de baarmoeder net een randje boven de baarmoeder uit. Pas dan zou je er van buitenaf bij kunnen. In de regel wordt anti-D gegeven als je op je buik valt, bij een auto-ongeluk, of bij een stomp buiktrauma. Groetjes Gea