Persoonlijk vind ik niet dat je een kind dit "aan kan doen".. Denk dat een kind er best een trauma aan over kan houden.. zeker als hij/zij kan zien dat mama pijn heeft.. Ik zou het in ieder geval niet doen, maar dat is mijn mening
Absoluut geen aanrader. Er kan vanalles misgaan...wie is er dan voor het kind? Dan zal papa bij je weg moeten met kind (+trauma) en jou alleen laten. En al zou alles goed gaan lijkt het me voor een 4 jarige sowieso mogelijk traumatiserend. Je weet gewoon niet hoe ze er op reageren.
Buiten of je het moet willen of niet, zijn kinderen niet toegestaan in ziekenhuizen/geboortecentra. Ik hoop dat jullie oppas kunnen vinden!
Ik ken mensen die het doen hun kinderen erbij maar zou er zelf niet over pijnsen. Overigens als je oppas kan vinden dan kan je er ook voor kiezen dat je vriend bij het laatste stukje even belt en je zoontje komt. Je kan de navelstreng laten uitkloppen en dat duur ongeveer 10 min. Dus dat je zoontje binnen komt als jullie dochtertje net geboren is.
Ik zit met open mond te lezen... Ik vind het hele idee nogal bizar en beangstigend. Zoiets kan niet goed zijn voor een kind. Zoiets zou je als moeder niet moeten willen. Ik vind het vreemd dat je partner er zo laconiek over doet. Hopelijk is het geen dominante man verder.. en kun jij je zegje wel doen. Ik bedoel we hebben het hier wel over een bevalling. Sorry, maar ik krijg er gewoon een heel naar gevoel bij.. Maar goed, wie ben ik...
Hij is niet dominant, misschien laconiek maar dominant echt niet, tevens vroeg ik alleen of t kan, ik zeg niet dat ik t zelf wil, want ik wil t absoluut niet, en geloof me ik heb mijn zegje klaar, We hebben nu 3 oppas opties en mijn zus als noodhulp dus hoe dan ook het komt goed,
Als hij collega's heeft die mee komen verhuizen, is er dan geen enkele van die collega's (of een eventuele partner daarvan) die een halve dag kan oppassen op je zoon? Als hij geen onbekende wil, zou ik het hem aan zijn collega's laten vragen. En anders zou ik bij je zusje gaan vragen of zij eens met haar baas kan praten en "onverwacht" verlof kan nemen op haar werk. Een uurtje à anderhalf uur (van bij haar thuis / op 't werk tot 't ziekenhuis) kan je zoon desnoods in de gang van 't ziekenhuis met wat speelgoed spelen. Ten slotte beval je toch echt niet elk jaar ofzo ...
Mijn advies zoek een plekje voor je kind maar zou hem ook niet te lang in het ziekenhuis laten wachten op de gang.mijn dochter was bij de bevalling van haar zusje maar zij was al 13 jaar.En zelfs voor haar was het een hele lange dag met wachten wachten en zelfs vervelen.ik vond het geweldig dat ze er bij was maar nogmaals jonge kinderen zou ik er echt niet bij willen hebben.
nou die collega,s gaan vooral s avonds aan de slag zeg maar, naar werktijd, maar die collega,s zijn inderdaad ook gewoon een optie, hij zei dat die hoe dan ook wel een oppas vind, op zijn werk zijn er zat genoeg caissiere,s die het wel zouden willen doen, maar ook die zijn optie, ik ken de mensen zelf niet, zijn collega,s maar ik vertrouw dan gewoon op mijn vriend zijn oordeel dan. dat met mijn zus heb ik haar zaterdag gevraagd, momenteel heeft ze nog vakantie, dus als de bevalling aankomende week gebeurd komt ze gewoon meteen, ze gaat vandaag haar baas mailen met de vraag of ze oproepbaar mag zijn voor de bevalling van der zusje, ze hoopt dat het lukt want ze werk in gezondheidzorg, ze heeft vaak buitendienst, dat betekent dat ze veel werkt bij patienten in huis, prikken geven en op gezondheid letten zeg maar, dus ook daar voor moet vervanging zijn, maar ze zal t gaan regelen en bespreken met haar baas, tevens had ik donderdag nog contact via de mail opgenomen met het betreffende ziekenhuis en die hebben me vandaag terug gemaild dat oudere kinderen aanwezig mogen zijn bij de bevalling, mits ze niet de personeel verstoren in hun werk en het is de verantwoordelijkheid van de partner om op de kind te letten en passen. niet van de moeder, want die moet uiteraard bevallen Dus de optie dat onze zoon bijvoorbeeld vlak na de bevalling zijn zusje mag zien is tenminste wel open, dus ook met de oppas in de ziekenhuis kan verblijven of daar buiten dat laatste ligt natuurlijk alleen maar aan de tijdstip zelf en of de oppassers bereid zijn om samen met ons zoon in de ziekenhuis te zijn. (niet de hele bevallings peroide) want niemand weet hoe lang of hoe kort het duurt van te voren
ik wil niet heel flauw zijn..maar heb je bij het ziekenhuis ook aangegeven hoe oud jullie kindje is? Dat ze niet met oudere kinderen ook echt 'oudere' kinderen bedoelen (bijv. jaar of 10) en niet alleen het feit dat het een ouder broertje of zusje is..
Sorry maar ik moet gewoon even zeggen dat ik zowiezo niet snap dat het al een optie is dat je kindje bij een bevalling aanwezig is...Snap niet dat een weldenkend persoon een klein kindje daar aan bloot zou willen stellen...Maar goed, dat is mijn mening en zoals ik lees heb je inmiddels al wat opties voor je kindje als het zover is...Dat is fijn om te lezen en brengt natuurlijk ook weer wat rust met zich mee... Ik wens je een super bevalling toe...sterkte en geniet ervan Foekje
en mamajen ik heb in mijn mail gezegd dat mijn zoon (bijna 5 is) en ze heeft in de mail nadrukkelijk gezegd dat oudere kinderen, ook mijn kind van 5 jaar welkom is, maar dat de verantwoordelijkheid wel valt onder vader (niet moeder gezien die moet bevallen) , er is een tv en wifi aanwezig. dus oudere kinderen, ook uw zoon mag aanwezig zijn ik wil even melden dat ondanks dat ik dit mailtje heb gehad ik niet meteen denk Oke we nemen ons oudste kind mee naar de ziekenhuis, misschien lezen jullie dat uit mijn berichten, maar dat is absoluut niet zo, maar ik zie het wel als een kans dat ons zoontje eventueel met papa of mijn zus of de oppas in de buurt van de ziekenhuis kan zijn en vlak naar de bevalling aanwezig kan zijn om eventueel ze zusje in bad te zien of navelstreng door knippen (het ligt natuurlijk ook allemaal aan de tijdstip van de dag en hoe de bevalling verloopt uiteraard)
Ik zou het echt niet doen. Alleen op de gang of erbij zijn, het lijkt me voor kinderen echt een enge ervaring. Zusters, verloskundigen, bloed en mama die veel pijn heeft. Nee, ik zou echt nadenken over een goede oplossing!
Dit blijft een eindeloze discussie Je moet doen wat jij denkt dat goed is,en eerlijk...ik denk dat jezelf ook wel weet dat het dus geen goed idee is. Maar goed....succes met de laatste loodjes en ik hoop dat mocht jullie zoon toch bij de bevalling zijn hij hier geen trauma aan over houd....zo wel,dan hoop ik dat jullie je heel lang schuldig zullen voelen
Bedankt, ik heb inmiddels donderdag besloten dat mijn oudste niet aanwezig is bij de bewuste bevalling, want dat wil ik hem niet aan doen, de reden van deze topic was om jullie meningen te horen en te vragen of oudere kinderen aanwezig mogen zijn bij de bevalling, meer niet, op dat laatste heb ik antwoord van de ziekenhuis zelf en het is vóór de rest inderdaad een nutteloos topic, Ik weet niet waar of bij wie ik moet zijn, maar wat mij betreft kan deze topic gesloten worden, !
Mamsvan, ik bericht wel even dat je dit topic wilt laten sluiten. Veel succes met de laatste loodjes!