Vind ze nu nog te klein ( 1.5 ) maar volgend jaar zou ze dat wel mogen hoor. Goed in de gaten houden dan kan er weinig gebeuren denk ik.
Ik zie dan wel weer gevaren. Zo'n hele mooie glimmende nylon jas en sputter van een sterretje en hoppa, maar dat gebeurt hoogst waarschijnlijk niet je zult hoogstwaarschijnlijk een brandgat krijgen. Maar goed ben opgevoed door een brandweerman dus wij mochten het gewoon niet, de sterretjes werden tussen de stoeptegels gestoken, dan mochten we mee om het aan te steken en stonden we er vanaf een afstand naar te kijken.
Toen ikzelf klein was, weet ik nog heel goed dat ik rond deze tijd op tv een keer een programma heb gezien van kindjes die ook sterretjes mochten vasthouden. Die dingen die waren ineens gaan krullen, met als resultaat armen helemaal verbrand omdat die staafjes zo door de jasjes waren heen gegaan en in de armpjes waren gaat smelten. Dat gebeurt echt in een paar seconden. Dan kan je er wel bij staan maar dat helpt echt niet hoor, wat wou je dan doen, met je handen het gloeiende ding er af halen.. als zoiets gebeurd ben je gewoon te laat. Nee, mijn kinderen mogen dus geen sterretjes vasthouden
Ja hoor, met een brilletje op. De jongste is 2 jaar. We staan er natuurlijk bij en ze mogen er niet mee lopen of zwaaien, gewoon stilstaan en vasthouden, en genieten
Mijn dochter mag het wel maar mijn handen zitten ook vast aan het sterretje en ik kijk mee of die niet krult. haar handen zitten achter mijn handen. Omdat ook sterretjes vonkjes kunnen afgeven en die doen ook zeer. Als ik merk dat het niet goed gaat trek ik mijn kind weg en gooi dat ding op de grond. En ja het kan dan nog mis gaan maar zo doe ik het samen houden we het sterretje vast.
Nee liever niet eigenlijk. Ik zal ze zelf ook niet kopen maar als ie toevallig eentje aangeboden krijgt en alle andere kinderen ook een sterretje hebben dan strijk ik wel over mijn hart en mag het.. Maar ik sta er wel naast en hou het nauwlettend in de gaten.
Tip: klein in plastic bekertje proppen en daar sterretje in steken. Kunnen ze het plastic bekertje vasthouden of neerzetten omdat die stokjes soms erg klein zijn. Maar sterretjes zijn super mooi maar ook gloeiend heet. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik voor het eerst sterretjes mocht maar zou ook niet weten hoe oud mijn kindje moet zijn voordat ze sterretjes mag. Lastig
Nee. Vind het eerder gevaarlijk dan leuk Ik hoop dat ze het heel lang uit haar hoofd laat en dat het dan zo is dat vuurwerk alleen nog door gemeenten af gestoken mag worden.
Hier niet, heb mezelf een keer flink verbrand toen vonkjes op mijn hand terecht waren gekomen had ik ook allemaal blaartjes dus nee uit eigen ervaring.
Hier mag het ook nog niet... Hij zit al wel de hele dag in het raamkozijn en bij iedere knal is het mooooooooooooooooooi... Heerlijke bezigheidstherapie..
Brilletjes, bij sterretjes, echt..? Ik vind sterretjes eigenlijk wel heel onschuldig. Mijn zoontje mag ze nog niet alleen vasthouden, omdat ik er niet op vertrouw dat hij zijn armpje keurig uitgestrekt houdt, maar samen met mij of papa vasthouden vind ik prima. En knalerwtjes idd.
Nou er schiet heel snel een vonk af en die zal net in het oog van je kindje komen..dat vergeef je jezelf nooit. Daarbij vind ik het wel goed om ze al van kleins af aan te leren dat je vuurwerk (ongeacht wat) afsteekt of bekijkt met bril op! Dan zijn ze er vast maar aan gewend.
ja hoor. Daan is bijna 5 en vindt het geweldig, ook knalerwtjes en trektouwjes zijn erg gewild. Net heeft oom een paar astronauten afgestoken en dan staat hij op een goede afstand met bril op te kijken. Hij vindt het geweldig
Heb net met zoontje van net 2 een sterretje in de tuin aangestoken, was zo'n grote en hadden 'm samen vast...
Ja dat mag, alleen de grote en ik hou haar hand vast.(5) die van tien zelf, maar geen gezwaaid ermee.
Toen ik op de basisschool zat heb ik dat bij een voorlichting over vuurwerk ook gehoord. De sterretjes kunnen omkrullen, dat doen ze zelfs vaak, en dan ook om de hand/pols kunnen krullen. Dat leek me zo eng, dat ik altijd heel voorzichtig ben geweest met sterretjes. Ik heb ze wel vastgehouden hoor, maar lette altijd goed of ze niet naar mijn hand krulden en anders gooide ik ze weg. Maar dat kan je pas als je wat groter bent. Tot een kind minimaal een jaar of 6/7 is, is het denk ik nog te lastig om de noodzaak ervan te begrijpen en tijdens het kijken naar het vuurwerk niet afgeleid te raken door hoe mooi het is, zodat het echt blijft opletten voor gevaar. Ik laat mijn dochter voorlopig dan ook geen sterretjes vasthouden. Papa of mama houdt ze vast, of we steken ze in de grond.