zware baby en dus advies in ziekenhuis bevallen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mowtom, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    hallo,
    nou vandaag naar de gyn in het ziekenhuis geweest. Daar werd gekeken waarom ons kleintje nog steeds niet wilde indalen. Nou en idd nog altijd niet ingedaald. De gyn kon niks vinden waarom het ook niet zou kunnen. Dat was dan wel goed nieuws. Maaaaaar hij had wel als advies dat ik maar beter niet thuis kon gaan bevallen maar in het ziekenhuis omdat we toch wel een flinkerd krijgen. Nu hebben ze voorspeld dat we een baby gaan krijgen van rond de 7-8 pond. Hij adviseerde dat omdat het toch wel een lange bevaling kon gaan worden. Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Hij vertelde wel dat het maar een advies was....
    Wat moet ik nu doen?
     
  2. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ben ook wel benieuwd naar ervaringen, vandaag kregen wij van de verloskundige te horen dat ons kindje zo rond de 8 pond zal gaan wegen tegen de tijd dat ik moet bevallen.... ik wacht met je mee op reacties!
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Persoonlijk vind ik 8 pond nog niet echt reuzezwaar.

    Mijn gyn. heeft mij juist verteld dat het gewicht weinig zegt over de zwaarte van de bevalling. Dat beetje extra spek op de billen of wat extra lengte zegt niets over hoe zwaar het bevallen is. Dat wordt voor een groot deel door de schedelomvang bepaald. Als die erg groot is, is de bevalling vaak zwaar. En schedelomvang heeft niet zo veel met gewicht te maken.

    Ik hoop dat je nog meer reacties krijgt en een beslissing kunt nemen waar jij jezelf prettig bij voelt. Ik wens je in ieder geval een hele fijne bevalling, waar dan ook!
     
  4. AmanChel

    AmanChel Bekend lid

    6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik vind het ook raar, 7,5 is wel zwaar maar tegenwoordig zijn veel kindjes wel rond de 8 pond.. Die van mij is ook zoiets geschat, mijn eerste was 7,5 pond en is zonder problemen gekomen..
     
  5. iris maas

    iris maas Lid

    3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    vorige week is een vriendin van mij bevallen van een zoon van 9,5 pond gewoon op de natuurlijke manier binnen 3 uur dus dat kan ook.
    het zegt niets hoor
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vind het ook niet zo heel zwaar, 8 pond, maar misschien dat hij naar een optelsom kijkt en meerdere dingen in overweging neemt?
     
  7. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nou ik zie echt het probleem niet zo, mijn zoontje was bij de bevalling bijna 9 pond, maar dat over 55 cm viel dat best mee allemaal. Ik heb ook nooit het advies gehad na echo's of zo om in het ziekenhuis te bevallen, moest wel want ik ben op den duur ingeleid omdat meneertje het wel best vond binnen. Ik dacht trouwens dat 7,5 a 8 pond gemiddeld was tegenwoordig?
     
  8. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ik heb twee groei-echo's gehad om te bekijken of ik een grote baby ga krijgen.
    De eerste keer viel ze in de P90 en de tweede keer vielen alleen haar beentjes in de P95. Haar hoofdje is P70 en daar gaat het om. Als het hoofdje erdoorheen is, komt het lichaampje ook wel.
    Ze denken dat ze nu 8 pond is. Ook dit kunnen ze nooit met zekerheid weten.

    P90 - 10% van grote babies
    P95 - 5% van grote babies, wat erg groot zou moeten zijn vlgs berekeningen....

    P70 - iets boven normaal.
     
  9. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou na een nachtje er over geslapen te hebben vind ik het steeds minder leuk dat ik in t ziekenhuis moet gaan bevallen...nou ja het zij zo.
    Verder leek mij 8 pond ook niet zo mega groot. Ze doen net of ik van een reus ga bevallen. Het hoofdje zat gisteren op 9,9 cm doorsnede. Is dat te groot voor daar beneden? Misschien dat dat de reden is? Of ja omdat t gewoon echt niet wil gaan indalen...Ben benieuwd morgen wat de vk te zeggen heeft...
     
  10. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Je zou even moeten rekenen wat dan de omvang is. Jarissa had bij geboorte een schedelomvang van 32 cm. Dat is vrij bescheiden/normaal.
     
  11. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    dat is wel vaag ja... Is een heel normaal gewicht..
    Als het 9 of 10 wordt kan ik me er iets bij voorstellen, maar dan nog hoeft het geen lange of zware bevalling te worden.
    Een kennis van mij heet 2 kinderen van 10 en 11 pond gekregen, ging best gemakkelijk volgens haar..
    Eliza was ook bijna 8 pond..
     
  12. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    We zullen morgen eens afwachten. Het was tenslotte ook maar een advies volgens de gyn...
     
  13. jeldou

    jeldou Bekend lid

    8 jan 2007
    729
    0
    0
    hoihoi!
    Mijn moeder heeft de zwaarste twee thuis gebracht, zuslief was 11 pond, ikke 10!
    Gewoon thuis!
    Dus zoooo zwaar is 7-8 pond nog nie!
     
  14. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mijn dochter was 8 pond. De bevalling was niet leuk :) mar niet anders dan met een kleinere hoor.
    Deze "kleine" zal ook weer geen kleintje zijn.waarschijnlijk nog iets zwaarder. Mag gewoon thuis bevallen. Niemand die er maar iets over heeft gezegd ( groeiecho heb ik toevallig gehad, omdater even iets anders gecheckt moest worden)

    Ik zou eea nog even navragen hoor
     
  15. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Is toch niet heel zwaar? 10 pond vind ik zwaar maar 7-8 is vrij gemiddeld hoor.
     
  16. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    Ik heb zelf -al zeg ik het zelf- vrij fluitend beide kids thuis ter wereld gebracht in een behoorlijk tempo. De eerste in drie uur, de tweede in twee uur. De eerste was 4700 gram (9,5 pond) en de tweede 4400 gram (9 pond).
    Nauwelijks hechtingen en het ging prima. Ik wist het niet van te voren, anders had ik misschien wat meer angst gehad.

    Je kan toch altijd nog naar het ziekenhuis. Gewoon doen wat je hart je ingeeft en advies vragen bij de verloskundige.

    Succes met jullie beslissing!
     
  17. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik dacht dat 7 pond gemiddeld was voor een baby..
    Bram was dus 7 pond en die bevalling verliep goed, volgens mij valt 7-8 pond reuze mee!
     
  18. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Het wordt wel allemaal een beetje zwaar hierbinnen in mij moet ik zeggen. Hopelijk laten ze me niet lopen tot 42 weken..o daar zit ik niet op te wachten hahaha. Ik wil gewoon nu mijn schatje in mijn armen hebben...7-8 of 13 pond wat kan mij t toch schelen!
     
  19. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Onze dochter woog bij de geboorte 4780gram, geen kleintje dus.... Maar wel thuis bevallen zonder inknippen of ingescheurd te zijn. Binnen de 8 uur was ze er....

    Ook volgens mijn vk werd gezegt dat het inderdaad om het schedeltje gaat, als dat groot is is het een zware bevalling, eën baby met spek op de beentjes en armpjes maakt een bevalling niet zwaarder....
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.051
    4.245
    113
    Ik kreeg vorig jaar hetzelfde advies, bij 34 weken (zo ongeveer) kreeg ik een groeiecho en daaruit maakten ze op dat de kleine ruim 8,5 pond zou gaan wegen.
    De gyneacoloog heeft er verder niets over gezegd maar de vk vertelde dat ze (samen met de andere vk) erover vergaderd hadden en dat ze liever hadden dat ik in het ziekenhuis zou bevallen omdat ze daar, als het moeilijk zou gaan, me beter zouden kunnen helpen.
    Zelf vonden we het allemaal wel meevallen, iedereen in mijn familie heeft ´zware´ kinderen gebaard, dus wij stonden echt niet te kijken van 8,5 pond en dit valt (nog steeds niet) bij ons onder het kopje zwaar. ;)

    Maar goed als je vk het al aangeeft vonden wij dat we er maar in mee moesten gaan, hun moeten je tenslotte begeleiden en als hun zich niet ´veilig´ voelen met jou thuis dan heb je dus toch een probleempje.

    Toen ik overtijd ging dacht ik dus ook dat ze me wel niet al te lang door zouden laten lopen (gezien het gewicht), maar dat was toch geen reden om in te leiden.
    Tegen het einde van week 40 moest ik om de dag naar het ziekenhuis om een echo en een ecg te laten maken en zolang die uitslagen allemaal goed waren mocht ik gewoon weer naar huis.
    Week 40 ging voorbij, week 41 kwam en ging voorbij, week 42 kwam en was bijna voorbij, ik kreeg eindelijk de afspraak voor de inleiding en dat die zou plaatsvinden op de dag dat ik 43 weken zou zijn ( was wel een unicum hoor zelf gyneacologen maken het niet vaak mee dat een zwangerschap 43 weken zou duren)
    En met 42 en 6 dagen dmv een keizersnee (toch een te groot koppie), dus toch gelukkig dat ik al in het ziekenhuis was. Is Kylian geboren precies 5000 gram en 55 cm.

    Groetjes Anita
     

Deel Deze Pagina