mag je meer als vijf flessen geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lytse, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lytse

lytse Lid

6 sep 2007
    25
    0
    0
    Ik ben net een week over gestapt van bv naar flesvoeding.
    Maar die vijf flessen van 180/6 gaan er gemakkelijk in! lijkt wel of hij dan nog honger heeft!
    Wat is nu verstandig om te doen? bij voeden of al rijste bloem!of nog een fles extra! moet volgende week naar het cb....maar dacht stel eerst hier de vraag even
    Hij geeft wel aan dat hij honger heeft !vindt het wel sneu voor hem
    mijn zoon is nu 4 halve maand oud en 6600 gram!

2. Writer

Writer Niet meer actief

misschien dan rustig beginnen met bijvoeding?

mij zoon is bijna 5 maanden krijg sinds hij 4 maanden was , fruit en groente hapjes bij , hij vind het heerlijk
    rijstmeel kan je proberen maar weet niet of hij dan voldaan is als hij toch zo'n honger heeft

gewoon proberen hoe hij doet op bijvoeding als verder geen allergie in familie zit ;)

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Je hebt ook speciale flesvoeding voor hongerige baby's. Misschien is dat een idee als die 5 flessen echt het maximale zijn.

Groetjes, Wendy

4. randi

randi Niet meer actief

6 flessen zou ik zeker niet geven en je kan natuurlijk beginnen met bijvoeden als je dat zelf al wilt. als je nog niet direct aan groente of fruitpap wilt beginnen is rijstebloem ook een idee. is ook wel bijvoeding maar niet in de zin van fruitpap. je kan met rijstebloem de flessen iets zwaarder maken door er een paar lepeltjes in te doen zodat je kindje wat meer verzadigdt is en als dit je niet aanspreekt kan je natuurlijk ook nog de flessen verhogen naar 210 en 7 schepjes ( de mijne drinken die hoeveelheid ook) je kan ook overstappen naar nr2, dit mag al vanaf 4 maand. veranderen van merk zou ik niet doen als hij goed is met zijn pap want dat zou kunnen tegenvallen

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

is het gat van je speen niet te groot?

Joey jammerder heel erg na zijn fles. wat bleek; het gat was te groot en hij was qua zuigbehoefte niet verzadigd. ik gaf dan een speen en na 3 min gooiede hij hem uit, hij kwam dan 4 uur later weer voor de fles.

Heb ds een andere fles en andere speen en nu gaat hetp erfect!

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Aan de borst drinken de kinderen vaak langer dan aan de fles dus de kans is er dat zijn zuigbehoefte nog wat groot is. Een speen daarna of je pink is mss een optie. Meer dan een liter kv geven is niet handig. Dan kan je beter 6 flessen geven maar dan met minder erin.

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    bedoel jij deopvolg melk dat is toch vanaf 6 maanden ?

8. randi

randi Niet meer actief

nee hoor opvolgmelk kan je al vanaf 4 maanden geven en vanaf 6 maanden zeker al mee beginnen omdat je kind dan andere samenstelling van vetten en voedingswaren nodig heeft voor zijn hersenontwikkeling. de mijne hebben het vanaf vorige week gekregen omdat ze al na 3 uur kwamen terwijl ze al 250cc drinken en ook al groente en fruitpap eten en ik 280 voor hun teveel vind en dit is prima gegaan. de eerste week heb ik het gemengd met de nr1 ( 3 schepjes1 en 4 schepjes2) en nu drinken ze volledig 2

9. lytse

lytse Lid

6 sep 2007
    25
    0
    0
    op advies van het cb..geef ik nu nutrilon forte.
    we zullen zien.

bedankt voor de antwoorden

Deel Deze Pagina