Nierstuwing, wie nog meer?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ikkemijik, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week zondag kreeg ik pijn in mijn rug. Ik had het weekend gewerkt en dacht dat ik te druk was geweest. Ben relaxed op de bank gaan liggen en 's avonds op tijd naar bed gegaan met 1000mg paracetamol. Helaas werd de pijn in de nacht erger en heb ik rond half 6 's morgens de huisartsenpost gebeld.
    Daar duidelijk gemeld dat ik 17 weken zwanger was en dat ik verging van de pijn. Ik mocht echter niet komen en moest maar wachten tot ik om 8 uur de huisarts kon bellen.
    Kon om half 9 bij de huisarts terecht. Had geen koorts, urine was schoon en ze snapte het niet. Zij dacht, net als ik de dag er voor, aan een verrekte spier in mijn rug. Tussen 9 en half 10 zou er een echoscopiste op de praktijk zijn en ze wilde voor de zekerheid (en omdat ik flink aandrong) wel een echo van de nieren laten maken, ze wist alleen niet hoe lang ik zou moeten wachten.
    Tegen half 10 zat ik te wiegen en huilen van de pijn in de wachtkamer en heeft de HA me er tussengedrukt bij de echo. Er was een verwijding te zien en moest maar naar de gyn op het ziekenhuis. Hoe ik daar moest komen was mij een raadsel, ik was echt niet meer in staat om auto te rijden. De assistente heeft mijn moeder gebeld, die werkt toevallig als secretaresse bij de gyn, en zij heeft me opgehaald.
    Resultaat bij het ziekenhuis: Verwijd nierbekken, aldus nierstuwing. Heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een buscopan infuus, flinke hoeveelheden paracetamol, diclofenac en omeprazol.

Ben inmiddels weer thuis en had welgeteld 5 pillen diclofenac meegekregen. Verder moest ik me met paracetamol maar redden. Gisteren ging het weer mis en heeft mijn moeder haar baas gebeld. Ze kon gelukkig direct buscopan pillen ophalen. Ik slik nu 3x per dag buscopan en 1000mg paracetamol en nu is te pijn best uit te houden zolang ik rustig op de bank lig. Vrijdag heb ik controle op het ziekenhuis, ben erg benieuwd wat ze dan gaan zeggen.

Wie hier heeft ervaring met nierstuwing? Hoe lang heb jij er last van gehad? Ik moet nog minstens 19 weken en ben heel bang dat ik tot die tijd aan de pillen zit en niet of nauwelijks kan functioneren :(

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik heb dit ook gehad maar niet zo erg. Ik ken die pijn, vreselijke scherpe pijn. Het was bij mij na een paar weken over. Enige wat helpt is buscopan PCM en en op je andere zij liggen, dan zakte na een half uur bij mij de pijn. Sterkte, want het doet echt heel veel pijn.

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Heb het ook gehad.. Bij 27 weken. Ik werd eerst niet eens doorgestuurd naar gyn. Kreeg van de assistent vd huisarts te horen dat ze er niks tegen konden doen en dat in paracetamol mocht hebben. Heb ook 1 keer diclofenac gehad, ben toen s avonds laat naar huisartsenpost geweest want had toen te veel pijn. Ze geven alleen liever geen diclofenac tijdens zwangerschap.
    Via verloskundige doorgestuurd naar gyn en toen zetpillen buscopan gekregen. Ik was na ongeveer 3 weken er weer vanaf.
    Inderdaad zoveel mogelijk op je niet pijnlijke kant liggen om zo de druk bij de opgezette nier weg te halen.. Tijdens een aanval zat ik vaak op ellebogen en knieën beetje heen en weer te wiegen..

4. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buscopan slik ik nu idd 3x per dag, samen met paracetamol. Maar heel denderend gaat het nog niet. Zo lang ik op mijn linkerzij lig en stil blijf liggen voel ik nauwelijks wat. Maar als ik ook maar even op rechts lig of zelfs maar rechtop zit voel ik de kramp weer in de nier trekken.
    Diclofenac mag volgens de gyn tot max 30 weken geslikt worden, met die er bij voelde ik me in ieder geval een stuk beter dus denk dat ik daar maar even om ga bellen. Vannacht weer nauwelijks geslapen omdat ik zo veel pijn heb....

Wel fijn om te lezen dat het bij jullie met een paar weken beter ging. Jullie konden na de tijd ook gewoon weer aan het werk?

5. mik81

mik81 Niet meer actief

Hier 15 weken zwanger en ook nierstuwing, maar (nog) niet zo erg als jij. Heb 4x daags 1000mg pcm en 3x buscopan. Is pas gister vastgesteld dus weet niet hoe lang ik er nog last van blijf houden. De buscopan begint nu aan te slaan.

6. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb jij ook buscopan 10mg? Die heb ik namelijk en heb niet het idee dat ze veel doen :/

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Mij hebben ze gezegd dat zetpillen sneller zouden werken.. Ja ben daarna gewoon weer aan het werk geweest.

Deel Deze Pagina