hey meiden even een vraagje (misschien een hele stomme), mag je citrosan gebruiken en strepsils als je zwanger wil worden? Ik ben net flink verkouden geweest, hoesten, etc. en deze middelen helpen altijd maar mag is dit goed als je zwanger wil worden? Want anders moet ik iets anders gaan zoeken...
hallo monieqje, hier even voor jou gekeken op google. Citrosan® (zelfzorg) niet gebruiken tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Antwoord apotheker Geadviseerd wordt dit niet te gebruiken tijdens de zwangerschap. Strepsils bevatten benzylalcohol en van deze stof is bekend dat het de placenta kan passeren en dat dit giftif is voor de prematuren. (HK) En het is zeker geen domme vraag, want ik wist dit dus niet, dacht zelf dat het geen kwaad kon. Groetjes layla
Citrosan: Werkzame stof is paracetamol, en hiernaast zit er vitamine C in... niet schadelijks lijkt mij... en vanuit mijn opleiding weet ik dat je nooit teveel paracetamol moet gebruiken, maar goed wie ben ik om wat te zeggen! Strepsils, ik zou zeggen, lees de bijsluiter en bij twijfel altijd even de huisarts chekken Liefs Miekie
Op grond van de werking van benzoylalcohol kan een schadelijk effect van Strepsils® (zelfzorg) tijdens de zangerschap niet geheel worden uitgesloten. Strepsils® (zelfzorg) niet vlak voor of tijdens de bevalling gebruiken. een hele fijne site: http://www.consumed.nl/medicijnen/2539/Strepsils®_zelfzorg#onderdeel8
thanx meiden dan moet ik dus maar iets anders zoeken...maar citrosan kan dus wel dat vindt ik echt top spul!!! zal het ook invloed kunnen hebben op je innesteling??? Want vandaag heb ik nog 1 of 2 strepsels op, geen citrosan...pppfff ik hoop dat het je innesteling niet beinvloed ook stom dat ik me dit vanavond pas bedacht!!