Kind thuis houden van opvang ivm mex griep?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minny, 14 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo,

Nu er steeds meer mensen ziek worden en kinderen toch een grote risicogroep zijn voor de mexicaanse griep, vind ik het niet prettig om mijn kind elke week naar de opvang te brengen. Gelukkig heeft tot nu toe geen een kind van de opvang de griep gehad, maar het kan snel gaan natuurlijk.
    Zou het zin hebben om haar tot de vaccinatie thuis te houden?
    Weet niet precies wanneer ze gaan enten, maar dan zou ze ongeveer 1 a 2 weken niet heen kunnen. Ze loopt dan natuurlijk wel minder risico op besmetting. Het is alleen erg lastig om dan andere oppas te regelen, want ik kan niet al die dagen vrij gaan nemen. Op het werk van mijn man komt de drukte er in deze periode ook aan, dus daar zitten ze ook niet op vrijnemen te wachten.

Hoe gaan jullie hier mee om?

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Stel dat de inenting over 2 weken zou zijn...dan duurt het nog ongeveer 10 a 14 dagen eerdat de vaccinatie bescherming bied.
    En dan is het 40 % bescherming.
    Na de 2e prik is het 70 % dus helemaal 100% waterdicht krijg je het niet en voordat je op de 70 % zit ...ben je ook half december.

Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt.
    Ik begrijp het, want heb zelf ook zoiets hou Dean liever weg bij het KDV, maar er moet ook brood op de plak komen.
    Wij hebben hem in het voorjaar ook al 4 maanden (om gezondheidsredenen) "thuis"gehouden met oppas die we ingehuurt hebben. Dit heeft ons ook financieel veel geld gekost, want je krijgt natuurlijk geen geld dan terug van de belasting maar het was op dat moment de enige , juiste keuze!
    M'n partner en ik hebben wat moeten puzzelen qua dagen die maanden!
    Ik kan nu niet weer bij m'n werkgever aankomen met een soortgelijk verhaal, want eens houdt het op.
    Begrijp wel hoe je je voelt, want het liefste zou ik zeggen: Dean blijft de kom ende 3 maanden thuis!

Mirre

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar hou je je kindje dan in een aparte ruimte in huis?
    ook in de supermarkt/sinterklaasoptocht hoop hoestende kindjes/opa of oma enz kunnen het doorgeven.

ikzelf vind het ook eng......
    maar merk dat ik er bijna niet over na denk alleen savonds als ik thuis zit en ik zit op t forum dan hou ik me er mee bezig omdat iedereen er over schrijft

4. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thuis houden is risico's beperken, niet uitsluiten.
    Ik houd mijn kindje niet in een aparte ruimte in huis, zou toch te gek worden, hihi, maar ik zou er ook voor kiezen om de sinterklaas optocht dit jaar even op tv te kijken ipv er heen te gaan, is ook gezellig!

Minny, ik heb al verlof en mijn kindje is al ingeent, ik wacht alleen nog even een beetje tot het vaccin zn werk heeft gedaan, maar ook geen weken lang zeg maar. Hier dus geen probleem met werk enzo, eerder met: tot hoe lang vind mijn kindje het leuk om thuis te blijven van de creche. Tot nu toe vind hij het gelukkig leuk.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Tja vind het wel moeilijk allemaal.
    Mijn dochter is al sinds afgelopen woensdag niet helemaal fit. Overdag helemaal goed en dan 's nachts koorts. Kan niet achterhalen wat het is. Voelt gewoon niet goed om haar dan naar de opvang te brengen.
    Maarja... kan ook niet zomaar thuisblijven!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind het ook zo moeilijk. Echter kun je het overal oplopen.
    Mijn kereltjes zijn afgelopen 2 weken niet geweest, omdat 1 van de leidsters het had en ik ga het niet opzoeken. Mijn schoonmoeder kon een keer oppassen en mijn man had een keer een lang weekend. Maar goed morgen geen oppas dus nu gaan ze morgen wel. Die kleintjes zijn zo vatbaar voor alles dus voor mijn gevoel kunnen ze het op zoveel plaatsen oplopen.

Deel Deze Pagina