Scheurtje... auw!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Plofkip, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Een ruime week geleden had ik wat hardere ontlasting en ben toen helaas wat ingescheurd. Dit is wel eens eerder gebeurd en was toen na een paar dagen genezen. Helaas wil het genezen dit keer niet lukken. Ik heb heel pijnlijke steken en heb al van alles geprobeerd om de genezing te bevorderen. lidocaïne creme werkt niet, curanol werkt niet, vaseline werkt niet, purol werkt niet, warmte werkt niet, koelen werkt niet... om gek van te worden! Ik eet erg gezond en vezelrijk en weet niet wat ik verder nog kan doen. In het verleden nam ik gewoon een diclofenac of een tramadol en ging 24 uur knock out. Dat hielp enorm, maar ik zit nu in mijn 7e week zwanger dus die paardenmiddelen zijn uitgesloten. Nu is het hooguit 1000 paracetamol maar dat is lang niet genoeg.
    Iemand de gouden tip?
     
  2. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Je kan proberen om elke dag rosevice laxo te drinken. Zorgt ervoor dat je ontlasting wat zachter word..

    Verder werkt bepanthen verzorgende creme altijd goed met genezen van wondjes en verzorgen van de huid.
    Dit gebruiken wij zelfs op het werk(werk in ouderenzorg)

    Ook elke dag een pruimenmoesje eten schijnt te werken..
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ik zou even langs de huisarts gaan. Als het niet goed geneest kan je problemen krijgen waar je niet op zit te wachten...
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar hoe is je ontlasting nu dan? Ik gebruik 1 schepje psyllium vezels per dag (gewoon van het kruidvat) en mijn ontlasting floept er nu gewoon uit ;). Dus misschien dat gebruiken in combinatie met lidocaine vaseline. Die lidocaine moet je trouwens wel goed in laten werken, weet niet of je dat nu doet? Heb ook eens een scheurtje gehad en na het intrekken van die lidocaine deed het haast geen pijn meer.
     
  5. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Bij de HA geweest gisteren. Heb nu Lactulose gekregen en nieuwe lidocaïne creme. Hopen dat het zo goed komt want dit is echt mega frustrerend.
     
  6. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb dat ook eens gehad. Omg, ik had zoveel pijn. Ik kon niet zitten, niet liggen, niet lopen, niet slapen. Ik dacht op gegeven moment echt dat ik me ziek zou moeten melden. Gelukkig daarna nooit meer gehad. Ik ging echt kapot. Ik voel het nu gewoon weer nu ik jouw verhaal lees. Ik hoop echt voor jou dat het snel beter gaat+
     
  7. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Heb me al een paar dagen geleden ziek moeten melden. Ik schreeuw het echt uit van de pijn met momenten en dat lijkt me, in gesprek met een klant, niet heel handig. Ik hoop ergens begin volgende week genoeg hersteld te zijn om weer te kunnen gaan werken.
     
  8. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Proshield! Vraag even bij de apotheek!
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Toen ik de pil nog slikte had ik heel vaak last van superpijnlijke scheurtjes en zelfs scheuren tussen de binnenste en buitenste schaamlippen.
    Wat voor mij een uitkomst was, was de aloe vera zalf (doorzichtig) van de Action (donkergroene dop had het toen).
    Hopelijk vind je gauw een middeltje waar je baad bij hebt.
     
  10. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Voor die € 22 voor een tubetje ben ik wel benieuwd waarom je die zo hartelijk aanbeveelt. Als 't werkt, prima... maar zeg je dit uit eigen ervaring en zo ja, wat voor ervaring?
     
  11. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Zou toch te gek zijn als een middeltje van de Action beter werkt dan iets van de apotheek? Maar proberen kan geen kwaad als dit niet (snel genoeg) werkt.
    Overigens heb ik zelf een aloe Vera plant staan en daaruit zelf de gel gehaald. Helpt voor geen meter...
     
  12. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Vanuit mijn werk in de zorg! Wondjes, plekken, uitslag binnen een dag weg!
     
  13. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Oehh dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Waarom schrijft de HA dat dan eigenlijk niet zelf voor?
    Ik ga overigens de komende dagen nog even proberen door te komen met hydrateren en rust. Als het maandag nog niet over is, dan ga ik wel zo'n duur tubetje halen...
     
  14. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Het is echt een flinke tube hoor en het helpt voor alles. Ik gebruik het bv ook bij luieruitslag van mn dochter.
     
  15. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Thnx! Staat genoteerd.

    Hoe ver ben jij nu eigenlijk?
     
  16. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Bijna 26 wkn
     
  17. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Oww dan ben je een stuk verder dan ik! Hopelijk kan ik tegen die tijd wél volop genieten van het zwanger zijn. Tot nog toe heb ik er niet veel lol in...
     
  18. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Nee dat kan ik me voorstellen! Sterkte!
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je hebt mij nooit horen zeggen dat een middeltje van de Action beter werkt dan een middeltje uit de apotheek hoor :)

    Ik zei enkel uit eigen ervaring dat ik heel veel baadt heb gehad bij het aloë vera smeersel van de Action.
     
  20. Plofkip

    Plofkip Lid

    30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Bedoelde het positief hè? Te gek dus!
    Hoop het wel in ieder geval. Na twee weken van dit ben ik er zooooo klaar mee!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina