hoogte baarmoeder 28 weken zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zustertje, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag Verloskundige,

Allereerst hulde voor jullie allemaal dat jullie hier zoveel meiden goed advies kunnen geven echt SUPER!

Ik heb even een vraagje ik ben net 28 weken zwanger en mijn baarmoeder komt tot bijna waar mijn ribben bij elkaar komen (veel hoger kan mijn baarmoeder volgens mij niet meer)
    Houd dat in dat ons kindje nu al heel hoog zit en voorloopt op groei?

Vriendelijk bedankt alvast!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Zustertje.

Een baarmoeder stand word bepaald als je ligt op de bank. Als je namelijk zit komt je baarmoeder hoger, dan als je ligt. Komt je baarmoeder dan zo hoog?
    Dat zou namelijk erg hoog zijn dat verwacht je aan het eind van de zwangerschap.
    Het kan ook dat je een hoge maar smalle baarmoeder hebt en dan is het mooi volgens het boekje. Dus wat ik wil zeggen ik kan zo niet de groei beoordelen daarvoor moet ik je op de bank hebben liggen om te voelen wat ik tussen mijn handen heb zitten.
    Bespreek het met je verloskundige op de volgende controle.

Groetjes Ineke.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dankjewel voor je duidelijke uitleg, Ik lag vannacht in bed toen ik een harde buik had en het zo duidelijk voelde.
    Maar wat je zegt over een smalle hoge baarmoeder daar heeft de verloskundige het wel over gehad afgelopen keer.
    Volgende week moet ik weer dan zal ik het nog even navragen in elk geval.

Deel Deze Pagina