Hallo dames, Vanmorgen heb ik samen met een vriendin een gipsafdruk van mijn zwangere buik gemaakt. (Jullie weten wel wat ik bedoel, he? www.babyart.eu) Leek mij wel echt heel erg leuk om zo'n herrinnering aan je buikje te hebben. Maar na nog geen 10 minuten werd ik me toch onwel.... Begon te zweten en moest even gaan zitten. (wat dan weer jammer is, want dan is je buik een heel andere vorm) ik werd zooo misselijk, dacht dat ik onderuit zou gaan. We hebben even een raam open gezet voor frisse lucht, en het zakte na een tijdje weer. Maar weer een paar minuten later kwam het in alle hevigheid weer terug..... Zweet brak me aan alle kanten uit, en moest overgeven we hebben het heel snel afgemaakt, maar heb het niet kunnen laten drogen, het moest er echt vanaf. Daarna zakte het overigens weer vrij snel..... Iemand hier bekend mee???? Zou een volgende zwangerschap niet gauw weer voor dit kiezen......das jammer!
Heb je op je rug gelegen terwijl je die afdruk gemaakt hebt?? Ik kan me voorstellen dat je er daardoor veel last van hebt gekregen. Je drukt dan je grote lichaamsader dicht en dat voelt niet zo heel fijn.. (weet niet of je daar normaal in bed ook last van hebt hoor) Voor de volgende keer zou je misschien kunnen proberen in een tuinstoel te gaan zitten. Dan voel je je waarschijnlijk beter. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!.
Bedankt voor je reactie, maar nee, ik heb helemaal niet gelegen. Ben staand begonnen, omdat mijn buik dan het mooist is, maar na 10 minuten ben ik gaan zitten omdat ik bijna omviel..... Ik vraag me nu af of dit toeval is geweest ofdat er meer dames bekend mee zijn. (mijn vriendin had namelijk hetzelfde ervaren bij haar destijds)
Nu ik lees kan ik me voorstellen dat je niet lekker bent geworden. Ik word so wie so al niet lekker van te lang staan.. ik word dan ook duizelig en ga dan ook zweten en krijg dan zo'n flauw val gevoel. Ik denk dus echt dat het eer mee te maken heeft gehad dat je het staant heb gedaan.. als je was gaan zitten had je er waarschijnlijk niet zo snel last van gehad.
Ohh wat vervelend dat zo iets leuks zo naar afloopt Er gaat natuurlijk heel veel bloed naar je buik en de baby, en wanneer jij staat, hebben je benen ook bloed nodig om het gewicht te dragen. Wanneer er dan naar de belangrijkste onderdelen (jouw hart, jouw hersenen en de baby) minder bloed gaat wordt je dus flauw, en kiest je lichaam ervoor andere onderdelen "uit te schakelen", dat zijn dan dus je benen/armen. Je lichaam geeft dus niets anders aan, dan dat je het overbelast en een andere houding aan moet gaan nemen. Ik heb voor de zwangerschap altijd last gehad van flauwvallen, en nu weer, dus inmiddels heb ik zoveel artsen gesproken.. en wat je er aan kunt doen; een dosis suiker om op te knappen (snickers bijvoorbeeld) en het liefst gaan liggen, en anders je hart zo dicht mogelijk naar je knieën brengen.
ik heb er vorig weekend een gemaakt en ook staand maar nergens last van. Heb je het gips rondom gedaan ook je rug zeg maar want ik deed alleen buik en zijkant en het werd helamaal warm het ging echt broeien door het warme water dus mischien is dat het wel geweest?
ik heb vriendinnen die het gewoon zittende hebben gedaan ging ook prima misschien een optie?? jammer dat het niet gelukt is btw
Ik wilde het bij mijn vorige zwangerschap doen, en dat pakketje wat ik toen in mijn handen had stond bij dat dat kon gebeuren omdat je dan veel last krijgt van warmtestuwing. Ik heb het overigens niet gedaan omdat ik geen idee had waar ik het moest laten
Bedankt voor de reacties..... Ik heb het niet helemaal rondom gedaan hoor, alleen borst, buik en stukje van bovenbenen. Normaal heb ik niet zo'n last van als ik sta (zeker niet al na 10 minuutjes) maar eenmaal zittende kwam het ook net zo hard weer opzetten. Nouja, misschien had ik gewoon domme pech....
niet alles is voor iedereen weggelegd jammer meid maar een mooie foto is ook leuk voor je kleine toch X
Jammer zeg, ik heb het met Louise's zwangerschap ook gedaan maar nergens last van gehad, zelfs niet terwijl het meer dan 30 graden was buiten. Ik ben ook gaan zitten voor het gipsen dus misschien dat dat toch scheelt