Ik had idd ook begrepen dat je droge worst niet mag eten, vind het zelf ook wel jammer.. Ik lust het namelijk ook graag
Salami en rauwe ham mag toch gewoon? Vk zijn bij mij van wel die zei zelfs dat ik droge worst mocht heb rauwe ham gewoon gegeten dus hoop niet dat het kwaad kan
Salami en cervelaat zijn ook rauw, net als rauwe ham. Tenminste, dat zegt het voedingscentrum. Ik eet salami nu alleen nog op de pizza. Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, theeworst, chorizo, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever; Eieren: eet alleen eieren die hardgekookt of goed doorbakken zijn;
Ja tegenwoordig doen ze wel een beetje overdreven hoor, rauwe ham, salami, metworst, droge worst, dat mag ik gewoon hebben zegt mijn vk. Er is een verschil tussen 'echt' rauw en bewerkt. Kijk filet americain, rosbief, daaraan zie je gewoon dat het rauw is. Dat moet je dus echt niet eten.
Dit gevonden op internet: (ik eet zelf ook regelmatig droge worst) Eten van vleeswaren tijdens de zwangerschap - zwanger Droge worst Gedroogde worst is bewerkt en gezouten. Hierdoor zitten er in het product geen schadelijke bacteriën voor je ongeboren baby.
heel erg fijn al die reacties maar ik word er niet egt veel duidelijker van.. mischien is het handig als ik het maandag even aan mijn gynaecoloog vraag dan weet ik het zeker.. ik dacht dus ook dat droge worst geen kwaad kon maar ik ben egt heel erg aan het twijfelen