Hee meiden, Beetje domme vraag waarschijnlijk, maar uhm...ik moest van de week bloedprikken en had nogal een stressie dagje, waardoor ik weinig had gegeten en nog maar net op tijd bij het ZK kon zijn voor het lab sloot. Omdat ik met mn stomme hoofd nooit had gekeken waarop ik geprikt zou worden en in een ontzettende snaai bui was, heb ik onderweg op de fiets een groot deels van mn netgekochte Pims koekjes (die met chocola en zoete sinasappelsmaak ) naar binnen gepropt. Eenmaal in de wachtkamer kon ik nog net de kruimels van me af slaan en even op het formulier kijken wat ze eigenlijk zouden doen voor ik naar binnen moest. Helaas bleek dus dat ik ook op suiker geprikt zou worden... Nu vraag ik me dus af of die waardes niet heeeeel raar zullen worden. De prikdame moest erg lachen en zei dat het vast over zou moeten, maar dat mn vk het ook van te voren tegen me had moeten zeggen. Wat denken jullie komt er straks een score van 20.0 uit die test? groetjes
zo snel zal het niet stijgen maar als hij iets verhoorgd zijn vraag dat of je nog een keertje mag prikken omdat je net daarvoor een vreetbui gehad had dat zullen ze dat wel doen
Hihi zie het zo voor me, had ik kunnen zijn Kan zijn dat je suiker wat hoger is maar dan zou je het gewoon uit kunnen leggen en idd vragen of het dan over mag. Ben benieuwd of het zichtbaar is in je bloed!
Als je gezond bent schiet het niet omhoog hoor, ik heb ook weleens direct na een snaaibui laten prikken en toen was het bijna 5 geloof ik. Lekker laag dus.
Als je alvleesklier goed werkt, zal je suikerwaarde niet al te hoog worden. Als er meer glucose in je bloed komt, wordt er namelijk een seintje gegeven om meer insuline aan te maken. Het moet dus in evenwicht zijn. Bovendien duurt het even voor de suiker opgenomen wordt in je lichaam.
Getver, Pims met chocolade en sinaasappelsmaak zeker: jak!!! Maar ehh ik moest 2 uur voor het onderzoek stevig eten... Mijn waarde was mooi laag. Jouw waarde zal wel wat hoger zijn maar dan zul je in dat geval vast nog een keer moeten prikken
nee; je suikerwaarde is als het goed is niet verhoogd. Is dit wél zo dan is het juist een teken van suikerziekte. Normaal maakt je lichaam insuline aan, waardoor je suikerwaardes stabiel blijven. zou niet goed zijn als wel namelijk altijd na 't eten van koolhydraten/suikers zouden stijgen, je lichaam houdt dit juist stabiel, en bij diabetes niet, vandaar dat deze mensen suikerverlagende middelen gebruiken.
Bedankt voor jullie antwoorden! Het klinkt alsof het allemaal zo erg nog niet is en misschien is het dan zelfs wel goed, omdat ze dan extra goed kunnen zien of het bij mij goed zit of niet . Ben heel benieuwd wat er straks uit komt . Ben namelijk nogal een zoetekauw en zou er best wel even aan moeten wennen als ik straks niet meer mag snoepen... (niet dat ik niet ook veel groente en fruit eet hoor, probeer zeker nu echt gezond te eten naast mijn zoete troep, haha). Maar ja, wat moet dat moet he. Alles voor een gezond beebje straks!