Babiche, de gevoelens die jij beschrijft zijn JOUW gevoelens. Niemand hier praat je die aan. Niemand wijst met een belerende vinger. Niemand zegt dat jij het slecht doet of gedaan hebt. JIJ ervaart dat zo. Waar het om gaat is dat wanneer je erg proBV bent zoals ik, snel wordt uitgemaakt voor BV maffia, en je moet maar je mond houden omdat er wel eens op zieltjes getrapt zou kunnen worden. Moet je dan altijd al je woorden afwegen op een gouden weegschaal? Ik vind dat ik hier op het forum iedereen met respect behandel. En zo lang ik iedereen met respect behandel vind ik, dat ik voor mijn mening mag uitkomen.
als jullie borstvoeding het beste noemen, dan doet iemand het met flesvoeding niet zo goed als jullie want die geeft zijn kindje niet het beste. beetje zwart wit gestelt nu natuurlijk, maar dat kan als vervelend worden ervaren. Maar idd, je mag natuurlijk je eigen mening hebben en ventileren. Ik denk dat iedere moeder zelf weet wat goed is voor haar kind.
Natasja sorry, maar de reden dat wij zeggen dat BV het beste is, komt omdat wetenschappelijk bewezen is dat BV het beste is. Wat is er fout aan dan om dat te zeggen? Dat BV de beste voeding voor je baby is, is geen mening maar een vaststaand feit. En inderdaad, KV is niet zo goed als BV.
Maar we gaan toch nog altijd uit van de mogelijkheden die iemand heeft en biedt? Volgens mij hebben we het hier niet over mensen die van alles hebben geprobeerd en waar het niet lukte, want die hebben dus het BESTE gegeven. Vind het persoonlijk een beetje raar dat als je BV geeft, het beste, dat er dan meteen geconcludeerd wordt dat iemand die KV geeft (heb het over kunstvoeding en niet over flesvoeding want daar zit vaak ook moedermelk in) het dus niet goed doet. En waar het de topicstarter nou om gaat is dat ALS zij dat zegt, ze meteen dit soort reacties krijgt. Kennelijk kun je het dus niet zeggen.
Niks fouts aan, dat hoor je mij toch niet zeggen? (of dat zie je mij toch niet tiepen?) Ik weet ook wat er wetenschappelijk bewezen is. Maar dat neemt niet weg dat moeder die dat lezen die flesvoeding geven, zich daar wel erg rot door kunnen voelen. En denken dat ze het dus niet goed doen. Daarom zei ik al, je mening geven natuurlijk, maar logisch (vind ik) dat er wel altijd reacties op zullen komen. (heb het nog even over zij/en jullie aangezien ik zelf nog niks geef) Ik voel me dus onder geen beding aangevallen en ben dus nog neutraal in dit hele verhaal.
Okay natasja, dan snap ik het Het feit dat KV moeders zich niet prettig voelen, ligt dat dat dan aan ons, of de wijze waarop ze dingen op zichzelf betrekken? Ow, je geeft nog geen KV/BV? Mag ik als BVjehova even een voet tussen de deur zetten dan? ( Sorry, even flauw grapje tussendoor )
Dus de stelling: Mag je nog wel zeggen dat bv de beste keuze is? Ja dat mag! maar er kunnen altijd reacties opkomen, dat is denk ik (helaas) niet te voorkomen. In welke situatie dan ook.
Nee dat ligt niet aan jullie als persoon denk ik. Maar ook niet geheel aan de mama's die kv geven. Ik denk dat het ook gewoon te maken heeft met de tijd waar we in leven, met de kv van tegenwoordig (niet dat ik er al veel verstand van heb) zou je denken dat je toch ook redelijk in de goede richting zit. toch? Vind ook niet dat mama;s die het helemaal niet geprobeerd hebben daar minder door zijn of zich daar minder door zouden moeten voelen, maar hoe andere iets ervaren kan ik niet veranderen. hahahahaha vind het wel een grappig grapje!
Nee, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Dat is één van de misvattingen die je zo vaak tegenkomt. BV is de eerste en beste keuze voor een baby, KV is een goed alternatief, maar kan NOOIT net zo goed zijn als BV. Afweereigenschappen in BV, zullen nooit toegevoegd kunnen worden aan KV. KV bevat geen antilichamen, levende cellen en enzymen. BV heeft een steeds wisselende samenstelling. KV niet. KV van tegenwoordig zullen vast beter zijn dan die van vroeger, maar ze komen echt niet in de buurt van BV.
Ik heb er eigenlijk geen mening over of het goede voeding is :-k Het wordt veelvuldig gegeven, en de kindjes worden er groot mee, dus slecht zal het nooit zijn
oke ik heb de boodschap begrepen. hier geen toegang voor andersdenkenden. je mag hier lezen hoe bv mama's vinden dat kv mama's niet het beste aan hun kind geven en dat ze daar gewoon geen begrip voor hebben en voor de rest is mond dicht en opzouten. en wie maakt zich hier druk angelina? ik niet over het feit dat mensen bv of kv geven. jij wel. je bent dolgelukkig met het feit dat jij aan jouw kind bv kunt geven maar toch zit het je dwars dat niet iedere vrouw haar kind aan de tiet heeft.
Brenda77, het feit dat je zo denkt, bewijst al dat je totaal niet gelezen hebt wat ik in die 7 pagina's geschreven hebt. En daarom ga ik verder met jou niet in discussie
zeggen dat ik niet goed lees en dat er verder niet gediscussierd wordt vind ik kinderachtig. het komt er voor mij op neer dat iemand een kreet kwijt wil, hoe dat overkomt bij anderen doet er niet toe want er mag niet gereageerd worden tenzij dat je hetzelfde over die kreet denkt
Brenda, ik voel me totaal niet aangesproken. Ik denk dat wanneer jij die 7 pagina's gelezen had, je zo niet gereageerd zou hebben.
Misschien was mijn reactie nogal fel vanochtend, maar het schoot me even allemaal in het verkeerde keelgat. Iedere keer probeer ik alles heel voorzichtig en netjes te verwoorden. En iedere keer krijg ik verwijten naar mijn hoofd dat ik anderen voor slechte moeder uitmaak, geen respect heb en wat dan ook. Iedere keer probeer ik uit te leggen dat dat niet het geval is. Op een aantal topics reageer ik niet meer omdat ik weet dat het toch weer op een discussie uit zal lopen. Dan is er een bv gedeelte en ik blij, daar kan ik gewoon eens mijn zegje doen zonder meteen verkeerd begrepen te worden. En verdorie zelfs daar krijg je het hele gedoe weer. En dat voelt aan alsof je in je eigen huis niet eens meer mag zeggen wat je denkt. Dat voelt heel heel erg rot. Angelina: ik denk dat je vraag wel voldoende beantwoord is inmiddels. Nee, je mag niet zeggen dat bv de beste voeding voor je kindje is.