ik had een vraagje aan jullie wij willen in augustus met het vliegtuig naar het buitenland maar ik vroeg me af of je dan wel met het vliegtuig mag ik ben dan ongeveer 19 weken liefs diane
met 19 weken kan dat nog prima hoor! pas bij 7 a 8 maanden beginnen de maatschappijen zwangeren te weigeren. niet vanwege jouw gezondheidsrisico's, maar vanwege het risico dat ze ene tussenlanding moeten maken vanwege een vroege bevalling elke maatschappij heeft hier andere regels in en die kunnen eenvoudig telefonisch opgevraagd worden, maar 19 weken moet prima kunnen! ik ga met 25 weken vliegen en dat is ook geen enkel probleem.
Volgens mij hanteren veel vliegmaatschappijen een grens van 32 weken, en sommige een grens van 36 weken. Met 19 weken vliegen gaat dus prima!
Het scheelt per maatschappij, maar bij de meeste mag je tot de 32 weken zonder problemen vliegen. Geef bij het inchecken wel aan dat je zwanger bent want je mag bij veel maatschappijen om veiligheidsredenen niet direct bij de nooduitgangen zitten.
Ja, dat moet makkelijk kunnen hoor! Ik ben onlangs naar Tenerife geweest en heb de volgende tips voor je: - Drink heel heel heel veel. - Zorg dat je goed gegeten hebt voor het vliegen en eet tijdens het vliegen. - Ga vooral niet bij het raam zitten en vraag een stoel aan het gangpad, zodat je echt elk uur een minuut of 10 kan staan. - Je zwangerschapsverklaring mag volgens mij maar 1 week oud zijn. Ik hoorde over nieuwe regels bij de incheckbalie, dus vraag het nog even na bij de vliegmaatschappij. Ik ben heel beroerd geweest op de heenreis en zelfs flauwgevallen, vandaar mijn tips. De terugreis ging gelukkig iets beter. Groetjes Wendy.
de meeste vliegtuigmaatschappijen accepteren zwangere vrouwen zelfs tot de 36e week! Neem wel een verklaring mee van verloskundige. Niet alleen voor het vliegen maar ook voor eventuele arts in buitenland! Heb zelf gevlogen naar Jamaica in de 25e week. Geen probleem. Zit zelfs te denken om nu nog even snel te gaan! Maar dan wat korter en dichterbij. Merk dat mijn buik toch aardig in de weg zit.
Ik hoefde geen zwangerschapsverklaring te hebben. Wij vlogen met transavia. Bij vragen gewoon bellen met de luchtvaartmaatschappij of mailen. Ik had binnen 24 uur een keurig antwoord. En ook tijdens het vliegen werd er goed rekening met me gehouden.
Zelf heb ik ook bij een week of 17 nog gevlogen met Transavia en had er niet eens aan gedacht om een zwangerschapsverklaring mee te nemen. Had wel de kaart van de verloskundige bij me, daar staat ook alles op. Bij het gangpad gaan zitten is inderdaad wel een goede tip, anders moet je de hele tijd mensen voor je laten opstaan
Ik ben net terug van een reis naar Amerika. En was dus 21 en 22 weken toen ik ging. Hier ook geen probleem met de maatschappijen. Alleen voelde ik de kleine wel heel duidelijk vooral met opstijgen en landen. Voldoende drinken, je mag natuurlijk geen drinken meer meenemen als je de douane door gaat maar als je bij de tax free winkels loopt gewoon een fles kopen en mee nemen heb ik ook gedaan.