helemaal mee eens met jullie bostvoedende mama's spijtig genoeg ben ik veel te vroeg moeten stoppen op vier weken omdat mijn zoontje te veel lucht hapte dus afkolven tot deze week zijn ze er achter gekomen dat mijn zoontje een lactose allergie heeft en dus mijn melk niet verteerd zit nu op kv prgomin is een soja melk stink vreselijk en vind het echt erg om te zien dat mijn zoontje niet meer geniet van het dri nken echt vreselijk! dus borstvoednde mama's geniet van ieder moment
Migga, petje af! En wat een verademing dat je voor ft kolven kiest. Dat zijn er HEEL weinig die dat doen/ op kunnen brengen. Heb je al een lactatiekundige gebeld? Misschien kan zij je toch nog helpen met eventueel LIVE voeden. @Kirstenyana: jammer meid. Ik geniet ook echt van die BV, deze week komt mijn rakkertje weer voor een nachtvoeding, vind ik ook prima!
@kirstenyana: lactoseintollerantie is dat wat anders dan koemelkallergie ? Ik heb n.m. nog nooit gehoord dat een kindje allergisch kan zijn voor moedermelk. Wel voor koemelk en die deeltjes kunnen dan in je bv zitten als jij koemelk(producten) neemt, waardoor het kind allergisch reageert. Sorry als ik te nieuwsgierig ben
Ik dacht al hetzelfde als Nemo, Kirstenyana. Als hij allergisch is voor koemelk is er nog wel een manier om toch bv te blijven geven maar dat is voor jou wat minder. je zou dan een hypo-allergeen dieet kunnen gaan volgen: zelf dus geen koemelkproducten meer gebruiken. Maar dat moet je ook kunnen opbrengen. Je kolft al f.t en dat is al pittig.
Ik las net je verhaal ik ben na 10 dagen ook fulltima gaan kolven, dat het ik tot week 8 gedaan, met af en toe een keer aanleggen. Na 10 weken is mijn meisje weer volledig aan de borst gaan drinken en waren de kloven weg. Nu drinkt ze al week 4 maanden aan de borst, maar die 8 weken die ik fulltime gekolft heb had ik echt nodig om te herstellen. Ik hoop echt dat het gaat lukken/
Een echte allergie voor lactose is heel erg zeldzaam, dat overkomt maar heel weinig babies elk jaar. Vaak ligt het aan het gebrek aan het enzym lactase. Maar als dat gegeven wordt voor elke (borst)voeding dan kan er vaak wel doorgegaan worden met borstvoeding, al dan niet met hypo-allergeen dieet van de moeder. Wie heeft de allergie bij je kindje vastgesteld?
Om en om is niet de beste aanpak als je borstvoeding wilt blijven geven, beter is dan elke voeding aanleggen en eventueel een flesje na. Dan blijven je borsten het signaal krijgen dat er melk gemaakt moet worden. Met om en om voeden zal het snel einde borstvoeding zijn!
Fijn Migga! Als je borsten weer wat geheeld zijn, dan zou je opnieuw kunnen proberen aan te leggen, je zoons mond is dan ook wat gegroeid en hij is wat sterker, best kans dat het aan de borst dan nog lukt hoor. Ik heb zelf de eerste 10 weken gekolfd, daarna kon mijn dochter pas goed aan de borst drinken.
phoe phoe zeg, iedere moeder zover proberen te krijgen dat ze het probeert. waar maak je je druk om, wees gewoon blij met jouw keuze voor jouw kindje en laat anderen die keuze maken voor hun kindje. wb die term bv maffia; tja waardoor zou die term ontstaan zijn?
Waarom kom je dat nu hier melden? Dit is het bv-gedeelte, daar mag je je druk maken om dit soort dingen. Als het je niet aanstaat, kom dan hier niet lezen. En wat betreft de term bv-maffia:het is opvallend dat vaak degenen die roepen dat je respect moet hebben voor de keuze voor kv deze term gebruiken.
Brenda, ik vraag me af waar JIJ je druk over maakt? Wat boeit jou het wat ik over BV denk en wat mijn gedachten daarover zijn? Ik vertel mijn mening hier op het BV forum, maar ik roep het ook in het wild hoor. Het feit dat JIJ je daar druk over maakt, zegt meer over jou, dan over mij 8)
O'ja, wat betreft de term bv maffia: Wat dacht je van de term: KV criminelen? 8) Ligt ook lekker in het gehoor dacht ik zelf zo.
Nou Angelina, Brenda77 geeft dus antwoord op je beginvraag: nee dat mag je dus kennelijk niet.... @Brenda77: mogen we hier even lekker spuien? En oja BV maffia? ALs ik in mijn omgeving ook nog tegen vooroordelen van BV aanloop dan denk ik: we hebben nog een lange weg te gaan. Ik zit zelf in de sales en weet ook veel van marketing af en volg de KV/potjes markt met veel interesse en zie hoe ze te werk gaan. Zo gaat dat bij commerciele bedrijven, zolang je dat maar door hebt is er niets mis mee en zou je zelf een goede keus moeten kunnen maken. Maar de "borstvoedingspartij" heeft niet zoveel geld en bereik, dus moet je het hebben van moeders, fora en voorlichting door artsen en verloskundigen. Jammer dat dit wordt gezien als maffia.
maf·fia (de ~, ~'s) 1 misdaadorganisatie, oorspronkelijk op Sicilië, later vooral in Italië en de VS Ik ben blond, kan iemand mij even de overeenkomst tussen de maffia en BV promoten uitleggen? O
Ik wou ff zeggen dat ik het altijd zo jammer vind dat het zo moet lopen tussen bv-kv lijkt wel Feijenoord tegen Ajax soms hier. We zijn allemaal volwassen vrouwen die doen wat zij allemaal zelf willen. En dat bv heel goed is dat weet ieder mens wel net zoals we weten dat roken slecht is. Laten we gewoon met elkaar omgaan en niet meer zo'n strijd maken. Ik vind dat altijd zo jammer, we zijn allemaal moeders maar altijd maar ook echt altijd is er een strijd tussen wat wel/niet goed is. Fijn dat jullie allemaal bv geven en daar van genieten. Fijn dat moeders die kv dat ook fijn vinden en ervan genieten. We doen allemaal wat we zelf willen qua opvoeding en voeding. Bv maffia is inderdaad een gek woord maar ik noemde een paar maanden geleden al een aantal bv mama net jehovah's getuigen omdat ze altijd hun 'geloof' moeten aankondigen. Ik snap nooit zo waarom dat moet Want een paar bv mama kwetsen hoe dan ook sommige moeders die na een aantal weken zijn gestopt of misschien nooit bv hebben gegeven. Misschien niet met opzet maar dat gebeurd wel. En als moeders na 4-6 weken al gestopt zijn dan hadden ze blijkbaar niet genoeg motivatie of kracht. Maar niemand is hetzelfde, niemand weet wat een ander voor bv-problemen heeft gehad en daarom is gestopt. Wat voor de ene zwaar is, is voor de ander makkelijk. Het gevoel dat ik krijg van sommige is van "zo ik ben een sterke vrouw want ik heb doorgezet met bv en andere vrouwen zijn gewoon zwak want ze zijn zo snel gestopt blalbla. Ik ben daarom beter want ik ben een doorzetter." Dat is mijn gevoel wat ik vaak krijg. Ik heb ook 7 weken bv gegeven waarvan 2 weken ft kolven maar ik kon niet meer opbrengen, ik was net in 1 week mijn oma en mijn opa verloren. Plus de nasleep van mijn bevalling en maandelang ziekte van mijn oma kwamen naar boven. En dan schiet het ook niet op als mijn dochter totaal niet goed kan drinken en hele dag huilde van de honger. Ik had waarschijnlijk nu nog bv gegeven als ik mentaal ook sterker was geweest niet 2 dierbaren had verloren in 1 week.
Maar volgens mij gaat dit topic nou juist over het simpele feit dat borstvoeding beter is. En dat dat kennelijk niet gezegd mag worden want dan krijg je vaak antwoord dat KV net zo goed is of dat mensen het persoonlijk opvatten. Persoonlijk heb ik het dan niet over dat je met KV niet kan genieten van je kind, dat het geen band krijgt, dat je een slechtere moeder bent. Want dat is, laten we heel duidelijk zijn, helemaal niet waar! Ik geef zelf ook KV bij. Ik baal ervan, maar het is niet anders. Maar dat betekent nog wel dat ik vind dat BV het beste is en dat dat ook gezegd mag worden. Zelf vond ik het verschrikkelijk dat mijn productie terugliep (ook door allerlei lichamelijke en persoonlijke omstandigheden) en daar heb ik ontzettend veel verdriet van gehad. Maar daarom vind ik BV nog steeds de beste voeding, en als andere mensen dat zeggen dan vind ik dat ze gelijk hebben. Tuurlijk ben ik JALOERS op die meiden die het wel kunnen, maar ik weet dat ik mijn stinkende best heb gedaan, zoals de meeste van ons. Daarnaast kan het natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat mensen worden gekwetst, maar ik lees nu al een tijdje op internet een aantal reacties tussen BV en KV en ik vind dat BV moeders ook vaak gekwetst worden, zeker als ze langvoeders zijn. Hoe raar je soms aangekeken wordt als je zegt dat je na 6 maanden nog door wilt voeden. Nou dat is ook niet leuk hoor, alsof je vies bent ofzo. Om een voorbeeld te geven waarom ik soms boos word: mijn collega heeft bij beide kinderen 4 weken borstvoeding gegeven, daarna gestopt "omdat ze er niet van afviel en ze wil haar eigen lichaam terug". Kinderen dronken goed, productie was goed maar zij vond het maar niks dat ze nog 4 kilo zwangerschapsvet op haar lijf had. Kijk dan heb je mij wel op de kast.