Mag je nog wel zeggen dat BV de beste keuze is?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angelina, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelina

Angelina Niet meer actief

Er zijn meer mensen in dit topic geweest met afwijkende meningen, er is lekker gediscussieerd, maar altijd met wederzijds respect voor elkaar.
    Begrip over en weer. Dus ik voel me totaal NIET aangesproken

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou ben het er niet mee eens stranger.
    ik vind dat je dat wel mag zeggen, maar dat het niet gek is als er reactie op komt.
    hier, of op het werk of in je omgeving.
    Jammer maar er zijn nou eenmaal 2 kampen ontstaan in het land dat babyvoeding heet.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik vind het ook niet gek dat er reactie op komt... maar ik vind het wel vervelend als mij dingen in de mond gelegd worden die ik niet zeg. En ik vind het helemaal vervelend als ik het maar niet uitgelegd krijg dat ik dat helemaal niet bedoel.

4. Angelina

Sorry, maar DAAR kan ik me niet bij neerleggen.

Ik vind het helemaal niet erg dat er verschillende meningen zijn. Maar je moet wel even de moeite nemen om je in te lezen in een topic voordat je zomaar iets neerplempt :rolleyes:
    Discussieren kan heel leuk zijn. Als je weet waar je het over hebt en wat er reeds besproken is. Anders blijven wij bezig met steeds dezelfde vooroordelen te ontzenuwen, onszelf verantwoorden en uitleggen.
    En DAAR heb IK geen ZIN in!

En ik sluit me bij Stranger aan. Het antwoord op de openingsvraag is NEE.

Als het antwoord JA was geweest, hadden we met 1 pagina kunnen volstaan ;)

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat begrijp ik.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    ja dat is wat ik ook bedoel.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Maar andersom voelen de andere mama;s dat ook zo. Denk ik.

(ik bemoei me weer met dingen waar ik geen verstand van heb, maar volg deze gesprekken altijd met intresse)

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wat een leuk topic! Eindelijk mag iets gezegd worden!
    Vorige keer 5 maand, kijken hoever we dit keer komen.

Maar nu wat feiten. Als kv zo dramatisch probeert om de kwaliteit van bv te evenaren, dan zegt mij dat wel iets over de kwaliteit van deze bv hoor. Nutrilon is helemaal gelukkig, want kan nu ook kunstmatige vezels toevoegen die wat meer lijken op de afweerstoffen die standaard in mm zitten. En dan nog niet alle natuurlijk, want dat zou wat ver gaan. Ze doen hun best. Maar blijkbaar is voor nutricia en dat soort bv de norm, de productiekwaliteit die zij willen behalen.

Nou, dat wil ik ook wel. Ik bedoel, als een fabriek probeert zijn product het beste te laten zijn, en zich dan spiegelt aan bv, zegt mij dat dat bv dus inderdaad het beste is!

KV een goede vervanger? Tuurlijk, zolang je niet meer geeft dan 1000 cc per dag, want anders krijgen ze teveel eiwitten binnen en dat vinden de nieren niet fijn. Dat risico loop je met bv nog niet al zou je het kind continu aan de borst houden !

En dat veel vrouwen het snel opgeven vind ik ook jammer, of bij voorbaat al niet proberen. MAar goed, ieder zijn eigen keus. Maar dan mag iedereen wel zeggen wat daadwerkelijk het aller-aller-allerbeste is voor je kindje....toch?

9. Angelina

Misschien moet ik een BV-bijbel gaan uitgeven :-k

Alle Ins&Outs over BV in één boek, nu met gratis huisbezoek 8)

Natasja, NIEMAND hoeft zich hier te verantwoorden waarom ze KV geven. NIEMAND. Daar kiezen ze zelf voor, omdat ze zich blijkbaar aangevallen voelen door ons. Maar dat ligt niet aan ons, maar op hun beleving en de wijze waarop ze onze BV mening op zichzelf betrekken.

Als ze volledig voor 100% achter hun keuze staan, waarom voelen ze zich dan toch aangevallen?

10. Angelina

NEE 8) :)

Ben je de 7 pagina's al doorgeworsteld? ;)

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en daarom hoef jij je ook niet te verantwoorden als jij zegt bv is het beste voor je kindje, maar keer op keer wil je dat wel. Dan zou je de rest ook laten lullen!
    Kijk maar naar dit topic.

huisbezoek? is dat voor de deur met de voet er tussen? hahaha

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    :)
    ja, was niet makkelijk, geef ik toe, maar ik heb het gedaan!

*trots*

13. Angelina

Dat is met voet tussen de deur ( Mits ik die terugkrijg )

Nee, er wordt steeds gezegd dat we geen respect hebben voor andermans mening, dat we maffia zijn, en iedereen in zijn waarden zouden moeten laten. En dat doen wij dus WEL. En als iedereen hier die 8 pagina's doorgeploeterd heeft, dan komt men tot de conclusie dat we anders zijn dan de meningen doen vermoeden!

Ik ga mezelf helemaal niet verantwoorden waarom ik BV geef. Ik word alleen moe van die vooroordelen, en vijandig gedrag waar je iedere keer weer tegenaanloopt wanneer je met BV komt aanzetten.

Wow Beccaatje, applaus voor jou. :confused: :D

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik snap het.

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    waarom moeten bv moeders altijd hardop kunnen roepen dat bv de nr 1 voeding is? waarom kun je dat niet gewoon zo vinden en lekker bv geven en het daarbij laten. waarom moet het iedere keer gezegd worden?

16. Angelina

Waarom zouden we dat niet hardop mogen zeggen Brenda?
    Het is toch de waarheid?

Dat snap ik dus niet?

Wil jij mij dat uitleggen?

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Vaak zeg ik dat bv beter is in reacties op dingen als : kv en bv zijn even goed. Daar reageer ik op want dat is gewoon niet waar. En dan krijg je dus het hele geen-respect-enz riedeltje.

18. Angelina

1. Omdat er hartstikke veel vooroordelen zijn over BV
    2. Omdat er hartstikke veel voordelen zijn van BV t.o.v. KV
    3. Omdat het bewezen is dat BV de beste voeding is
    4. Omdat wij graag willen dat alle baby's het beste krijgen

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik geloof eerlijk dat ik op dit forum nog nooit gelezen heb dat een bv mama voor gek versleten werd omdat ze bv gaf of langer doorgeeft. Al die vooroordelen en dat vijandig gedrag waar jullie het over hebben ,dat heb ik hier nog nergens gelezen. Zelfs niet toen jullie nog geen eigen stukje hadden.

Maar andersom des te meer, KV mama's worden te pas en te onpas met de grond gelijk gemaakt. Zelfs in dit topic vind ik onbegrip voor het feit dat mensen voor KV kiezen.

20. Angelina

Brenda :confused: meen je dat nou?

Laatst was er een topic bij zwangerschap en dat heet Borstvoeding, lees daar maar eens 8) . Naar aanleiding van dat topic heb ik dit topic geopend.
    Maar ik zeg niet dat we voor gek versleten worden. Ik zeg dat er vijandig wordt gereageerd wanneer je aangeeft dat BV beter is dan KV.

Ik denk, dat de meeste mama's hier helemaal geen mening hebben over KV mama's. Ik weet zeker dat BV mama's zich zeker geen betere moeders voelen. Iedereen maakt een keuze. Dat is aan jezelf en wat het beste bij jou en je baby past.

Deel Deze Pagina