Ik hoor hele verschillende dingen over zwanger worden na een curretage. Sommigen zeggen dat je meteen weer aan de bak kan, anderen zeggen dat je eerst een keer ongesteld moet zijn. Ik denk dat die keuze voor iedereen anders is, maar ik wil het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Mag dat of niet?
hoi roze 78 wat ik gehoord heb van de gyn. is dat zodra je gestopt bent met vloeien , je gewoon weer aan de bak kunt om zwanger te worden. misschien is het makkelijker om je cyclus weer te berekenen als je eerst wacht op de 1e menstruatie, maar dat hoeft dus niet. heb ook al berichten hier gelezen dat er dames direct na de curretage weer zwanger zijn geworden ik hoop hier ook op kan zaterdag testen, heb nog geen ongi gehad maar wel een posi ovutest 2 weken terug. ik wens je veel suc6 met het weer zwanger worden groetjes baby blues
Hey, Ik sluit me volledig aan bij baby blues. Ik heb 26 sept curretage gehad en nadat het vloeien gestopt was (een week ongeveer) weer gelijk gaan klussen. Ik wil ook graag weer snel zwanger worden en we gaan er dus gelijk weer voor ik zit vandaag met super positieve ovulatie test hihi en gister avond geklust. Dat worden 2 lange weken. Dus roze 78 gewoon er voor gaan als je dat graag wilt En baby blues ik hoop op goed nieuws zaterdag liefs sancho en alsnog sterkte met het verlies
Eerst wil ik je heel veel sterkte wensen. Wat betreft je vraag. Wij mochten de eerste 2 weken geen gemeenschap hebben na de curettage. En 6 weken niet in bad of zwemmen. Liefs, mussie
Heb vorig jaar sept. een curretage gehad. Mocht ook 1e 2 wk niet klussen, in ieder geval niet klussen als je nog vloeit, aldus de gynaecoloog. Daarbij zei hij, dat het verstandiger was om de 1e ongesteldheid af te wachten. Sterkte 8) -xxx- BabyDreams
Ik heb afgelopen 4 september een curretage gehad na een zwangerschap van 12 weken. Mijn arts vertelde mij voor mijn curretage dat het na de curretage verstandig was om twee ongi's te wachten voordat ik weer zou beginnen met klussen. Maar..... Vorige week dinsdag ging ik terug voor controle, de arts stelde een paar vragen en zei dat alles heel goed was en dat ik eigenlijk wel weer meteen mocht beginnen met klussen. ( deed ik stiekum toch al) Want ik had netjes na 29 dagen vanaf 4 september mijn eerste menstruatie alweer....en dat terwijl ik toch twee en halve wk gevloeid heb na mijn curretage. Ik denk dan ook dat het bij iedereen verschillend is wanneer je weer zou moeten beginnen met klussen. Voel je eigen goed, is je menstuatie al op gang, gaan zou ik dan zeggen! Wij zijn het ook alweer hard aan het klussen.....nog 11 dagen mag ik testen....spannend! Jij ook veel succes met zwanger worden!
Dat is inderdaad netjes op tijd ja. Maar twee maanden niet, die heb ik nog niet eerder gehoord. Ik zou er ook het geduld niet voor hebben hoor. Ik hoop dat het snel lukt bij je. Jij zei dat je op controle moest, dat hoor ik wel van meer. Bij mij hebben ze dat helemaal niet gezegd. Mensen in mijn omgeving vragen ook wel wanneer ik op controle moet. Ik vind dat toch een beetje vreemd dat dat niet hoeft. Maarja, ze zullen er wel zeker van zijn dan dat het goed gegaan is. In ieder geval duim ik met je mee voor over 11 dagen!
Ja twee maanden vond ik ook erg lang! En ik heb dat ook zeker niet volgehouden! Ik voelde me goed en had geen pijn meer dus klussen dacht ik.... Ja ik ben op controle geweest en in mijn idee is dit ook heel gewoon. Zeven jaar geleden heb ik ook een miskraam gehad, zonder curretage, maar toen moest ik ook na zes weken voor controle terug komen. Ik begreep dat je dit ook van meer mensen gehoord hebt. Als je het niet vetrouwd zou ik gewoon even het ziekenhuis bellen en ernaar vragen....misschien ook beter voor je eigen gevoel? In ieder geval heel veel succes met zwanger worden, misschien over een paar maandjes zijn we wel samen zwanger....
Roze, ik zou het even checken, want een nacontrole (na 6 weken) is toch wel gangbaar. Dat horen ze je in het ziekenhuis te vertellen (als je daar geweest bent) Gewoon opeisen! Het gaat om je lijf... groetjes, Amber