Mag je (gerookte) Salami Lidl Classic eten tijdens je zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dodo29, 14 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.371
    2.852
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik houd zelf niet heilig vast aan de adviezen van het voedingscentrum. Nog even en dan kunnen we niets meer eten lijkt wel. Ik probeer te begrijpen waar je risico mee loopt en dan gezond verstand toe te passen.

Voor mij is het met salami heel simpel. Gerookte vleeswaren is net als gerookte vis...bij vacuümverpakking kan listeria ontstaan. En de laatste jaren zijn er voorbeelden geweest van simpele supermarktvleeswaren, gerookt, die werden teruggeroepen vanwege listeria. Ik doe het dus niet.

2. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik eet al 8,5 mnd salami van de Lidl.
    Kan en mag perfect hoor...

3. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Dat bedacht ik me ook al...

Je mag maar de helft meer eten, ze maken je bang voor listeria (die kans is overigens ECHT minimaal klein!!!) en daarna wordt je aangeraden om 9 maanden lang vitaminen te slikken, om zeker niks te kort te komen. Hallo?! :)

Nescio vindt dit leuk.
  4. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Eet hier ook gewoon salami. Zo tegenstrijdig al die 'adviezen'. Denk zelf logisch na en je komt al een heel eind.

Daarbij is de kans dat er überhaupt ergens listeria in zit zo minimaal. Ze roepen eten terug als ze maar denken dat er listeria in kan zitten. Vaak blijkt dit achteraf helemaal niet zo te zijn.

Deel Deze Pagina