Slaaphouding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe slaap jij het liefst?

1. Op m'n buik

2. Op m'n rug

3. Op m'n linkerzij

4. Op m'n rechterzij

5. Anders, nl....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden

Ik ben eens benieuw naar hoe jullie slapen, qua houding dan. Ik ben eigenlijk altijd al een buikslaper geweest, maar nu ik zwanger ben kan ik dat niet meer. Ik heb ook begrepen dat het niet goed zou zijn, maar dan nog, het lukt me niet, doet veel te veel pijn aan mn borsten en ik krijg snel last van mn maag. Wat dus inhoudt dat ik ineens in een andere houding moet gaan liggen en dat lukt me nog niet zo goed. Hoe doen jullie dat?

2. Niet meer actief

ik lig nu op mijn buik met 1 been opgetrokken
    dus niet helemaal plat op mijn buik
    (dat doet zeer)
    en anders op mijn linkerzij rechts gaat helaas niet ;)

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Linker zij, maar slaap de laatste tijd steeds slechter.. :S

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Slapen?
    Ow... dat fenomeen ken ik volgens mij nog wel... uit een vorig leven ofzo :)
    Zou graag weer normaal willen slapen. En dan het liefst op mijn buik!

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Op mijn linkerzij met een kussen tusen mijn knieen. Mijn onderste been gestrekt en de bovenste iets gebogen. Helaas is dit de enige manier waarop ik weinig last heb van mijn bekken. Op mijn rechterzij word beeb erg druk en schopt hij erg veel.

6. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Het liefst op mijn linkerzij, maar heel raar, sinds ik zwanger ben, lig ik ook continue op mijn rug! En dat terwijl ik NOOIT kon slapen op mijn rug... Heel vreemd, haha!

Liefs Chris

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Haha ik lig zo en met m'n handen ook nog onder m'n buik.

8. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik lig lekker tegen mijn vriend aan! hahahaha! Ik lig met mijn hoofd op zijn schouder (hij slaat dan zijn arm om me heen) en dan met een been over de zijne heen en laat ik me buik op hem rusten. Dus als ons meisje ineens erg druk wordt voelt hij dat ook hahahahaha

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Same here!

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik lag altijd het lekkerste op mijn buik.. Nu niet meer.. nu lig ik het liefste op mijn rechterzij met me vriend dicht tegen me rug aangekropen.. heerlijke slaaphouding :)

Liefs kiss

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Eigenlijk slaap ik het liefst gewoon op mijn buik, maar dat gaat al maanden niet meer. Op mijn rug slaap ik waardeloos. Sinds een paar maanden heb ik zo'n voedingskussen/slaapkussen van de Hema, daar kan ik niet meer zonder slapen. Wissel mijn linker en rechterzij af. Alleen soms niet handig dat je dan die slurf ook de andere kant op moet gooien. En soms ben ik het ding halverwege de nacht kwijt, heeft mijn man hem ingepikt, haha!

12. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    normaal slaap ik op mijn buik maar dat ligt nu dus echt niet lekker.
    Ik slaap dus het meest op mijn linkerzij. maar heel lang aan een stuk gaat dat dus niet dus draaien doe ik ook veel

13. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Eh, slapen? Hele nacht draaien om een fijne houding te vinden, en die vervolgens niet vinden, helaas. Maar normaal lig ik altijd rechter zij. Maar de laatste weken is het drama....

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik lig altijd met me neus naar de muur toe (altijd al gedaan) dus aan gezien de muur links van me is lig ik op me linker zij.
    voor heen lag ik half op me zij half op me buik maar dat ligt niet lekker meer

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik ben een echte buikslaper....
    Ik moest dan ook echt afkicken! ;)
    Nu slaap ik al een aantal weken/ maanden op mijn rechterzij.
    Maar ik draai ook nog veel in mijn slaap, want ik wordt vaak op mijn rug wakker.
    hahaha

Dat is echt iets waar ik weer naar uitkijk....op mijn buik kunnen slapen!
    Heerlijk! :)

16. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ook ik ben een echte buikslaper, vind het verschrikkelijk dat dat nu niet zo makkelijk meer gaat. Nu val ik op mijn linkerzij in slaap, word soms wakker half op m'n buik, met 1 been hoog opgetrokken of op m'n rug. Maar als ik op m'n rug ligt, ligt het niet lekker door het gewicht van m'n buik.

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    half op mijn buik, half op mijn rechterzij. heb links geprobeerd omdat dat beter zou zijn voor de bloedtoevoer naar je kindje, maar dat ligt echt niet haha soms ook op mijn rug, maar dan krijg ik nachtmerries. :-s

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb vrijwel tot t eind op mn buik geslapen. Nou ja, wél tot zover t mogelijk was hoor.. Dus met 1 been opgetrokken, vreemde houding maar wel lekker. ;)

Deel Deze Pagina