Mag je je kind in Rotterdam op meerdere basisscholen inschrijven?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Myo, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Mag je je kind in Rotterdam op meerdere basisscholen inschrijven?
    In Amsterdam mag het wel, in Den Haag weer niet. Voor Rotterdam kan ik het niet vinden (misschien kijk ik met mijn neus).
    Onze voorkeur gaat momenteel uit naar de dichtsbijzijnde school, maar nu blijkt dat er een kleine kans is, dat ze op een andere locatie terecht kan komen. Als dat zo is, dan kunnen andere factoren dan afstand, de doorslaggevende factor zijn voor de schoolkeuze en komt er nog een school in aanmerking.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij stonden... 4 jaar geleden (wellicht outdated dus) op 2 scholen ingeschreven.

En wat ik vooral heel vervelend vond is dat je alleen info kreeg over scholen in onze wijk.
    Dochterlief zit namelijk in een andere wijk op school toen bleek dat daar een veel leukere school zat.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Officieel mag het niet. Je zou het bij inschrijving nog wel kunnen benoemen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.872
    113
    Hier mag het officieel volgens mij niet (woon niet in Rotterdam), maar er is niemand die dat controleert, dus je zou het kunnen doen.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hadden ons ingeschreven... September ging ze naar achool.
    En in november een brief dat we ons moesten melden bij de leerplichtambtenaar omdat ons kind niet ingeschreven zou staan op een school.

Toch typisch... Gezien 4-jarigen helemaal niet leerplichtig zijn.

Deel Deze Pagina