mag je iemand inschrijven op je adres die er niet woont?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij hebben ruim 10jaar geleden op de camping gewoond in een chalet en dat 5 jaar lang.
    Omdat wij destijds niet de middelen hadden om te kopen en een huurwoning 5 jaar zou kunnen duren.
    Wij zijn toen van utrecht naar brabant verhuist.
    We stonden toen bij hubbies pa ingeschreven.
    Na 4 jaar en 11mnd kregen we eindelijk een woning toegewezen.
    Mijn 2 oudste zijn op de camping geboren.
    Dus het kan wel alleen het nadeel is je mag op een camping niet ingeschreven staan.

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Het mag alleen bij hoge uitzondering, want volgens mij is het verder nog steeds niet toegestaan om op een bungalowpark te wonen.

Hier ook kennissen die op een bungalowpark wonen,
    maar die hebben een hele procedure moeten volgen en
    allerlei mensen hebben moeten garant staan, brieven moeten schrijven, voordat het mogelijk was.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ligt eraan... als iemand dat doet om bepaalde belastingen te ontduiken, dingen niet te betalen of juist uitkeringen te ontvangen, is dat dus fraude. En dat is strafbaar, ook als je daaraan medeplichtig bent.
    Verder ben je in geval van schulden idd mee de klos omdat er dan op jouw spullen beslag gelegd kan worden, (tenzij je weer aan kunt tonen dat iemand bij je huurt, dan wordt alleen beslag gelegd op de spullen in de gehuurde ruimte).

En er is idd een verschil tussen iemand inschrijven op jouw adres, of jouw adres verlenen als postadres.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op je salaris kun je om die reden niet gekort worden hoor! Daar gaat je baas over, niet de gemeente ;)
    Wel op dingen als huurtoeslag, zorgtoeslag. En je gemeentelijke belastingen kunnen dus omhoog gaan, omdat er iemand extra bij je thuis woont.

5. tulip

tulip Niet meer actief

als postadres mag het wel hoor. Mijn vader heeft een vriend op de antillen en die heeft ook wat zaken in nl, omdat die post wel behandeld moet worden en hij maar een paar keer per jaar in nl komt komt zijn post bij mijn ouders terecht. Dat weet de belastingdienst ook want die sturen ook hun post daarheen.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wij staan ingeschreven bij mn schoonouders omdat we varen. En postbus is leuke optie, maar dan moet je wel vaak genoeg langs kunnen en als je weken weg bent werkt dat niet. Nu kan mn schoonmoeder nog envelop open maken om iets door te geven ofzo. En volgens mij staan wij ook als inwonend ingeschreven, weet het eigenlijk niet. Maar ons officiele postadres is bij schoonouders! daar komt ok de post van de belasting ed

Deel Deze Pagina