Ik houd zelf niet heilig vast aan de adviezen van het voedingscentrum. Nog even en dan kunnen we niets meer eten lijkt wel. Ik probeer te begrijpen waar je risico mee loopt en dan gezond verstand toe te passen. Voor mij is het met salami heel simpel. Gerookte vleeswaren is net als gerookte vis...bij vacuümverpakking kan listeria ontstaan. En de laatste jaren zijn er voorbeelden geweest van simpele supermarktvleeswaren, gerookt, die werden teruggeroepen vanwege listeria. Ik doe het dus niet.
Dat bedacht ik me ook al... Je mag maar de helft meer eten, ze maken je bang voor listeria (die kans is overigens ECHT minimaal klein!!!) en daarna wordt je aangeraden om 9 maanden lang vitaminen te slikken, om zeker niks te kort te komen. Hallo?!
Eet hier ook gewoon salami. Zo tegenstrijdig al die 'adviezen'. Denk zelf logisch na en je komt al een heel eind. Daarbij is de kans dat er überhaupt ergens listeria in zit zo minimaal. Ze roepen eten terug als ze maar denken dat er listeria in kan zitten. Vaak blijkt dit achteraf helemaal niet zo te zijn.