heey dames, Ik heb zelf een kat die nu spontaan een schimmelinfectie had. Nu heb ik zelf ringworm opgelopen. Weet iemand wat ik eraan kan doen? Want vele zalfjes enz mag allemaal niet. Zoals ik begrepen heb kan het geen kwaad voor het vruchtje. Alvast bedankt voor de reacties! groetjes sjaantje
ik heb hydrocortison,dat krijg ik al jaren(het is heeeeel hardnekkig,en verspreid zich snel!)en nu ook mag ik het gewoon blijven gebruikmen van mijn arts,werkt echt super.
Pas wel op met de hydrocortison. Is nl. slecht voor je pezen. Dus als je het ergens smeert waar veel pezen zitten, kan dat schade toebrengen. Daarom ook altijd handschoenen gebruiken!
hoi allemaal, vriendlief is nu naar de apotheek, want het word steeds erger. word echt gek van de jeuk! Allemaal bedankt voor jullie hulp! groetjes sjaantje
ringworm wordt 9 van de 10 keer overgebracht door huisdieren zorg dat je kat ook behandeld wordt anders raak je er nooit af en ik zou geen zalfjes gaan smeren zonder je goed te laten informeren door HA of apotheek ringworm is best hardnekkig en kijk uit voor besmetting handdoeken ed zijn de grootste haard om de besmetting over te brengen beterschap en hopelijk ben je er snel vanaf
Hydrocortison wordt niet aangeraden tijdens zwangerschap. En hydrocortison werkt niet tegen ringworm. Ringworm=schimmel en hydrocortison is een ontstekingremmer dus tegen eczeem e.d. Je zou miconazel (daktarin) kunnen halen bij apotheek dit kan gebruikt worden in de zwangerschap en is zonder recept verkrijgbaar.
vreemd ik gebruik het al jaren hiervoor,op dokters recept.wel samen met miconazolnytraat.maar het zit in 1 tube....toch is ff navragen dan.
@Erlida hydrocortison in combinatie wordt idd wel gegeven voor (hardnekkige) schimmels, maar alleen hydrocortison helpt niet. Dus zit wel goed met je zalfje hoor.