vervelend...hartkloppingen

Discussion in 'Gezondheid' started by Marieke1983, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hey allemaal,

ik heb al mijn hele leven zo af en toe eens een rare hartslag, en dat is niet zo erg. maar sinds een week heb ik heel veel last van hartkloppingen! de hele dag door voel ik dat mijn hart even raar klopt in mijn keel. ik vind het eng en ga morgen naar de ha, maar ik wil toch even weten of meer mensen er last van hebben.
    even voor de duidelijkheid, ik heb geen last van extreme stress en ben niet zwanger ;)

wie kent dit?

groetjes, Marieke

Edit Moderator: Verplaatst naar Gezondheid

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Ik heb wel een hartkloppingen maar niet zo extreem.. Ik wil je in elk geval even succes wensen bij de huisarts morgen.. Hopen dat het allemaal meevalt..

3. carlijn

carlijn Actief lid

Oct 24, 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik wel eens hartkloppingen gehad, maar dat voelde dan alsof mijn hart op hol was geslagen. Bij mij heeft dit eigenlijk altijd als oorzaak teveel caffeine ;) Mijn huisarts gaf me de raad om, als ik er last van heb, kracht te zetten (alsof je moet poepen, zeg maar). Dit helpt mij altijd goed :D Succes bij de HA in ieder geval

4. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    vaak hoor je het ook als je je te druk maakt om bepaalde dingen, ook onbewust.

5. Marieke1983

ik dacht eerst ook dat het teveel cafeine was, maar ik drink al een week nauwelijks nog thee koffie en cola..
    ik ben benieuwd morgen, hoop dat ik in elk geval serieus word genomen..

6. Marieke1983

@mandy: dat is ook zo, en ik heb al wel wat meegemaakt vroeger waarvoor ik therapie heb al een tijdje. maar het gaat momenteel juist heel goed en ik zit vrij lekker in mijn vel. dus ik denk niet dat het daarmee te maken heeft.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb ook veel last van hartkloppingen gehad ( nu nog af en toe ) ben er voor onderzocht door de cardioloog maar heeft toch met onbewuste stress te maken. Zeg niet dat dit bij jou het geval is hoor,maar soms kunnen we ons onbewust toch zorgen maken om dingen. of misschien een beetje stress voor naderende eisprong enz.

Succes en hoop dat het een gewoon onschuldig iets is.

8. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,056
    113
    Ik heb veel last (gehad) van hartkloppingen. Bij mij heeft het met stress te maken.
    Ik ben hiervoor verschillende keren bij de huisarts geweest maar omdat het niet opgewekt kan worden (dus de huisarts kan het niet constateren) kunnen ze er niets aan doen. Ik weet wel dat mijn moeder en oma er ook last van hebben, dus wellicht is het bij mij ook een beetje erfelijke aanleg of zo.
    Volgens de huisarts kan het geen kwaad.
    De vk zei wel dat ik er tijdens de zwangerschap meer last van kon krijgen, maar ik heb er nu al een hele tijd eigenlijk geen last meer van.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik had ook last van hartkloppingen. Drink nu geen cola en koffie met cafeïne meer en heb voor erge 'aanvallen' propranolol.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    succes ermee!

11. Marieke1983

als het stress is weet ik wel tenminste dat er geen fysieke oorzaak voor is en vind ik ook niet erg.
    ben beniewd wat de ha vanmiddag zegt, maar het zal wel goedkomen.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    en ben je al geweest?

13. Marieke1983

Ik ben net terug, de ha heeft mijn hart beluisterd en wat dingen gevraagd. ze was heel goed en vriendelijk, gelukkig. Ze dacht niet aan iets ernstigs, gaf verder niet echt een oorzaak. als ik er komende week nog last van heb moet ik terugkomen en doen ze een 24-uurs meting, met van die elektroden die ik moet activeren als ik de kloppingen voel, maar ze heeft me aardig gerust kunnen stellen en dat is erg fijn.

14. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    gelukkig maar en succes!

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben zwanger en heb het nu wel zo af en toe. Meestal 1 keer per dag. Ik maak me er niet druk om want het is niet vaak en ik heb gelezen dat dit erbij kan horen.
    Hiervoor heb ik al eens hartkloppingen gehad in het vliegtuig en toen ik hoorde dat het slecht ging met mijn oma. Bij mij heeft het dus heel duidelijk met angst te maken. Al voel ik me, tijdens mijn zwangerschap, niet angstig tijdens hartkloppingen.

16. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik heb ook een tijdje last van hartkloppingen gehad en moest ook avn die electroden op. Ik vond die dingen erg vervelend aangezien je ook een kastje aan je broek heb hangen en als je bijvoorbeeld naar het toilet moest die draden weer los moest trekken omdat je anders je broek neit naar beneden kon doen :) Ik heb dat 2 weken gedaan geloof ik was gelukkig ook niks ernstigs. Nu ik zwanger ben heb ik ook weer last van hartkloppingen. Ik vind ze erg vervelend :(

17. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Volgens mij kun je op het moment zelf er ook weinig aan doen he?
    Maar kan het ook schadelijk zijn of is het tijdens een zwangerschap (meestal) onschuldig?

Share This Page