Ik laat al jaren blonde highlights zetten. Omdat ik allergisch ben, zet de kapster ze net van de hoofdhuid af. Dit doe ik ook gewoon nu ik zwanger ben. Je kunt dan bij wijze van spreken niet eens een kapsalon meer in omdat die lucht er dan hangt? Mijn kleur pakt trouwens gewoon normaal, geïnformeerd bij mijn kapster, zij gaf aan dat zij zelf nog nooit had gezien dat het verkeerd uit pakt, maar je kunt natuurlijk altijd ff een proefplukje doen...
Als je het zo gaat bekijken kun je bij wijze van spreken ook niet meer buiten komen omdat er dan uitlaatgassen zijn... Je kunt ook overdrijven natuurlijk Als je twijfelt, gewoon kapster vragen het niet op je hoofdhuid aan te zetten, maar net ervan af. Zie je niks van en je voorkomt dat de huid het op neemt, probleem opgelost
Iedereen denkt daar natuurlijk weer anders over. Helaas zijn niet alle gifstoffen te vermijden (zoals uitlaatgassen inderdaad), maar waar het lukt mijd ik het. De een vind het overdreven, ik voel me daar fijn bij. Ik kies bijvoorbeeld ook voor biologische groente, omdat ik geen pesticiden binnen wil krijgen.
Ik kan me nog een uitzending van zembla herinneren waar in Zweedse verloskundigen heel anders spreken en denken over bepaalde producten. Zwitsal schoonmaakmiddelen en ook haar verfen. Er zit toch hormoon verstoordende stof in. Ik zelf ben kapster en het anders uit pakken kan maar nooit heel erg anders. Kan sneller of minder pakken. Maar niet opeens rood ipv bruin ofzo. Zelf werk ik met handschoenen en ammonia vrije producten ten het trekt namelijk toch je huid in. Of het echt slecht is kan ik niet bepalen. Maar ik denk als je alles bij elkaar op telt wat je aan verkeerde stoffen op je huid krijgt dat je toxh best schrikt. Zelf shampoos. Maar als je interessant vind kan je de uitzending miss terug vinden. Suc6
Denk dat qua slechte stoffen in je hoofdhuid idd wel logies klinkt maar dampen inademen ga ik toch denken en wat nou als de kapster zelf zwanger is? Ze kan niet 9 maanden dr baan niet meer doen. Ze staat toch de hele dag in die lucht. Heb voor mezelf besloten alleen de punten nu te verven en de uitgroei laat ik en doe ik vanaf 2de trimester wel met spoeling ofzo..
Ik heb toen ik zwanger was van mn dochter highlights over mn hele haar laten zetten een week voor mn bevalling, ik heb toen een halve dag in die zaak gezeten (maar echt:O) Ik had begrepen dat het eerste trimester niet mag maar daarna moet het gewoon kunnen. Ik draag ook gewoon make up en eet soms ze Fs groente uit een potje. Ben nu weer aan het sparen om weer door mn hele haar highlights te doen want vond het toch wel mooi. En makkelijker bijhouden. Dus ik zeg gewoon doen.
Ja hoor. Ik heb t alleen de eerste 16 weken niet gedaan en daarna 2x met goede ventilatie. Ik verf het altijd lichtblond en kan moeilijk 9mnd met een enorme uitgroei lopen ik voelde me al niet de mooiste
Zit nu bij de kapper en mijn kapster zei dat het echt geen kwaad kon om te verven. Heb niet geblondeerd voor de zekerheid. Maar uitgroei dus wel gewoon gedaan.
Nooit geweten dat haarfverf niet kan pakken, of anders uitpakt door je hormonen. Maar dat verklaard veel. Ik heb gister mijn haren geverfd, en het heeft maar de helft van mijn haar gepakt. Waar hij niet gepakt heeft is het een afschuwelijk vale kleur geworden. En ik maar vloeken op de verf :') Gelukkig was het een spoeling, dus maar flink wassen en dan toch maar wachten tot na de zwangerschap. Kan nu niet zonder hoed dd deur uit hihi.
De kapper kan zoveel zeggen, ze is geen gezondheidsexpert en heeft evenmin wetenschappelijk onderzoek gedaan. Vroeger mocht je ook gewoon roken tijdens de zwangerschap. Toen werd er gereageerd " wel heel overdreven hoor om ge stoppen met roken".
Kapster hier . Je kunt gewoon kleuren en blonderen in je zwangerschap. Ik heb nog nooit een zwangere klant gehad waar de kleur ineens groen uitsloeg, dus ook dat geloof ik niet zo. Ik kan toch zelf ook moeilijk negen maanden met uitgroei gaan werken? Twinkellbel, ik kan inderdaad heel veel zeggen en ik ben inderdaad geen gezondheidsexpert maar ik heb wel een driejarige opleiding gedaan met de nodige bijscholing over kleuren en de daarbij horende allergische reacties/zwangeren/contra indicaties.
Hoi Logan, geloof ik helemaal dat je daar uitgebreid les in hebt gehad. Alleen wat je op een opleiding leert is weer gebonden aan landelijke richtlijnen, en daar heb ik nu juist mijn twijfels over hoe oprecht die zijn. Want andere landen spreken zich er weer anders over uit, dus er is wel degelijk een risico. Hoe klein ook. Denk ik.
Ieder voor zich natuurlijk maar weet wel dat de cursussen die ik gehad heb wereldwijd zijn gegeven. Ik heb gewerkt met een Duits merk, die cursussen werden goed vertaald in elke taal waar er mee gewerkt werd. Ik was er ook altijd huiverig mee maar de kwaliteit van verf is ontzettend verbeterd. (Vooral voor de kapsters zelf, die hangen hele dagen in die lucht.)
Ik heb heel lang getwijfeld of ik het zou verven en het uiteindelijk wel gedaan. Wel echt kritisch gekeken naar de ingrediënten van de haarverf en er uiteindelijk eentje gekocht met natuurlijke oliën en zonder ammoniak. En vervolgens een allergietest (omdat de kans op een reactie groter schijnt te zijn tijdens de zwangerschap), daarna eerst een onopvallend plukje van mijn haar geverfd om te kijken of het goed pakte, en het echte verven gedaan in de badkamer met deur open en afzuiger aan. Toen voelde ik me er goed genoeg bij . Ik merk wel dat de kleur minder lang blijft zitten dan ik gewend ben, of het is mijn verbeelding. Maar ik verf het al jaren zwart en normaal blijft het heel lang helder. Nu is het na een paar weken alweer dof aan het worden. Hoewel dat ook kan komen doordat ik nu ander soort verf heb gebruikt.
Ik heb hetzelfde als jou Linnaea, verf het ook al jaren zwart/blauw en het vervaagt nu een stuk sneller. Ach ja.