naar een pretpark?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hildejoost, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hildejoost

2 apr 2009
    5
    0
    0
    Hoi,

Aankomende vrijdag ben ik gevraagd om met mijn werk als begeleider mee te gaan naar de Efteling. Nu ben ik natuurlijk helemaal weg van de efteling maar begreep dat je als zwangere niet in achtbanen enzo mag. Ik ben nu iets meer dan 12 weken. Is het dan ook schadelijk? Of juist extra gevaarlijk? Wie weet hier iets van?

Groetjes Hilde

2. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    HOi,

Ik ben ook naar de efteling geweest en opdat moment was ik 14wk zwanger. De vk zei tegen mij dat ik wel in de dingen mog, maar zodra ik vond dat ik te strak vast zat, moest ik het doen. Ik heb nergens last van gehad die dag. Vele zullen je het afraden, maar jij moet doen waar je goed bij voelt. Als je in attractie gaat en er gaat iets mis, is het natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.

3. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Ik ben pas naar Kernwasser Wunderland in Kalkar geweest en daar stond bijna bij iedere attractie, dat zwangere vrouwen er niet in mochten. Nou ben ik niet zo'n held, dus ik vond het niet erg. Ik weet, dat bij de Efteling ook van die bordjes staan. Ik zou niet te veel risico nemen. Er zijn genoeg attracties waar je wel gewoon in mag. Veel plezier!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je mag overal in behalve achtbanen en andere snelle dingen. met 12-13 weken heb je nog geen (of nauwelijks) een buik dus beugels hoef je je nog niet erg druk over te maken. sowieso zitten bij attracties zoals de droomvlucht de beugels een flink stuk van je buik af.

bordjes bij attracties zijn van pretparken om zichzelf in te dekken, in de efteling staat op een pleintje een draaimolen waar zelfs zo'n bord bijstaat. niet te druk over maken en gewoon een leuke dag hebben!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

vond dit bij de verloskundigen op het forum:

hoi,

zoalng je nog geen buik hebt is het niet gevaarlijk. De baarmoeder zit bij 12 weken nog helemaal achter je schaambotje verstopt.Door d ebeugel kan je buik ook niet klemraken.
    Het is nog nooit bewezen dat een miskraam op gang kan komen door dit soort attracties. eigenlijk zou dit ook niet moeten kunnen. Maar zo'n park neemt geen risico en geeft voor kinderen/ zwangeren/hart en rugpatiënten een negatief advies, ze willen later geen schadeclaims krijgen namelijk. Het kan dus geen kwaad, maar ga ook op je gevoel af, sommige vrouwen vinden het een onprettig idee en dan moet je het gewoon niet doen natuurlijk.

Mirjam

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je kan wel na pretpark maar ik zou niet in achtbaan gaan dat raden ze je ook ter strengste af
    maar het is toch altijd je eigen keus ik zou het dom vinden om in een achtbaan te gaan als je zwanger bent

7. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik ben laatst nog geweest. Ik zou zeggen volg je eigen intuitie! In de efteling staat op de borden waar je wel en niet in mag.
    Ik raad je wel aan om heeeeeele makkelijke schoenen aan te doen, want ik kon 2 dagen lang geen poot meer verzetten. :( Je sjokt toch wat af in zo'n pretpark..

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha beetje off topic hoor maar ik zat dit mee te lezen en zag mezelf ineens met mijn dikke buik in een achtbaan stappen en de baby vanbinnen helemaal zeeziek worden ;o)

Ik zou inderdaad zeggen: luister naar je eigen gevoel. Ik had destijds echt nergens ingedurfd gewoon om ook nooit te hoeven twijfelen of ik iets fout gedaan had. Maar officieel zou het geen kwaad moeten kunnen.

Deel Deze Pagina