Wij vliegen binnekort met onze 13 maanden oude baby naar Amerika. We hebben een aparte stoel geboekt maar denk niet dat een dreumesje 9 uur comfortabel in zo een stoel kan zitten...om al helemaal niet te spreken over het slapen. Nu heb ik thuis een maxi cosi cabriofix autostoeltje (0-13 kilo) en een maxi cosi Tobi autostoel (volgens mij vanaf 13 kilo) Welke autostoel zou er mee mogen? Lijkt me heeeeerlijk als de kleine gewoon kan slapen in de autostoel. Mag er uberhaubt een autostoel mee? Wij vliegen trouwens met U.S airways
Ik weet niet hoe het zit met amerikaanse luchtvaarmaatschappijen maar de nederlandse moeten babys bij start en landing onder de 2 jaar bij de ouder op schoot je krijgt hiervoor dan een riempje. Je maxi cosi kan je wel gewoon meenemen.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zag ik vanmiddag op de site van maxicosi ook iets staan over autostoeltjes in het vliegtuig. Ik heb er niet echt op gelet, want ik zat bij veelgestelde vragen naar iets anders te zoeken. Maar ik meen dat ik zoiets langs zag komen. Maar ik denk dat je het beste advies inderdaad krijgt van de vliegmaatschappij zelf.
Ik zou je baby niet langer dan 2 uur aan een stuk in de maxi cosi laten slapen dat word afgeraden. Of je hem kan meenemen ik heb geen idee, kamp zelf ook met het probleem ik hoef alleen maar 1 uur te vliegen.
Als je kind incidenteel langer dan twee uur in de mc ligt is dat geen ramp. Niet dat ik een baby er 10 uur in zou laten liggen, maar als je zorgt dat je een kindje er ook regelmatig even uit haalt zodat het een andere houding kan aannemen en even kan bewegen, is er niks aan de hand. Dit staat trouwens ook gewoon op de site van maxicosi.
Op de site staat dat carseats gewoon mogen...maar is een car seat echt alleen zo een stoeltje wanneer je baby pas geboren is (groep 0 geloof ik) of zou de maxi cosi tobi bijvoorbeeld ook mee mogen (is wel loodzwaar)
Wij hebben onze jongens met een Priori naar de VS laten vliegen, inderdaad wel een eigen stoel geboekt (ze waren wel iets ouder, 1,5 en 2,5 de eerste keer) maar dat was bij zowel US airways als United Airlines geen enkel probleem
Alleen als je een eigen stoel voor je kind hebt geboekt zou je een autostoeltje mee mogen nemen in de cabine. Dan hangt t ook nog af wat voor type het is. Dat moet je dan wel even navragen bij de luchtvaartmaatschappij. Ik denk dat je voor een 13 maanden oude baby geen aparte stoel hebt geboekt. Je mag het dan wel meenemen als bijzondere bagage in het bagageruim. Wat je ook kunt doen is gewoon een goedkopere autostoel kopen in amerika en deze dan mee terug nemen naar NL. Je kunt ze dan bestellen via amazon en in je hotel laten afleveren (wel een hotel dicht bij het vliegveld). Of bv bij een dichtbijzijnde walmart kopen. Ps soms zijn er stoelen over in het vliegtuig zodat 1 van de ouders daar even mag zitten, dan kun je je kind languit over de stoel laten slapen waar je man bv op zat.
Als je voor je kind een extra stoel heb geboekt dan moet je zelfst een stoel mee hebben naar wat ik weet, onder de 2 is gratis mits ze op schoot kunnen. Anders betaal je een stoel extra met eigen meegenomen zitje.
Ik ben twee jaar terug met ons zoontje ook met een extra stoel voor hem naar Canada gevlogen (KLM). We hadden een stoeltje dat gewoon mee mocht, en in de stoel vastgegespt kon worden. Zoontje moest bij start en landing, en eventuele 'stoelriemen vast' situaties wel bij ons op schoot in aparte riem zitten, maar verder waren ze bij de KLM alleen maar blij dat we dat stoeltje hadden, want zoonlief heeft echt zo goed als de hele weg heerlijk geslapen. Als je het zeker wilt weten zou ik de luchtvaartmaatschappij even bellen. Er zijn speciale stoeltjes die goedgekeurd zijn voor vliegen (weet niet meer welke maxi cosi - er hoort een sticker op te zitten), en dan mogen ze er volgens mij ook in blijven zitten tijdens start en landing in zitten. Maar die hadden wij dus niet, en toch werd er geen enkel probleem gemaakt van ons stoeltje.