We lezen hier helaas vaker dat het fout gegaan is voor de eerste echo of dat juist bij de eerste echo blijkt dat er iets niet goed is, lege vruchtzak, windei, geen hartslag etc. Nou wil ik ook wel eens een lekker positief topic openen Wij waren poepie nerveus voor de eerste echo vanochtend om 09:00, we waren er een half uur te vroeg Paar minuten voor 09:00 kwam een hele lieve echoscopiste ons halen en nam ons mee naar de echokamer, ik gaf aan erg bang te zijn dat er misschien wel iets niet goed zou zijn doordat ik veel gelezen heb op internet, ze stelde ons direct gerust dat er altijd meer negatieve dingen dan positieve dingen op internet te lezen zijn, wat wel klopt denk ik zo. Nou daar lag ik dan klaar voor de eerste echo, helaas moest het inwendig want dat was normaal voor de eerste echo en ze stond erop dus toch maar gedaan, was wat pijnlijk maar ja, heb dan ook het een en ander meegemaakt helaas. Maar ze zat net met de scoop in de baarmoeder en zei al direct 'daar is die dan' heel erg enthousiast en feliciteerde ons direct, we zagen direct het hartje knipperen en mochten eventjes naar het hartje luisteren, dat was het mooiste geluid dat we beiden ooit gehoord hebben!! Ze liet ons uitgebreid kijken, legde alles keurig uit, we hebben zelfs de navelstreng gezien, zo bijzonder dat is bijna niet in woorden uit te drukken, ons 'kindje' waar we zo lang op gewacht hebben voor ons gevoel (ik weet dat er genoeg mensen zijn die langer dan 1,5 jaar gewacht hebben maar daarom zeg ik voor ons gevoel). Ze heeft zelfs eventjes 3D laten zien maar omdat het nog zo klein was, was dat niet echt goed zichtbaar, ze heeft een meting gedaan en de kleine was 1,94 cm en werd geschat op 8w3d dus 2 dagen verder dan dat we dachten maar we moesten er nog niet helemaal vanuit gaan aangezien de beste meting bij 12 weken kon dus dat wachten we dan ook af. Nou beter hadden we ons het niet kunnen wensen!! We zijn dolgelukkig, ik heb ook als advies van de echoscopiste gekregen om niet die negatieve verhalen van internet te lezen want na zo'n mooie echo is de kans dat het mis gaat toch wel erg klein en dat we ervan moeten genieten. Nu durven we mensen het ook te vertellen en hebben dat vanmiddag ook direct gedaan tegen de broer en schoonzus van mijn man, die zo met ons mee leefden, we hebben direct 3 boeken meegekregen dus we hebben wat te doen haha. Morgen gaan we het mijn schoonmoeder vertellen, die verwacht het waarschijnlijk totaal niet maar zal het wel super leuk vinden Hopelijk kunnen mensen die nu pas zwanger zijn lezen dat het ook allemaal heel erg goed kan gaan!
Wat super dat jullie een goede echo hebben gehad! Van harte gefeliciteerd met het goede nieuws en nu lekker genieten en geen negatieve verhalen meer lezen!
Ooh wat zou het fijn zijn een topic te lezen met positieve verhalen!! Ben zelf nogal een streskip en lees alleen maar ernstige verhalen... eerst was ik bang voor een miskraam nadat ik er al een heb gehad. En nu lees ik allemaal verhalen over kindjes die dood geboren worden, vrouwen die ineens spontaan bevallen met 22 weken etc. Er is tot nu toe geen dag voorbij gegaan dat ik niet bezorgd ben geweest pfff😢 niet leuk zo..
Ik dacht dat je een topic opende voor meerdere positieve verhalen hihi verkeerd gelezen. Oh en sorry maar: Hartelijk gefelicteerd met je zwangerschap!
Gefeliciteerd!! Wat heerlijk om een positief verhaal te lezen. Natuurlijk is dit forum voor iedereen een uitlaatklep, dus ook als het niet goed gaat. Maar laten we er idd ook bij stil staan hoe vaak het allemaal goed gaat Geniet er lekker van!
Nou elk positief verhaal erbij is alleen maar leuk!! Ik ga me ter harte nemen om niet meer alle negatieve verhalen te lezen want ben ook een stresskip en dan kan ik nooit genieten van deze zwangerschap dus jij moet dat ook niet doen!!
Precies!! Dat is helemaal waar, ik vind het goed dat iedereen zijn verhaal kwijt kan maar daarom wil ik ook eens iets positiefs schrijven waar mensen zich aan vast kunnen houden die nog niet zo ver in de zwangerschap zijn.
Super! Van harte gefeliciteerd meid! De spanning voor de echo ivm negatieve verhalen begrijp ik maar al te goed. Om eerlijk te zijn ben ik door de negatieve verhalen een tijdje niet op internet geweest, ook niet op zwangerschapspagina. Ik merkte dat het teveel stress veroorzaakte. Geniet van je zwangerschap, het is zo bijzonder!
Ja ik vind het soms ook stressvol maar sommige topics die doe ik gewoon negeren nu want daar word ik verdrietig en angstig van. Probeer nu alleen nog maar positief te denken en uit te kijken naar de volgende echo die hopelijk net zo mooi wordt.
Het kan zijn dat ik misschien overdreven heb gereageerd door internet e.d. te ontwijken, maar het gaf mij echt rust. Zolang ik me goed voel vind ik alles prima Verstandig van je om bepaalde topics te negeren. Op naar de volgende goede echo dan!
Daar gaan we vanuit en we hebben weer iets om naar uit te kijken! Jammer dat het steeds zo lang duurt