Mag je een voorkeur hebben...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilya, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij willen in elk geval wel weten wat het wordt. ik heb respect voor de mensen die het niet willen weten, maar ik denk niet dat ik het zal kunnen :)
     
  2. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik had op zich geen voorkeur maar wel een heel sterk gevoel wat ik dacht dat het ging worden, een meid, en daar had ik me ook helemaal op in gesteld. En toen zeiden ze bij de 20 weken echo dat het een jongen werd, nou ik moest er even helemaal aan wennen een paar weken, ook een steek van teleurstelling maar nu... nu ben ik superblij met een jongen en zou me niet voor kunenn stellen dat het een meisje werd hahaha.

    Ik vind een lichte voorkeur helemaal niet raar, zolang je het kindje maar niet anders gaat behandelen mocht het wel van het andere geslacht blijken te zijn.
     
  3. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Bij de eerste had ik op de een of andere manier het gevoel dat het een meisje ging worden....
    Het werd een jongen, maar helemaal gelukkig mee !

    Nu ik weer zwanger ben, heb ik "lichtelijk een voorkeur" .... een meisje.
    Maar ik weet dat ik net zo blij ben met weer een jongen hoor, maar gewoon.... dan heb je van allebei eentje zeg maar.....
    Dan maak je allebei mee; jongens zijjn zo anders dan meisjes, ik wil allebei wel meemaken.
    Mijn zwschap is tot nu toe zo anders dan de eerste.... dus wie weet is het wel een meisje....
     
  4. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Mij maakte het absoluut niet uit, jongen of een meid, ik vind het allebei hartstikke leuk, ik heb een neefje van 4 en daar ben ik helemaal verliefd op, ik ben zelf een meid dus in dat opzicht vond ik een meid ook leuk, ik heb lang nagedacht omdat inderdaad heel veel mensen vragen: "En, wat zou je willen dat het wordt?", maar het maakte me echt niet uit.

    Mijn man wel, die wilde HEEL graag een meisje, hij wilt gewoon een mini-mij ;), zo schattig, hij is ook helemaal dolgelukkig dat het een meisje wordt, maar hij zegt ook: als het een jongen was geweest had ik lekker kunnen voetballen (echt mannen opmerking he? ;)) maar dan zeg ik: ach, als de kleine meid op mij lijtk gaat ze echt wel met papa voetballen hoor!
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha fem, inderdaad, dat voetballen! heb mijn man al gewaarschuwd: misschien valt hij later wel op jongens, wil ie een tutu en gaat ie op ballet les.
    kijkt mijn man even bedenkelijk en geeft het antwoord, oke, ook goed, maar ik breng hem niet als er voetbal op tv is! hahaha
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    same here voor eh.. 1 van ons beiden.
    we hebben ons er nu allebei helemaal opingesteld wawt het echt word
    en eh.. tja het zou toch wel heel raar zijn als het wat anders is hoor :)

    en het heeft allebei erg leuke dingen.
    meisjes kun je leuk tutten en zijn schattig
    maar op datzelfde moment vind ik jongetjes juist weer leuk omdat je daar lekker stoere mannekes van kunt maken zegmaar

    uiteindelijk.. doet het erweinig toe :)
    voorkeur of niet :)
     
  7. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hahaha Claartje, dat heb ik ook al gezegd: als je een zoon krijgt die met barbies wilt spelen? Nou, dat vond ie helemaal niet erg. Moderne mannen he? Hahahahaha.

    Bij mij dacht iedereen trouwens dat we een jongetje zouden krijgen omdat ik beebje op een bepaalde manier "draag", nou, dat slaat dus helemaal nergens op ;)
     
  8. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Hahaha, ja dat zeggen heel veel, je draagt zo of zo en dan wordt het meestal dit. En als het na de geboorte anders blijkt te zijn dan 'hadden ze het toch gezegd'! Tsss :)
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben helemaal geen voorkeur, ik kan me ook niet bedenken waarom ik een meisje of jongen leuker zou vinden eigenlijk. Heb ook al genoeg gezien en ervaren dat het krijgen van een (gezond) kind niet zo gewoon is, ik heb echt zoiets, als het maar gezond genoeg is voor een waardig leven, het liefst natuurlijk helemaal gezond, omdat je het beste voor je kindje wil.

    Wel hebben we allebei sterk het gevoel dat het een jongetje is, maar we weten nog niet of we dat straks met de echo ook te weten willen komen. Iedereen in mijn omgeving denkt trouwens dat het een meisje is (veel van hen denken dat omdat ik rond draag).

    Groetjes,
    Snoopy
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    job wil ook perse een meisje

    somehow denkt ie dat een mini-mij leuk is
    terwijl ik toch regelmatig moet horen dat ik een kreng ben!

    maar hij denkt dan aan een klein meisje in een schattig blauw badjasje (ja ik heb inderdaad zelf een blauwe badjas.. ) met lang haar :)
    en liefst in een leuk jurkje

    en ja.. hij propt mij ook het liefst in een leuk jurkje.. maar ik ben niet zo jurkig :)
    en inmiddels ook haar van lang naar halflang laten knippen.
    waar job overigens wel erg achter stond.. maar een minime zou wel gewoon lang haar moeten hebben.

    nuja.. eind september gaat de wereld weten of het job gelukt is om er daadwerkelijk een meisje van te maken :)
     
  11. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Vroeger riep ik altijd dat ik graag een dochter zou willen ....tot ik zwanger werd, toen maakte het me eigenlijk niet meer uit (misschien ook omdat ik meteen het gevoel had dat het een knul was) Nu heb ik een zoon en weet dat dat ook ongelooflijk leuk is. Nu maakt het me weer niet uit. Een meisje zou leuk zijn omdat het heel anders is maar een broertje zou voor jasper weer heel leuk zijn. Ach, Jasper heeft een hele moeilijke start gehad en dan wordt je toch wel even met je neus op de feiten gedrukt: Als het inderaad maar gezond is!
     
  12. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb vanaf het begin een beetje voorkeur voor een jongen gehad.... Toen ik met 19 weken op de echo zag dat mijn kindje compleet was, en dat alles functioneerde en er goed uitzag... viel het helemaal van me af en was ik gewoon verliefd... of het nou een jongen of een meisje was. Ik heb toch nog mijn jongen gekregen :D

    Ik denk dat ik het een beetje eng zou vinden om nu een meisje te krijgen. Ik zou het ook leuk vinden voor mijn zoon om een broertje te krijgen... Niet dat een meisje niet welkom is, ik weet dat als ik de echo zie en het wordt een meid, dat ik vast net zo verliefd zal zijn. Toch is mijn voorkeur nog steeds richting een jongen gesteld voor een volgende...

    De keerzijde is dat ik soms wel eens denk dat wanneer ik nog een jongen zal krijgen... 'Er nooit een meisje voor mij zal zijn' ... nooit rokjes, jurkjes, roze en staartjes... :rolleyes:
     
  13. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Het valt me trouwens op dat de meeste vrouwen (zeker bij een eerste kindje!) de voorkeur voor een meisje lijken te hebben, en de meeste mannen juist weer voor een jongen. Misschien is het van nature wel zo dat je voorkeur hebt voor een kindje van je eigen geslacht, wie weet vanwege het 'bekende' ofzo, ik weet niet hoe dat komt ;)
     
  14. Kenja

    Kenja Lid

    6 nov 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb in het begin stiekem ook op een meisje gehoopt. We hebben zelf enkel nichtjes en die zijn zo leuk ! Maar sinds de 20 weken echo afgelopen week weten we dat het een jongen is en eigenlijk ben ik nu helemaal in de wolken ! Het is echt al ons kereltje. Vandaag dan ook een aantal leuke stoere jongens broekjes en truitjes gekocht. Voor zover zichtbaar is ons mannetje helemaal gezond en dat is toch echt het belangrijkste.

    Maar als de tweede een meisje zou worden, zou ik dat wel helemaal te gek vinden....... :p

    Groetjes
     
  15. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Het maakt mij ook helemaal niks uit..
    vind allebei geweldig...lekker stoer en anders lekker tutten.. :)
     
  16. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook hoor.
    Mijn voorkeur ging uit naar een meisje.
    Dat wordt het ook dus ben er erg blij mee maar had het een jongentje geweest had ik er net zo blij mee geweest.
     
  17. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Mijn man wild heel graag een meid en mij maakt het eigelijk niks uit.
    We zullen zien
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij ons in de familie klopt het tot nu toe wel ;)
    alleen onze vrienden wilden het niet weten wat het wordt met de 20 weken echo, dus daar hebben we weddenschappen op lopen haha
     
  19. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    bij mijn vorige zwangerschap had ik ook stiekem een voorkeur voor een meisje.

    Nu maakt het me echt werkelijk helemaal niks uit. Als ik maar voor zo'n klein hummeltje mag zorgen.
     
  20. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Na een dochter en een zoon heb ik bij deze niet echt voorkeur, ik heb nu van alles wat en meer smaken heb je niet dus...
     

Deel Deze Pagina