Tip voor gespannen huid door opgezwollen voeten?

Discussion in 'Gezondheid' started by Premama, Dec 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn voeten, enkels en kuiten zijn helemaal dik doordat ik zoveel vocht vasthoud. Ik heb een cremetje om dat te verlichten. Maar dit helpt niet om de huid op zich soepel te houden. En die begint behoorlijk te trekken, dus dat voelt nogal vervelend. Heeft iemand een (ervarings-)advies voor wat helpt om die huid soepel te houden?

2. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

Apr 17, 2007
    1,166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik heb wel veel ervaring (al drie weken gezwollen benen, voeten, enkels en handen) maar niet echt een gouden tip om de huid te verzorgen... Ik smeer heel veel om het toch wat soepel te houden en drink veel water.
    Helaas heeft benen omhoog en veel water drinken bij mij geen effect, maar het smeren met een vettige creme verzacht de spanning wel iets...

Verder draag ik geen schoenen of laarzen meer (kan ook echt niet) en draag Crocs. Zo krijgen mijn enkels 'lucht' en dat scheelt een beetje in de pijn.

Ik hoop dat er iemand is die een betere tip voor je heeft.... :rolleyes:

3. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beste waterlelie,
    wat heerlijk, die herkenning :) Ik heb inmiddels ook al een grotere maat schoenen gekocht voor als ik naar buiten ga, haha! Ik zal inderdaad maar gewoon blijven smeren enzo.
    Jij ook sterkte!

Share This Page