dit soort topics maken altijd veel los bij "beide" kanten.... ik ben blij te lezen dat jij je niet beter voelt dan een andere moeder die fv geeft...maar zoals je hebt mogen lezen geld dat jammer genoeg niet voor iedere bv gevende moeder.... tuurlijk mag je ontzettend trots zijn als je bv geeft, en dat mag je ook zeer zeker uitstralen, zou ik ook doen als ik jou was, maar dat zou ik wel doen zonder fv gevende moeders (bewust) te kwetsen.... weer lekker trots meid, het is ook iets om trots op te zijn... gr.smoekie
Laat ik voorop stellen dat ik mezelf geen betere moeder vind omdat ik bv geef. Ik vind wel dat ik betere voeding geef dan de moeder die kv geeft, maar de moeder die kv geeft doet weer andere dingen beter dan ik. Maar ik kan me dus helemaal niet vinden in je uitspraak "Of je nu bv of kv kiest, je doet dat wat jij het beste vind voor je kind!" Want dat doe je niet. Je kiest wat je het beste vindt voor jezelf als moeder. Zo gaan mijn kinderen naar een KDV, dat is zeker niet de keuze van mijn kinderen, dat is mijn keuze want ik wil werken. En zo gaat dat in de opvoeding, zeker van baby's wij bepalen voor ze maar of ze zelf dezelfde keuze zouden maken... dat kun je nooit zeggen.
zoooo daar sla je de spijker op z'n kop! Ook ik lees mee, maar reageer al heel lang niet meer.... t lijkt een bodemloze put.... en me "verdedigen" voor mijn persoonlijke keuze en mening (die hebben jullie ergens in het begin kunnen lezen) heb ik geen zin in, want daar lijkt het hier wel op. Ik vind het jammer zo als dit topic nu loopt..... zo en dat zijn mijn laatste woorden in dit topic!
Ik heb 9 maanden BV gegeven en ben daar erg trots op! met een evt. 2de zou ik ook weer proberen BV te geven. Ik had zelf niet verwacht dat het zo goed zou gaan en mocht het niet zijn gelukt dan was het fles geworden. Tuurlijk weten mensen heus wel dat BV het beste is voor je kindje maar goed laat iedereen zelf bepalen wat wel en niet goed is en wat ze willen geven. Over roken is uiteraard iedereen het er over eens dat dat gewoon slecht is voor de baby.? Ik erger me dan ook dood aan vrouwen die met een dikke toeter een sigaret staan weg te paffen, sorry hoor wees niet zo egoistisch en denk verdomme aan je kindje in je buik. Ik kan geen respect voor zulke mensen vinden, dat ze zich zelf vergassen ok maar hun kind hoef dat niet. Maar goed dat is een andere discussie
Snap eigenlijk niet zo waarom bv moeders zich 'moeten' verdedigen want iedereen zegt dat bv inderdaad het beste is. Dus 'verdedigen' hoeft niemand hier want iedereen doet wat zij zelf wilt. Dat bv het allerbeste is dat staat gewoon vast dus eigenlijk hebben we allemaal dezelfde mening maar iedereen leest langs elkaar heen volgens mij. Het is geen strijd, iedereen is het met elkaar eens. Ik geef mijn kind het allerbeste en dat is mijn onvoorwaardelijk liefde.
als er 1 partij is die zich moeten verdedigen, zijn het de fv moeders, en niet de bv moeders..kijk alle pagina's terug kan men het zelf lezen, zoals al eerder is gezegd wordt nergens betwijfeld of bestrijd dat bv niet het beste zou zijn, dus waarom dat telkens weer ter sprake komt, terwijl het niet ter discussie staat? joost mag het weten?
Zoals jij het zegt is het precies de 1 geeft op de wijze van voeding haar kind het beste, de ander geeft haar kind wbt Opvoeding haar kind het beste De 1 geeft maanden zo niet jaren haar kind bv omdat dat het beste is voor het kind .maar daarentegen staan weer de niet bv gevende moeders(vaders) tegenover die 24-7 klaar staan voor hun kinderen en gezellig met een bakkie thee en what so ever hun kind thuis opwachten Hoeveel bv gevende kolvende moeders zijn er wel niet die hun kinderen voor dag en dauw wegbrengen bij het kdv omdat zij moeten werken ..en hun kinderen pas tegen 18 20 uur op de top weer ophalen om hun kind weer een heerlijk gekolfd flesje te geven daar waar andere fv gevende moeders hun kind de gehele dag om zich heen hebben? Wie of wat is er dan beter? Ik zeg niemand, want iedereen doet wat zij (of hij) het beste vindt voor het kind en daar heeft bumbaloe volledig gelijk in, de 1 doet haar kind tekort wbt voeding, en de ander doet haar kind tekort wat betreft aandacht . Zo zijn er tal van dingen die je gewoonweg niet met elkaar kunt en mag vergelijken ..ieder doet wat zij het beste vindt voor het kind .
Misschien omdat er ook zat mama's zijn die wél graag bv hadden willen geven maar die het niet goed lukt? Die kun je best een rotgevoel geven als je maar blijft drammen over dat JIJ je kind het beste geeft en dat dat borstvoeding is enzo..ZIJ doen ook wat zij het beste kunnen en in hun geval is dat KV..Je kan iemand erg voro zijn kop stoten, omdat je daarmee indirect zegt dat zij niet doen wat het beste voor hun kind is..en er zijn zóveel vrouwen die het echt graag willen maar waarbij het gewoon echt niet lekker gaat
Amaai, ik heb wat gemist... Dat was even bijlezen zeg! Ik kan akkoord gaan met Angelinna dat het antwoord op haar vraag 'neen' is, want het is duidelijk, als je zegt dat BV de beste voeding is, krijg je reacties van diegenen die kunstvoeding geven. Zelf heb ik geen begrip voor vrouwen die zonder meer voor kunstvoeding kiezen, maar wel voor vrouwen die BV probeerden maar er om een of andere al dan niet medische reden niet in slaagden en toen maar kunstvoeding gaan geven zijn. Ik zeg zelf dat ik BV ga geven, maar wie weet, lukt het niet. Ik ga het in elk geval proberen en er van uit dat het kan! Het is inderdaad simpel: BV is de beste voeding voor je kind en vergelijkingen met keuzes van KDV en zo gaan dus niet op, die zijn persoonlijk. Of toch zover ik weet is er nergens wetenschappelijk aangetoond dat het een beter is dan het ander. Voor BV is dat wel een geval. In een ander topic kreeg ik een verwijt op mijn stelling dat ik vind dat iedereen het moet proberen. Die persoon vroeg me of ik mijn teen zou afzetten om het eens te proberen. Wel, moest het voor mijn kind beter zijn dat ik mijn teen liet afzetten, dan zou ik het toch doen? Ik zie nu zelf niet in waarom dat zou moeten, maar als bewezen is dat iets het beste voor je kind is, vind ik dat je op zijn minst moet proberen. Dit is dus geen kritiek op vrouwen die geprobeerd hebben, maar bij wie het niet lukte.