Mijn kindjes mogen dat straks niet. Het zijn papa en mama. Daarin maken we juist het onderscheid met buurman Piet, Ome HEnk etc. Krijg er de kriebels van als ik kindjes hun ouders bij de voornaam hoor noemen....
Wat andere mensen doen maakt me niet zoveel uit, maar ik vind het een eer om mama te zijn en dat haar papa haar papa is, dus lekker papa en mama & geen voornamen.
iedereen moet het zelf weten maar persoonlijk heb ik liever mama respectloos vind ik het niet, wel afstandelijk.
Nee ik heb het liever niet, vind het niet zo leuk klinken.. Soms zeg ik wel eens de naam van mijn man, zo van tsssss (klagerig) en dan hoor ik onze zoon daarna hetzelfde zeggen en dan corrigeer ik hem; dit is jouw papa en zo noemen we hem ook, dat recht heeft ie verdiend Het is hier even een tijdje geweest veel mensen noemen mij Ies (van Isabel) en dat was even lastig om het onderscheid te maken maar na een paar keer herhalen was het toch duidelijk als iemand anders mij nu IEs (of Isabel) noemt dan zegt hij "das lekker MIJN mama " hihi
Mijn dochter roept mij bij mijn voornaam als mijn stiefzoon er is. Die zegt ook gewoon mijn voornaam dus dat vind ze intressant. Maar ik ben dan heel duidelijk, ik zeg 'het is mama voor jou' en luister ook echt niet tot ze mama zegt. Ik hou ze wel in de gaten dan dus als het 'dringend' is heb ik dat in de gaten. Maar no way dat onze kids ons bij de voornaam gaan noemen! Mijn dochter noemt mijn vriend zelfs papa (samen sinds zij 6 maand is en haar echte vader is niet in beeld).
Oh, dat lijkt me zo lekker om te horen... Verheug me nu al op de tijd dat de mijne zo goed kan praten, hahahaha!
Nee ik zou niet snel zeggen; je MOET, ook niet met oversteken ik vind dat je met praten en belonen nog het verste komt, als mijn kind netjes naast me blijft lopen met oversteken hoeft die mij toch geen hand te geven? Iedereen doet opvoeden op zijn eigen manier, maar ik ben liever een moeder die heel veel praat en dat mijn kinderen altijd met alles naar me toekomen dan dat ik als moeder zeg; jij hebt niks te willen ik ben je moeder en daarmee uit, vind ik persoonlijk zo iets vreselijks
Hier hetzelfde als Tulip ons zoontje van 2,5 jaar zit op het zelfde kdv als waar ik werk en ook heel geinterreseerd in namen nu zegt hij dus met twinkeloogje mama Ilona aghhh heel lief bedoeld en hij zegt 99 van de 100 keer gewoon mama en ik neem het hem ook niet kwalijk of respectloos
Ik vind het niet erg als mijn kinderen (de oudste van vier is in dit geval de enige die echt praat, de ander van anderhalf begint pas net) het per ongeluk een keer zeggen, maar ik leg hem dan wel uit dat ik het prettig vind als hij gewoon 'mama' zegt (hij zei laatst zelf, 'nee, moeder'...dat wil ik dan echt niet, haha, had hij van Jip en Janneke), vind ik persoonlijk veel minder afstandelijk.
Nee, ik wil niet dat onze meid ons aanspreekt met de voornaam. Ze zegt wel je en jij. Mijn man wil dat liever niet, maar mij maakt het niet zoveel uit.
je en jij mag hier wel tegen ons, maar we gaan wel aanleren tegen andere volwassenen altijd u te zeggen.
nee ik vind het niet kunnen. zelfs nu zal ik me moeder of vader nooit bij hun naam noemen,ik vind het gewoon niet staan,en niet netjes! dus nee hier mogen ze ons niet bij naam noemen en ook moeten ze u zeggen ( streng he)
Ik mis een poll! Maar nee, dat mogen ze niet. Ik ben echt mama. Mijn zoontje heeft wel sinds kort ontdekt hoe ik heet en zegt regelmatig "mama naam". Dan spreekt hij me niet aan, maar vertelt bijv. een mijn man hoe ik heet. Dat vind ik dan wel weer schattig. Het klinkt zo grappig uit zijn mond. Maar ik wens wel met mama aangesproken te worden.
Ja voelt zelf ook zo vreemd om te zeggen ik moest het een tijdje verplicht doen omdat wij een zaak thuis hebben en dan kan je moeilijk tegen een klant zeggen "zal efkes ons mam halen" (bekende klanten kon dat wel hoor die wisten hoe dat zat hihi) maar voelt zo raar om bij voornaam te noemen. U vind ik onzin voor onze kinderen, dat ene woordje brengt niets bij aan respect hun hele manier van omgaan met je wel.. als ze verder netjes zijn vind ik dat belangrijker...
Ik vind u zeggen dus juist weer ontzettend afstandelijk. Kan me absoluut niet voorstellen dat mijn kinderen u zouden zeggen.. Edit: tegen ons dus. Tegen andere volwassenen wel u uiteraard.