Ik kom net bij de huisarts vandaan. Sinds de geboorte van Babet heb ik een voetschimmel. In de eerste instantie ben ik met canesten aan de slag gegaan. Dit mag ik volgens de bijsluiter veilig gebruiken. Tussen mijn tenen was mijn huid weer mooi gaaf, dus ik stopte. Alleen bij mijn kleine teen zat kennelijk nog wat. Het leek alleen meer op kloven. Dus ik ben met klovencreme begonnen. Het komt er op neer dat dat dus niet werkt. Nu ben ik bijna 3 maanden verder, en mijn teen ziet er niet uit. Er moet echt iets gebeuren, ik kan geen schoen meer aan (waar werkgever ook al niet blij mee is, ik moet schoenen aan op mijn werk). De huisarts heeft nu withfield? voorgechreven. Het schijnt heel oud te zijn en wel tijdens de bv gebruikt te kunnen worden. Alleen de huisarts zij ook dat als het niet aanslaat ik waarschijnlijk moet stoppen met de bv om medicijnen te kunnen gebruiken. Nu ben ik dit dus echt niet van plan. En ik moet echt schoenen aan op mijn werk. En dat doet zo'n pijn. MIjn teen word per dag erger. Wat als werkgever nou per se wil dat ik een schoen aan doe? Moet ik dan toch maar andere medicijnen nemen en stoppen? Voor ik meer hoor neemt de huisarts ook nog contact op met een gynaecoloog of kinderarts. Ze zag namelijk ook wel dat ik hier erg van schrok. Ik wil helemaal niet stoppen. Nu ben ik zelf een beetje aan het speuren op internet. Ik heb namelijk ook lamisil in huis. Die had ik al gekocht en toen zag ik dat ik hem niet mocht gebruiken omdat terbinafine in de melk terrecht komt. Maar kiesbeter http://www.kiesbeter.nl/medicijnen/Gebr ... lId=767443 zegt weer dat ook dat geen kwaad kan. En over withfield kan ik niks vinden. Of spel ik dat verkeerd? Over itraconazol staat er dat het absoluut niet met bv kan. Ciclopirox komt in de bv maar schijnt geen kwaad te kunnen. Miconazol/daktarin krijg ik al en kan geen kwaad. Maar dat moet ik in mijn schoen strooien van de dokter, en is niet als behandelmiddel. Ik ben misschien wat voorbarig, maar ik ben er zo van geschrokken dat ik misschien moet stoppen. Ik wil helemaal nog niet. En heeft iemand enig idee hoe lang de behandeling zal zijn? Want misschien kan ik dan vooraf kolven. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Persoonlijk zou ik me van dat schoenverhaal op je werk niet veel aantrekken. Als je met bijv dokterbiefje op sok moet lopen is het voor je werkgever of dat of de ziketewet in omdat je niet kan functioneren anders. Alleen jij kan besluiten of je wel of geen medicijnen wilt/ nodigd hebt of misschien nog maandje/ twee maanden kunt wachten. Kan de huisarts ook niet zeggen hoe lang je aan de medicijnen moet, als dat bijv maar een week is dan zou je kunnen gaan kolven. succes ermee
Ik had het laatst ook,maar heb gewoon lamisil gebruikt. Had niet eens de bijsluiter gelezen Maar ik was er toen met een week vanaf. Lastig hoor,doet zeer he?
Als het met je voet steeds erger wordt, lijkt het me ook niet zo'n goed plan om ermee door te blijven lopen. Wat nu als je er blijvende schade aan over houdt? Of is die kans er niet? Op borstvoeding.com staat ook een hele medicijnenlijst met uitleg wat wel en niet kan tijdens BV. vraag je huisarts nog even naar dat withfield (hoe je het spelt en vooral wat de werkzame stoffen zijn, die kun je namelijk opzoeken in de lijst). Het is natuurlijk doodzonde als je zou moeten stoppen terwijl het voeden zo goed gaat, maar vraag je wel af of het jou je voet waard is... Je hebt je kindje al een prachtige start gegeven en daar mag je sowieso trots op zijn!
Wat je mischien ook zou kunnen proberen is om gentiaan violet te gebruiken. Word ook gebruikt bij spruw en kun je ook gebruiken bij schimmel op andere plekken. Oke je teen word paars maar hier hielp het wel bij voetschimmel. Op www.eurolac.net vind je veel info over gentiaan violet. Verder is hygiene heeeeeel belangrijk bij schimmel. Alle handdoeken dagelijks verschonen en wassen op 60 graden evt. azijn gebruiken als wasverzachter voor extra hygiene. Als je een tube met antischimmelzalf hebt dan niet de tube besmetten door met de vinger waarmee je de zalf hebt gesmeerd weer aan de tube te zitten. Verder de teen goed behandelen, therapietrouwheid is erg belangrijk ! En evt. nog wat poeder in je sok strooien. En volgens mij kan je ha beter contact opnemen met het RIVM, of jij contact met een lk. Gyn en ka hebben vaak ook niet veel kaas gegeten van bv en medicatie.
Super, zulke snelle reacties. Dank jullie wel. Wachten om er iets aan te doen is echt geen optie meer. Het doet echt pijn en jeukt verschrikkelijk. En idd, mijn werkgever heeft ook gewoon pech. Wat niet gaat gaat niet. Maar voel me al zo bezwaard tegenover mijn werk over het kolven ( ook al heb ik er recht op, maar gevoelsmatig ) En een week kolven is best lang. Mijn dochter drinkt nu 900 cc per dag (schat ik). Als ik dan een week gekolfde melk geef is dat 6300 cc . Dat krijg ik echt niet snel vooraf bij elkaar gekolft. Du dan zou ze een week op flesvoeding over moeten. Maar is Babet er echt bij gebaat om binnen een week over te stappen op de fles, en daarna weet switchen naar bv. En daarnaast , ik wil geen fv, ook niet voor een week. Ik wen er net pas aan. (zie net op huidinfo.nl dat de behandeling 2-4 weken is) Ik zou ook willen dat ik de bijsluiter niet gelezen had . Hoe groot is de kans op nadelige bijwerkingen bij de baby tenslotte... En wat de blijvende schade aan mijn voet kan zijn weet ik eigenlijk niet. Ik was mijn handdoeken en sokken al gaan wassen op 95 graden. Sokken worden er niet knapper van, maar dat is jammer. Maar gaat was niet heel erg stinken van azijn? Over gentiaan voilet ga ik even meer lezen...
Ik heb nog even nagekeken over dat lamisil. Daar zit de werkzame stof Terbinafine in Als je hier leest http://www.borstvoeding.com/problemen/z ... eders.html Staat het op groen gekleurd en zou je het gewoon mogen gebruiken
In Whitfield zit benzoe/salicylzuur zalf. In apothekerstermen nooemen we dit idd obseleet ( verouderd). Ik zie het zelf nauwelijks meer in de apo. Er zijn genoeg middelen die je tijdens bv mag gebruiken voor voetschimmel, dat je HA dan Whitfield voorschrijft is mij een raadsel,maar goed. Gewoon lekker met Lamisil gaan smeren of Gentiaan Violet gebruiken ( via eurolac.net te krijgen). Als je klachten verdwenen (lijken) te zijn, moet je altijd een aantal dagen extra doorsmeren, anders heb je kans dat het terug komt. Schimmelsporen zijn namelijk niet altijd met het blote oog te zien.
Hoe gaat het ? Ik bedacht me dat er ook wel eens Diflucan word geslikt voor spruw of vag. schimmel. Of het ook bij voetschimmel word gebruikt weet ik niet maar wellicht dat je het kunt overleggen als niets meer lijkt te helpen ?
Na twee dagen heeft de apotheek me teruggebeld. De whitfield was binnen. Omdat ik vroeg hoe het nou zat met voetschimmel, medicijn en borstvoeding zijn de boeken daar uit de kast getrokken. Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in een apotheker dan de huisarts. Ben bijna een uur in de apotheek geweest. Al met al heb ik de lamisil once toch gebruikt. Volgens haar was het schadelijk op mijn tepel of op grote oppervlakten. De whitfield smeer ik nu elke avond. En langzaamaan begint mijn teen weer op een teen te lijken. Pfff, zo'n huisarts heeft geen idee hoe erg ze me heeft laten schrikken. Ik wil jullie wel erg bedanken voor de snelle en duidelijke reacties.