Wat moet er allemaal geregeld worden??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door love87, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love87

love87 Lid

29 jun 2011
    26
    0
    0
    Hoi,

Ik maak me helemaal gek door te denken dat ik allerlei dingen vergeet te regelen. Ik ben bezig met kraamzorg en moeten ook nog het kindje erkennen bij het gemeentehuis. Zijn er nog meer dingen die echt van te voren geregeld moeten zijn?? Alvast bedankt.

xx

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    De opvang en zorgen dat er een bedje is voor je kindje :p

Wij hebben rond de 13 wk de opvang geregeld ivm lange wcahttijden

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    G.E.N.I.E.T.E.N. :D

Kraamzorg aanvragen is idd belangrijk en idd de erkenning ook. Verder moet je gewoon de dingen doen die jij wil doen.
    Houd alleen bij het uitzoeken/bestellen van kinderwagens en kinderkamers wel rekening met evt levertijden... vraag er in ieder geval naar wanneer je een aanschaf overweegt.

4. little me

little me Lid

2 dec 2008
    77
    0
    6
    groningen
    Wat wij nog hebben gedaan voordat onze dochter geboren is (maar dat moet niet hoor ;), ik vond het gewoon een heel prettig idee dat alles gelijk goed geregeld was hihi) :

Door het kindje te erkennen is je partner nog geen wettelijke vertegenwoordiger van je kindje. Wij hebben gekozen voor geregistreerd partnerschap voordat t kindje geboren is (dan is je partner automatisch wettelijke vertegenwoordiger) maar dit hoeft natuurlijk niet. Je kunt dit ook gewoon aanvragen bij de rechtbank!

En dan het minder leuke... Een testament en voogdij over het kindje als jullie er beide niet meer zijn... Niet het allerleukste onderwerp maar wel een belangrijke ;)

Groetjes!

5. love87

love87 Lid

29 jun 2011
    26
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties xxx

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Niet vergeten je zorgverzekering te bellen welke kraamzorg je hebt aangevraagd. Anders is het niet definitief.

Deel Deze Pagina