er is een nieuwe verloskundige die ik sinds mijn tweede zwangerschap regelmatig heb gezien. In het begin i.v.m. een echo omdat ik bloedverlies had en later tijdens controles. Ik heb niet zo'n goed gevoel bij haar. Bij de echo reageerde ze al vrij geirriteerd en nu ik extreem veel last van mijn bekken heb, reageert ze daar ook vreemd op. alsof ik me aanstel ofzo, ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Ik kan wel allemaal voorbeelden gaan noemen, maar ik voel me bij haar gewoon niet op mijn gemak. Vandaag vroeg ze bijvoorbeeld of ik zelf nog vragen had. Ik gaf aan dat ik bij mijn vorige zwangerschap een ruggeprik had gehad en nog voordat ik mijn zin af kon maken onderbrak ze met 'ja, maar iedere zwangerschap is anders' en 'ze hebben daar niet altijd tijd voor'. Ik dacht, je weet mijn vraag nog niet eens... Mijn man was erbij en die had bij haar hetzelfde gevoel. Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet... Iemand hier ervaring mee? Ik ben zo bang dat als ik erover bel, dat alle vk's me een zeur vinden. Of moet ik maar hopen dat ze niet toevallig dienst heeft als het begint.
als je je niet op je gemak voelt bij deze vk dan zou ik gewoon opzoek gaan naar een ander hallo ze is er voor jou en de baby hoor en moet jou absoluut niet het gevoel geven dat je tot last bent of een zeur. En dat mag je ook gewoon tegen der zeggen gewoon doen want dan leren ze daar ook weer van hoe ze mensen moeten behandelen heel veel succes
sluit me volledig bij chaartje aan... zou er absoluut iets van zeggen en om een ander vragen in het vervolg... jij bent zwanger en zij niet... en aangezien het je 3e is weet jij wel hoe jij je voelt toch...
Had ik bij mijn eerste! Ben toen met 30 weken nog veranderd van vk! Ben er nog altijd blij om!! Ditmaal zit iik bij een praktijk met 6 vk's. Er zit 1 jong grietje bij die ik liever ook niet bij mijn bevalling heb. Nam mijn bekkenklachten ook niet serieus en sja, voel me niet serieus genomen door haar. Maar ach, hopelijk krijg ik haar niet.. de rest is echt tof.
Ik zou ook een andere zoeken. Ik had vorige zwangerschap ook een niet leuke vlos, zat bij de intake alleen maar te zeiken over mijn gewicht, terwijl ik kerngezond was (had ik laten onderzoeken voor ik zwanger raakte) en 2x in de week sportte. Dat laatste geloofde ze gewoon niet! Ik moest naar een dietist en weet ik veel wat allemaal. Toen ben ik ivm verhuizing overgestapt, wat een verademing! Deze vlossen miepen nergens over en zolang de baby en ik gezond zijn maken zij zich geen zorgen.
Hoi, dus jullie zeggen, helemaal overstappen van praktijk? Nu is het zo dat de verloskundige praktijk hier in de hele omgeving zit. Dus één praktijk voor alle dorpen en het zijn er 3. 2 nieuwe en nog één die er al zat. Stel dat ik over wil stappen, dan moet ik naar een verloskundige praktijk 45 minuten van mijn woonplaats. Ik denk dat dit voor de verbinding ook niet optimaal is . Bij de praktijk zelf aangeven dat ik haar niet bij de bevalling wil, is niet mogelijk ben ik bang...
Vervelend is dat he? Ik heb er ook 1 bij zitten, vond ik bij mij dochter als niet prettig en nu weer niet. Voordeel van mij, dat ik onder een gynaecoloog moet bevallen dus ik heb enkel de controles bij de vk. Iedereen heeft ook een andere karakter, ik zou mij bvb echt niet laten onderbreken, en dus ook makkelijk durven zeggen, hallo mag ik mijn verhaal even afmaken. Wat we niet moeten vergeten, wij zijn HUN klanten, aan ons verdienen ze hun brood. Het gaat om je kindje en jullie zwangerschap, gewoon aangeven wat je wil en wenst.
Luna1, jou verhaal komt mij erg bekend hoor.. Alleen zitten er bij ons 3 verloskundige, waarvan wij met 1 het zelfde gevoel hebben als bij jou verloskundige. Het voelt gewoon niet goed. Ook voor ons wordt het wel wat lastig om te zoeken naar een andere verloskundige praktijk, omdat we dan een eind verder komen dan waar we nu zitten. Natuurlijk is het 't afwegen wel waard. Aan de andere kant wil ik het ook even wat tijd geven. Het enige wat zij hoeft te doen is haar werk goed, en zorgen dat de bevalling goed gaat (Als zij daar bij zou zijn.) Na de bevalling gaat ze weer weg en hebben we er ook geen last meer van. Ik zorg ook dat ik mijn vragen kan stellen. De vorige keer stelde ik een vraag over het ''nieuwe'' beneden bevallen, i.p.v. gewoon boven. Hier snauwde ze me ook erg op af en legde wel 10 keer uit waarom dat niet meer boven mag. Daar ging het mij helemaal niet om, ik wilde alleen de overweging voorleggen om dan thuis / ziekenhuis te bevallen. Hier kreeg ik niet echt de ruimte voor. Nadat ze was uitgepraat zei ik dat ik er over na zou denken. Ik vind het wel lastig omdat je er wat onzeker van wordt, aan de andere kant laat ik mij niet keuzes voor leggen, en maak ik die zelf!! En dat blijf ik ook doen
Wat een lastige situatie Tja, ik zou dan toch aangeven bij de andere vk's dat je je niet op je gemak voelt bij haar. Ik bedoel.. je zet je kindje maar 1 keer op de wereld en dat moet wel bijzonder zijn.. ook al zou het bij wijze van de 10e al zijn. Wie weet zijn er meer mensen die hetzelfde gevoel hebben. Mijn vk is bijvoorbeeld altijd druk en chaotisch maar ik weet wel dat als er iets is ze er ook voor mij is. Dat is wel belangrijk natuurlijk. Maar goed, dat weet je zelf ook wel
Meestal kun je voor de controles wel voorkeur aangeven, maar voor de bevalling echt niet. Ze kunnen niet een andere vlos inzetten omdat jij de dienstdoende niet mag. Dan zou ik het voor de controles wel aangeven, en voor de bevalling hopen dat je geluk hebt. Meer kun je niet doen dan.
Ik zou het eerst eens met haar bespreken. Misschien valt het wel mee als je het eenmaal uit de lucht hebt.. Ik zat in een praktijk met 4 dames, waarvan ik bij 3 meer een klik had dan de 4e. Uiteindelijk bij de bevalling is er eerst iemand van een andere praktijk geweest (druk) en vervolgens een inval van mijn eigen praktijk (zomervakantie, was voor de vakantie stagaire dus wel eens gezien). Daarna ingestuurd naar het ziekenhuis. Maar zelf 4 dames in een praktijk is geen garantie voor een bekend gezicht
Hoi Luna1, Heel erg herkenbaar ik heb er zelfs een topic over gestart een hele poos terug ook net als jij, kan je terug lezen als je dat fijn vind. Maar ik was gaan kijken voor een andere verloskundige praktijk en dat bleek heel erg tegen te vallen, ik had 1 andere optie en dat was nog verder weg ook nog is. Uiteindelijk ben ik toch maar bij mijn "horror vk's" gebleven.. Moet zeggen dat ik de vrouw die ik eerst nietzo mocht toch wel leuk ben gaan vinden, ik heb ook het idee dat ze soms niet goed slapen ofzo waardoor ze dan zo raar overkomen enzo.. lol.. Ik voel me nogsteeds niet 100% op me gemak, maar ze is me wel uiteindelijk 100% meegevallen. Luister gewoon naar je gevoel zou ik zeggen dus.
Houd er rekenin mee dat als je niet overstapt ofdit niet meld bij de verloskundige praktijk je waarschijnlijk niet echt lekker zal voelen bij de bevalling mocht ze er bij aanwezig zijn,dit is iets wat je niet wil. Ik heb dat met 1 gyn van het ziekenhuis hier,die hoef ik apsoluut niet aan mijn bed te hebben waardan ook voor! Ze heeft mijn vorige bevalling verprutst en ik weet zeker dat als ik haar aan mijn bed krijg de bevallin een stuk minder soepeler zal verlopen omdat ik me niet op mijn gemak voel. Als je dit niet meld zullen er waarschijnlijk no veel meer vrouwen komen die niks durven te zeggen en door haar zo behandelt worden
Klopt! Toen ik beviel kwam er ook een vlos van een andere praktijk, omdat de 7 van mijn praktijk al bezig waren!! Er werden die dag 8 baby,s in onze praktijk geboren!
Ik heb dit dus ook gehad. Ik kreeg een héle sacherijnige vk aan mijn bed toen ik moest bevallen en dat heeft écht 'het' moment verpest. Ik kijk ook helemaal niet met een fijn gevoel terug op de geboorte van m'n zoon. Ik heb er nog maanden mee rond gelopen en dacht zelf even dat ik depressief zou worden. Gelukkig was het een vk van het zkh dus de kans dat ik haar weer krijg is klein maar mocht het toch gebeuren dan zet ik haar er persoonlijk uit
Pff het lijkt die van mij wel Ik ben ook ''bang'' om over te stappen voor wat er dan evt gezegd gaat worden. Maar denk toch dat ik het ga doen!!! sterkte!