Ovulatiebloeding / Cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kleintje88, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb even 2 vraagjes:

Ik ben deze week opgenomen geweest in het ziekenhuis met enorme buikpijn / overgeven en koorts, mijn bloedwaardes waren ook verhoogd en er zat vrij vocht in mijn buik...
    Nu zei de gynaceoloog dat als zij het zou moeten bepalen wat het was ze het een ovulatiebloeding zou noemen omdat je daar ook ontzettend veel pijn bij krijgt en daardoor kan gaan braken (alleen zouden daar je bloedwaardes niet door verhoogd zijn) nu heb ik sinds maandag al ontzettende buikpijn (toen is het begonnen) en ik vroeg me af hoelang duurt zoiets dan?

Verder zei de assistent chirurg dat het niet door een eisprong kon komen omdat de eisprong altijd standaard 14 dagen na de eerste menstruatie komt... Maar dit is toch helemaal niet zo? of zit ik er nu naast?
    Ik had de 18de in ieder geval pas een positieve ovulatie test en zou dan de 19de of 20 ste mijn eisprong moeten hebben gehad toch?

Ow ja er is ook een vaginale echo gemaakt dinsdag daarop was niks van een zwangerschap te zien, wel dat alles er verder goed uit zag (behalve vocht in mijn buik) betekend dat dat ik waarschijnlijk deze maand niet zwanger raak? of is zo'n echo toch nog te vroeg geweest? Want wanneer is de innesteling precies?

Sorry voor deze vragen :oops: Misschien had ik ze aan de gynaceoloog moeten stellen maar ik was op dat moment zo beroerd dat ik daar eigenlijk niet aan heb gedacht....

Alvast bedankt voor u antwoord :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kleintje88,

het kan zijn dat een echo te vroeg wordt gemaakt en je alsnog zwanger bent. Maar dit is echt afwachten geblazen tot je NOD. Verder kan je eisprong inderdaad wel eerder of later dan die 14 dagen komen, dus ik ben beniwud. Hopelijk is de buikpijn snel weg en test je alsnog positief... En anders met frisse moed verder hoor, want het is naar dat je in het ziekehuis hebt gelegen, maar meestal is zoiets een toevalstreffer.

Groetjes Brigitte

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het klopt dat je eisprong niet altijd 14 dagen na je mensstruatie is, het varieert nogal. Jij hebt dan inderdaad de 19e of de 20e een eisprong gehad. Als je daar pijn van hebt duurt dat niet lang hooguit een dag. Van vocht in je buik kun je wel veel pijn hebben. Het is nog te vroeg om iets van een zwangerscha te zien op een echo. Een week na de bevruchting nestelt het vruchtje zich pas in en dan duurt het nog zeker een week, meestal langer, voor je iets op een echo kunt zien.

Mirjam

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oké bedankt voor jullie antwoorden :)
    Dus als het daadwerkelijk door de eisprong / ovulatie bloeding zou komen dan zou in principe de pijn nu al over moeten zijn?

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    eigenlijk wel ja, dat duurt vaak hooguit een paar dagen

Deel Deze Pagina